اگر به شما بگویند که نقاشی مورد علاقه‌تان توسط یک ماشین خلق شده، چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ آیا یک رایانه می‌تواند شاهکاری هنری را خلق کند؟ پینتینگ‌فول چنین ادعایی دارد.

محمود حاج‌زمان: اگر به شما بگویند که نقاشی مورد علاقه‌تان توسط یک ماشین خلق شده، چه احساسی به شما دست خواهد داد؟ آیا یک کامپیوتر می‌تواند شاهکاری هنری را خلق کند؟
به گزارش نیوساینتیست، سایمون کولتون، دانشمند علوم کامپیوتری نرم‌افزاری را خلق کرده که Painting Fool نام دارد. وی ادعا می‌کند که این نرم‌افزار دارای استعداد خلاقانه است. در ویدئوی زیر، شما می‌توانید برخی از کارهای هنری اخیر این نرم‌افزار را در سبک‌های مختلف مشاهده کنید. در یکی از این آثار، نرم‌افزار از نشانه‌های بصری بدن انسان استفاده می‌کند تا ازدحام جمعیت را نشان دهد؛ در حالی‌که در نقاشی دیگری از سبک ایمپرسیونیستی استفاده می‌کند. چیزی که در نگاه اول ظاهرا نقاشی ساده‌ای از دست انسان است، زمانی‌که به پهلو چرخانده می‌شود یک بعد مخفی را نمایان می‌کند. موضوعی که توانایی نرم‌افزار را برای شگفت زده کردن تماشاچیان با استفاده از خلاقیت خود نشان می‌دهد.
نرم‌افزار Painting Fool برای الهام گرفتن از جستجوی اینترنتی یا پیمایش سایت‌های اجتماعی استفاده می‌کند. این رویکرد به آن امکان می‌دهد که موضوعات مرتبط با انسان‌ها را انتخاب کند. به گفته کولتون، برخی از نقاشی‌های وی از مناظر نامشخص نشان می‌دهد که این نرم‌افزار دارای تخیلی ابتدایی است.
  

 

برای دیدن نقاشی‌های بیشتری از این نرم افزار می‌توانید اینجا کلیک کنید.
 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 195820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
    3 0
    مطالب خوبی بود با تشکر
  • بدون نام IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    1 0
    خوب بود ولی دنیای هوش مصنوعی از این عجایب زیاد دارد اگر میخواهید به این مملکت خدمت کنید یک بخش را در سایت به هوش مصنوعی بویژه سیستمهای خبره اختصاص دهید
  • کاظم IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 1
    لجبازی دلیلش فقط لجبازی است . حالم از علم بهم میخوره . باید ترمه را نجات دهم ...