سخنگوی قوه قضاییه از برگزاری اولین دادگاه پرونده فساد مالی اخیر در دهه سوم بهمن‌ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز دوشنبه گفت : متهمان و افراد دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که وجوهی را گرفته‌اند و قاضی پرونده مشغول مطالعه آن است. تمام تلاش‌ها بر این است و امیدواریم که اگر مشکلی پیش نیاید و قاضی پرونده فساد مالی اخیر به یک نقص بزرگی دراین پرونده برخورد نکند، ان‌شاالله اولین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده در اواخر بهمن‌ماه برگزار شود.
 سخنگوی قوه قضاییه گفت: حدود 30 متهم با صدور کیفرخواست در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی اخیر محاکمه می‌شوند.
محسنی اژه‌ای اظهار کرد: اگر به این پرونده خوب رسیدگی کنیم خیلی بهتر از این است که سریع رسیدگی شود اما به همه‌ ابعاد پرونده توجه نکنیم. پرونده فساد مالی اخیر از لحاظ حجم و تنوع فسادی که دارد و به لحاظ مسائل مرتبط با پرونده که قضایی هم نیست، اداره برخی کارخانجات و آسیب‌شناسی و رسیدگی به مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی که کم هم نیستند، دقت زیادی را برای رسیدگی می‌طلبد.
وی خاطرنشان کرد: از به جریان افتادن این پرونده چندین ماه می‌گذرد و اگر هم کسانی بگویند که به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم، باید گفت که حقیقتا اگر دنبال کنند و مجموعه ساعات کار و نظرات کار و نوع کارهایی که صورت گرفته را ملاحظه کنند، خواهند دید که پنج الی شش ماه زمان زیادی برای رسیدگی به این پرونده نخواهد بود.
سخنگوی دستگاه قضایی با بیان اینکه همه‌ دست‌اندرکاران به طور جد به این پرونده رسیدگی می‌کنند، یادآور شد: بنده به عنوان ناظر پرونده از طرف رییس قوه قضاییه تعیین شده‌ام و از روز اول همه‌ دست‌اندرکاران به طور جد دنبال قضیه بوده‌اند و از تمام توان خود استفاده کرده‌اند.
محسنی اژه‌ای گفت: 24 نفر از افراد مرتبط در این پرونده کیفرخواستشان صادر شده است و قاضی پرونده نیز تعیین شده و از هفته‌ گذشته در حال مطالعه‌ این پرونده هستند. علاوه بر این 24 نفر، پنج الی شش نفر دیگر نیز در طول هفته کیفرخواستشان صادر می‌شود و شاید به 30 نفر یا بیشتر هم برسد.
وی افزود: تقریبا از چهار هفته گذشته تا الان، ابعاد جدیدی از این پرونده مشخص شده و اموال بیشتری شناسایی شده است و کارشناسی اموال غیر از چند شرکت بزرگ و تقریبا اموال غیرکارخانجات به اتمام رسیده است.
دادستان کل کشور اظهار کرد: در طول یک ماه چندین نفر در مسئولیت‌های مختلف در رابطه با پرونده فساد مالی اخیر دستگیر شده‌اند؛ البته مسئولیت بالایی ندارند ولی در مسئولیت‌های اجرایی بوده‌اند و به دریافت مبالغ قابل توجهی به صورت رشوه‌های میلیاردی اعتراف کرده‌اند.
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    3 0
    برادر اژه ای لطفن دانه درشتها را محاکمه کنید اول بعد افراد دون پایه و رشوه گرفته