تابناک نوشت:

در حالی که اروپا و آمریکا، هدف تحریم‌های نفتی اخیر اعمال شده علیه ایران را در راستای اعمال فشار بیشتر به ایران جهت دست برداشتن از برنامه هسته‌ای خود اعلام می‌کنند، منابع صهیونیستی این تحریم‌ها را سناریویی آمریکایی می‌دانند.
این منابع تأخیر در تحریم نفتی ایران را سناریویی تعریف شده از سوی باراک اوباما و اتحادیه اروپا می‌دانند که بر پایه آن، تحریم نفتی ایران تا تابستان به تأخیر می‌افتد تا در این فاصله، گفت‌وگو‌های ایران و گروه 1+5، آغاز شود.
بنا بر چنین سناریویی، تحریم‌های ایران تا تابستان به تعویق خواهد افتاد و در آن هنگام هم برای اینکه در روند مذاکرات ایران و 1+ 5، خللی وارد نشود، این تحریم‌ها بار دیگر به تعویق خواهد افتاد و ایران در این فاصله، زمان بسیاری به دست خواهد آورد و مکانیزم‌هایی را برای فروش نفت خود با کمک کشور‌های دیگر پیدا خواهد کرد.
در همین حال، ‌هاآرتص گزارش داد، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل ضمن انتقاد از شورای امنیت به دلیل برخورد نکردن با ایران گفت: امروز باید در برابر ایران بایستیم، فردا خیلی دیر است. انتقاد‌های مقامات رژیم اسرائیل از شورای امنیت، در حالی است که بناست، دبیر کل سازمان ملل، در آینده‌ای نزدیک ضمن سفر به سرزمین‌های اشغالی، با مقامات این رژیم دیدار کند.
حمله نظامی به ایران و یا تأسیسات هسته‌ای این کشور، تنها گزینه مورد پذیرش سران این رژیم در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران است؛ هرچند این رژیم بارها هشدار داده است که خود به تنهایی می‌تواند حمله‌ای را علیه ایران ساماندهی کند، ولی ارزیابی آنان درباره واکنش ایران، هیچ گاه فرصت یا قدرت چنین کاری را به آنان نداده است.
2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • zoheir safari IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    4 0
    دلیل تاخیر ها نه این هست که امریکاییها علاقه مند به مذاکره هستند .چون میدانند با زور هرگز نمیتوانند ایران به پای میز مذاکرات باز گردانند. تنها دلیل این تاخیر منافع کشورهای اروپایی برای گزران زمستان و مهلت برای پیدا کردن نفت میباشد
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
    8 1
    اینها همه نقشه است . فقط باید آماده بود .