سرنوشت نهایی طرح اموال و دارایی​های مسئولان، پس از چندبار رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان، به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد.

به گزارش خبرآنلاين، بر اساس قانون اساسي، برخي مسئولان از جمله رئيس​جمهور و وزرا بايد شرح اموالشان را قبل و بعد از تصدي مسئوليت به قوه قضاييه ارائه دهند. نمايندگان در اين طرح، دامنه شمول اين مسئولان را گسترش داده بودند.
در متن اين مصوبه آمده بود که اعلام دارايي​ها شرط تصدي پست​ها و مسئوليت​هاست. شوراي نگهبان هم پرسيده بود در مورد کساني که در حال حاضر مسئوليت دارند، چه؟ نمايندگان هم براي رفع اين ايراد شوراي نگهبان پاسخ دادند: شرط تصدي سمت​ها و ادامه حضور در اين مصادر، اعلام دارايي​هاست.
گفتني است ايراد اصلي شوراي نگهبان به افزايش دامنه شمول مسئولين در اين مصوبه بود که چون فراتر از موارد مصرح در قانون اساسي، بود آن را مخالف قانون اساسي شمرده بود. اما نمايندگان که اصرار داشتند بايد همه مسئولان ليست اموالشان را ارائه دهند، اين ايراد را مرتفع نکرده و آن را به مجمع تشخيص مصلحت نظام فرستادند.
اين مصوبه از ميراث مجلس هفتم بود که در آخرين ماه هاي عمر مجلس هشتم، هنوز هم به يک قانون تبديل نشده است و اين احتمال مي رود که تا اعلام نظر نهايي مجمع تشخيص مصلحت نظام به مجلس نهم موکول شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =