«آقایان خواهش می​کنیم در رای گیری مشارکت کنید». «رای دادن صواب دارد». «انگشتان مبارک را روی کلیدها بفشارید تا متبرک شوند» و......

به گزارش خبرآنلاين، اين جملات را هرازگاهي اعضاي هيات رئيسه خطاب به نمايندگان عنوان مي کنند. اگرچه شنيدن اين درخواست، براي شنوندگان راديو فرهنگ –که مذاکرات مجلس را مستقيم پخش مي​کند- عادي است اما تعددش در اين روزها بيش از گذشته شده است. گعده​هاي چند نفره نمايندگان، راهرفتن اطراف صحن، مکالمات تلفني و ... ظاهر ماجرا است، اما چه شده که رغبت نمايندگان براي مشارکت در امور جاري مجلس کم شده است؟
طرح​ها و لوايح مطول با بحث​هاي حقوقي کارشناسي مثل لايحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، يکي از دلايل بي​حوصلگي نمايندگان مي تواند باشد. اما محمدرضا باهنر که رياست جلسه را بر عهده داشت، «بحث​هاي سياسي» را عامل ديگري خواند که منجر به بي​توجهي نمايندگان شده است. او از نمايندگاني که دور هم جمع شده بودند خواست تا اين بحث​ها را براي بعد از مجلس بگذارند و بروند راي بدهند.
کنايه ديگر باهنر به اين نمايندگان بي نظم اين بود: وقتي خودتان به مردم مي گوييد که در انتخابات شرکت کنند، خب خودتان هم در مجلس راي بدهيد!
رد صلاحيت برخي نمايندگان هم ممکن است عامل بي​انگيزگي آنها باشد. مذاکره براي چينش ليست​هاي انتخاباتي بويژه در شهرستان​ها، اطلاع يابي از آخرين وضعيت تلاش​هاي انتخاباتي و.... هم از ديگر عوامل احتمالي مي​تواند باشد. اين در حالي است که هنوز 5 ماه ديگر از عمر مجلس هشتم باقي است و نمايندگان اين مجلس تا 7 خردادماه سال بعد بايد به وظايف نمايندگي خود جامه عمل بپوشانند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =