۰ نفر
۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۰

به کارگیری کد(شماره) اقتصادی که در سال 1381 متوقف شده بود، باردیگر با اصلاحاتی از سوی سازمان امورمالیاتی به جریان می افتد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست رسانه ای خود به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر با رسانه های گروهی کشور از تحقق 82 درصد از رقم مصوب درآمدهای مالیاتی در 10 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: این میزان درآمد مالیاتی نسبت به مدت مشابه پارسال 26 درصد رشد نشان می دهد.

وی در ادامه گفت: در 10 ماهه اول امسال بیش از 20 هزار و 800 میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شده است که این میزان درآمد با کل درآمدهای مالیاتی سال گذشته برابر است و درآمدهای مالیاتی دو ماهه آینده هر میزان که باشد مازاد بردرآمد سال گذشته خواهد بود.
معاون وزیر اقتصاد در ادامه سخنانش از تحقق بیش از 6 هزار و 200 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود: رشد درآمد ها در بخش مالیات بر ارزش افزوده بیش از 50 درصد است.
وی با اشاره به تحقق 4 هزار و 330 میلیارد تومان درآمد های مالیات بر ارزش افزوده در بخش کالا و خدمات افزود: این میزان درآمد حاکی از رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته است.
 عسکری در ادامه گفت: با افزودن درآمد عوارض به این رقم , کل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده و عوارض در سال جاری به 7 هزار و 200 میلیارد تومان بالغ می شود که این رقم نیز نشان دهنده رشد بیش از 50 درصدی درآمدها در این بخش است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی از تسلیم بیش از 165 هزار فقره اظهارنامه توسط مودیان مالیات بر ارزش افزوده طی دوره قبلی اجرای قانون خبر داد و افزود: در دوره جدید بیش از 10 هزار فقره اظهارنامه جدید به تعداد این اظهارنامه افزوده شده است.
 عسکری در ادامه سخنانش به برنامه های آتی سازمان امور مالیاتی در راستای توسعه فعالیت های این سازمان اشاره کرده و در این زمینه گفت: در راستای طرح جامع مالیاتی که مقدمات کار باید فراهم شود نیاز بود که برای هر فعال اقتصادی اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک شماره اقتصادی اختصاص داده شود.
وی ابزار امیدواری کرد از سال آینده مبنای کار برای مراوده با مودیان مالیاتی بر اساس همین شماره اقتصادی خواهد بود.
 عسکری از آغاز ثبت نام فعالان اقتصادی برای دریافت شماره اقتصادی خبر داد و افزود: ثبت نام اشخاص حقوقی را تقریباً از 2 هفته قبل به صورت آزمایشی شروع کرده ایم و تاکنون بیش از چند هزار مودی به سایت مراجعه کرده و مرحله ثبت نام را انجام داده اند.
 وی از فراخوان ثبت نام برای دریافت شماره اقتصادی اشخاص حقوقی در دهه فجر خبر داد.
 عسکری فرصت اشخاص حقوقی برای ثبت نام در سامانه تخصیص شماره اقتصادی را تا پایان امسال عنوان کرد و افزود: فرآیند ثبت نام دو مرحله ای خواهد بود،در مرحله اول اطلاعات کلی و هویتی اشخاص حقوقی و در مرحله بعدی اطلاعات دقیق تری از نحوه و میزان وقوع فعالیت اشخاص حقوقی و مدیران حقوقی و افرادی که دارای مسئولیت قانونی هستند و در این شرکتها و موسسات فعالیت می کنند، دریافت خواهد شد.
وی در مرحله بعد از راستی آزمایی اطلاعات دریافت شده خبر داد و افزود: پس از پایان دو مرحله ثبت نام و راستی آزمایی به کسانی که ثبت نام شده اند کارت فعالیت اقتصادی و شماره اقتصادی اختصاص می یابد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از کاربرد این شماره یکتا در سازمان های اقتصادی کشور خبر داد و در این خصوص گفت: شماره های اقتصادی که به فعالان اقتصادی اختصاص داده می شود هم در سازمان امور مالیاتی کشور و هم در گمرک جمهوری اسلامی ایران کاربرد داشته و تمامی کسانی که در گمرک جمهوری اسلامی ایران فعالیت بازرگانی انجام می دهند، با استفاده از همین شماره اقتصادی شناسایی خواهند شد.
 عسکری درج شماره اقتصادی در قراردادها ، اسناد، مدارک فروش و صورتحساب ها را الزامی دانست و افزود: بر اساس ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم و دستور العمل آن که در حدود 10 سال مسکوت مانده بود و برای اولین بار مجدداً این دستور العمل فعال شده است، افرادی که در قراردادها، اسناد و مدارک فروش شماره اقتصادی را درج نکنند معادل 10 درصد مبلغ معامله جریمه خواهند شد.
 عسکری در ادامه سخنانش و در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر در نشست در خصوص رقم درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه سال آینده گفت: رقم پیش بینی شده برای درآمدهای مالیاتی سال آینده 35 هزار و چهارصد میلیارد تومان است و در مقایسه با رقم عملکرد امسال 29 درصد رشد در این بخش پیش بینی شده است.

 

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =