رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:عقلایی نیست برخی افرادی که در امور ورزش صاحبنظر نیستند و سابقه سیاسی دارند و یا زمانی در سیاست ورود داشتند به این عرصه هجوم ‌آورند .

به گزارش  مهر، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در همایش اخلاق در ورزش که با حضور گسترده فعالان ورزش استان قم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آسیب‌هایی که در ورزش حرفه‌ای وجود دارد و وزارت ورزش و جوانان باید برای آن چاره‌ای بیندیشد، ورود سیاستمداران در حوزه ورزش است و من هیچ وجه عقلایی در آن نمی‌بینم که باشگاهی کاملا شخصی است ولی افرادی در آن باشگاه مسئولیت می‌گیرند که سابقه ورزشی ندارند.

وی اضافه کرد: ورزش حرفه‌ای مثل سایر فنون است و باید افراد متخصص وارد این حرفه شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی مدیران چند شغله در مجلس اظهار داشت: در آن زمان تعداد زیادی از صاحب منصبان در ورزش‌های اسب‌سواری، تیراندازی و... مسئولیت داشتند. ممکن است این دیدگاه وجود داشته باشد که به خاطر دسترسی این افراد به مسئولان، بودجه‌ها بهتر و بیشتر جذب شود اما این که مملکت داری نیست.

لاریجانی از آنچه که به نظرش چانه‌زنی برخی افراد برای جذب اعتبارات بیشتر است انتقاد کرد و افزود: این مسئله باعث تضعیف علائق جوانانی می‌شود که دوست دارند در امور ورزشی پیشرفت کنند.

هجوم سیاستمداران در عرصه ورزش درست نیست

وی با بیان اینکه در رشته‌های ورزشی نباید از افراد سیاسی استفاده شود، بیان داشت: کارهای ورزشی باید در اختیار افراد متخصص باشد که ابعاد آن را بشناسند و سیاستمداران باید کمک کنند، نه اینکه صندلی آنها را بگیرند تا کم کم مسائل ورزشی را یاد بگیرند.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: اینکه برخی افرادی که در امور ورزش صاحبنظر نیستند و سبقه سیاسی دارند و یا زمانی در سیاست ورود داشتند به این عرصه هجوم می‌آورند درست نیست.

لاریجانی گفت: وزارت ورزش و جوانان باید چارچوبی برای ورزش حرفه‌ای ایجاد کند که ورزش حرفه‌ای از این آسیب‌ها نجات یابد.


1717
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 194962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =