۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۸

ماجرای پسر آقای احمدی‌نژاد سر و صدای زیادی به پا کرده. طبیعی هم هست. مردم توقع ندارند فرزند رئیس جمهور که مدام شعار عدالت و ساده‌زیستی سر می‌دهد از امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای برخوردار باشد.

  البته ظاهرا دانشگاه شريف بيانيه داده كه آش آنقدرها هم شور نيست و پولي كه آقازاده بابت شهريه پرداخت مي‌كند مبلغ ذكر شده در سايت‌هاي خبري نيست. اينكه مبلغ اصلي چه مقدار است خيلي مهم نيست، مهم اصل ماجراست. ممكن است بگوييد: «پسر آقاي احمدي‌نژاد چه گناهي كرده؟ چون فرزند رئيس جمهور است بايد خودش را از حق حيات طبيعي محروم كند؟» اول اينكه اين حيات خيلي هم طبيعي نيست. چند درصد از مردم اين سرزمين مي‌توانند در جزيره كيش با امكاناتي كه آقاي احمدي‌نژاد از آن برخوردار است زندگي كنند؟ چند درصد توان پرداخت شهريه‌اي آنچناني را دارند؟ ديگر اينكه حتي اگر اين حيات طبيعي هم باشد آقاي احمدي‌نژاد بايد بيش از اينها مراقب رفتار خود و اطرافيانش باشد. كسي كه رقيب انتخاباتي‌اش را با اتهام رانت‌خواري فرزندانش از ميدان به در كرد و با شعارهاي عدالت‌طلبي و ساده‌زيستي بر كرسي رياست جمهوري تكيه زد بايد خيلي بيش‌تر از اينها حواسش را جمع كند. ممكن است حقيقتاً فرزند آقاي احمدي‌نژاد آدم مستعد و هوشمندي باشد و با سعي و تلاش به دانشگاه راه پيدا كرده باشد. هزينه تحصيل و اقامت مكاني مجلل را هم شايد حقيقتاً از جيبش پرداخت كرده باشد اما مگر امام معصوم نفرمود: «اجتنبوا من مواضع التهم»؟ ديگر آن كه همه مردم اهل جست‌وجو و تحقيق و پرسش نيستند. مردم خودمان را متهم نكنيم، در هيچ جاي دنيا مردم اهل تحقيق نيستند. در همه جاي دنيا مردم به شايعات و حرف‌هاي بي‌پايه و اساس علاقه خاصي دارند به ويژه آن كه اين حرف‌ها درباره حاكمان و فرادستان باشد. كم‌ترين ضرر و زيان رواج چنين حرفهايي بي‌اعتماد شدن مردم به مسئولان است. بي‌اعتماد شدن مردم به مسئولان به خودي خود اتفاق فاجعه باري نيست اما مشكل اينجاست كه مردم اين سرزمين با اعتماد به مصاديق به بسياري از مفاهيم ايمان آوردند و اگر آن مصاديق در چشم آنها فرو بريزد مفاهيم نيز در باور آنها از بين خواهد رفت. بي‌اعتمادي و عدم باور به آقاي احمدي‌نژاد چندان اهميتي ندارد. احمدي‌نژاد خوب يا بد يك سال و اندي ديگر به تاريخ خواهد پيوست اما بسياري از مردم او را ممكن است با مفهوم عدالت يكي بدانند. خدشه وارد شدن به اين مصداق، اين مفهوم متعالي را در هم خواهد شكست و فردا روزي اگر عدالت‌خواهي صادقانه و عاشقانه بخواهد از چنين مفهومي سخن بگويد خواه‌ ناخواه ديگران از ذهنشان وقايع پيشين عبور خواهد كرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 196893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 73
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    عدالت مال چهارساله اول رییس جمهورها هست نه مال 4ساله دوم که میدونه باید بره و گروه بعدی هم بیاد طرف رو کلی متهم به چیزهای عجیب و غریب میکنه و بعد روز از نو و روزی از نو...
    • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      40 4
      قبول دارم گل گفتی
  • سیاوش IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
    224 9
    مشکل مردم با خرج تحصیل یا زندگی در کیش نیست . مشکل مردم اینکه ایشون وقتی لباس مامور شهرداری رو می پوشه و در فیلم های انتخاباتیش در خانه ای محقر زندگی می کند و ایضا افترا و تهمت ( هرچند درست ) به حامی رقیب انتخاباتیش میزنه و هزاران کار دیگه که ما نمیدونیم ، دیگه نباید انتظار سکوت مردم رو داشت . بنده به عنوان یک شهروند تهرانی عرضض می کنم که راضی هستم در رفاه و شیک زندگی کنند ولی کار کنند . همین اقا وقتی شهردار تهران هم بودن هیچ پیشرفتی حاصل نشد ولی شهردار فعلی هرچند که گفته می شه در خانه ای گران قیمت زندگی می کند و با هلی کوپتر به سرکار میاد ولی شهر رو دگرگون کرد و کارهایی زیادی کرد ( هر چند بهتر می تونست کار کنه ) _ ملاک ساده زیستی نیست ملاک عمل افراد هست ... (سید جان اینیکی رو تایید کن !)
    • فرزاد IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      دوست عزیز ظاهرا ما هم در همین شهر تهران زندگی می کنیم. از همان تعبیر «شهر را دگرگون کرد!!!» می توان متوجه شد که چقدر منصف و واقع بین هستید.
    • انحرافی US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      78 3
      اخوی ایشون عرض کردن که نسبت به قبلی ! اگه کاری نمی کرد بهترین شهردار جهان نمی شد ...
    • جواد IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      2 56
      انصافتو برم اتفاقا مبنای تحولات از همان دوران شهرداری احمدی نژاد شروع شد کاملا مشخصه مغرضانه نظر دادی
    • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      13 2
      حتما این مبنی تحولات هم که میگید این دور برگردانهای غیر اصولیه که تو بزرگراهها همه جا سبز شده که شهرداری فعلی داره اکثرشو جمع میکنه دیگه جناب جواد خان
    • سیاوش از پارس آباد sjb IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      8 0
      ( هرچند درست ) رو اشتباه کردی
  • بدون نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    68 5
    «....و فردا روزي اگر عدالت‌خواهي صادقانه و عاشقانه بخواهد از چنين مفهومي سخن بگويد خواه‌ ناخواه ديگران از ذهنشان وقايع پيشين عبور خواهد كرد.» ولی من فکر میکنم مردم ما چنین حافظه قوی تاریخی ندارند در گذر تاریخ رضا خان دیکتاتور در نظر ملت انسان موجه و فلان رئیس جمهور دانا و توانا به....بدل میشوند برخی هستند که به جای مردم فکر میکنند و مردم معمولا همان القائات را بازگو میکنند متأسفاته این گروه متفکر حتی جزو دانایان نیز قرار ندارند.
  • سعید IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    15 12
    بچه ها چی شده؟
    • ماهان TR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      14 3
      چيزي نشده.
  • سروش IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    166 6
    من از طرفداران دکتر محمود احمدی نژاد تقاضا دارم بین و بین الله قضاوت کنند آیا خودشان از روی کار آمدن این رئیس جمهور متضرر شدند یا نه این همه گرانی و بیکاری و هزاران چیز دیگر در زمان آقای احمدی نژاد به اوج خود رسیده است آیا شاهد آن نیستند!! ای کاش چشمانشان باز بود و می دیدند که چه بلایی بر سر این کشور آمده که به مانند خرابه ای شده است. کشور با این همه منابع کراش به جایی رسیده که ارزش پول ملی آن در عرض یک سال نصف می شود و توانایی معیشتی مردم به همین منوال!!!
    • بدون نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      37 2
      عزیزم ارزش پول ملی در عرض یک ماه نصف شد
    • بدون نام MY ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      17 1
      مطمئن باش که متضرر نشدند که هیچ 3000 میلیارد هم سود بردند
    • بدون نام KW ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      4 17
      بايد ديد آياواقعاً احمدي نژاد مقصر بوده يا كساني كه چشم ديدن او و كارهايش را نداشتند . آيا يك رئيس جمهور به تنهايي مي تواند همه چيز را درست كند . اگر مجلس آنهمه سنگ چلوي پاي او نمي انداخت او برنامه هايي بهتر از اين براي عدالت داشت . البته او معصوم نيست اما ما راي به صداقت و اراده او داديم . و هيچ وقت هم پشيمان نيستيم و اگر بار ديگر هم كانديدا شود 24 ميليون هم بيشتر راي خواهد داشت . هنوز كساني از دولتهاي قبلي امكان اختلال در اقتصاد را دارند ( آقا زاده هاي قبلي )
    • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      8 1
      خوبی تو؟؟؟؟ چاییدی! بیدار شو پسرم!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    125 4
    اگر در مبارزات انتخاباتی از عدالت و ساده زیستی و ... صحبت می شد به این علت بود که در اون مقطع مردم خواهان شنیدن این حرفها بودند . یادمان نرود داماد رئیس جمهور هم چند وقت پیش رئیس استاندارد کشور شد و اگر اعتراضها نبود رئیس هم باقی می ماند . البته اینها همه از معجزات هزاره سومه .
  • تلخ IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    81 3
    به تاریخ خواهدپیوست را خوب آمدی دست مریزاد سید
    • لیلا CA ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      92 2
      که صدالبته مایه آبروریزی تاریخ کشور مااست
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    44 1
    قضیه سرمایه گذاریه چند میلیاردیه پسر نوجوان یکی از همین روسا بعنوان طرح گردو در یکی از مناطق فیروزکوه مازندران و عاقبتش رو هم پیگیری کنید بد نیست.
  • من IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    63 6
    اقا مگه نميدانيد كه اقا با پول يارانه سهم خودش به اينجا رسيده يه كم فكر كنيد متوجه مشيد
  • جواد IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    110 3
    در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی قیمت هر بشکه نفت به8 دلار هم رسید ولی مردم در رفاه بیشتری بودن -واقعا افتضاح ارزش پول ملی دراومده -چه کسی باید پاسخگو باشد جناب دکتر؟؟؟؟؟
    • rr IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      5 32
      کاش اون مواقع یه سری به روستاها میزدی دوست عزیز
    • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      27 1
      اگر نمیدانی بدان این لفظ روستاها مال اول انقلاب بود که 65 درصد مردم در روستاها زندگی میکردند در حال حاضر جامعۀ روستایی ما زیر 25 در جمعیت کشور را در بر میگیرد
    • سروين IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      29 2
      اخه نه كه الان روستايي ها در رفاه كامل زندگي مي كنن
    • هموطن IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      5 0
      جناب دکتر وقتی آمدندسکه 128هزارتومان بود.درسال88 ودوردوم احمدینژاد240هزارتومانشدیعنی 4سال دوبرابر از88 تا 90هرسکه بصورت میانگین 700هزارتومان شده است.یعنی درمدت 2سال سه برابر حالا تا پایان دوره خدا میداند که چقدر خواهدشد؟؟؟ آقای دکتر درهمدان فرمودندسکه خوردنی نیست که نگران گران شدنش باشیم بظاهر ایشان نمیدانندکه قیمت همه ی اجناس را قیمت طلا وسکه معین میکند.درشهرما کرایه تاکسی50تومان بود(سال85)الان 300تومان شده است.
    • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      0 0
      درود به شرفت rr ...
  • سروش ازاد IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    5 100
    به نظر من این وصله ها به این اقایان نمیچسبد.مردم بیخود خودخوری می کنند چون کابینه اقای احمدی نژاد اینقدر به بیت المال حساسیت دارد چه رسد به پسر مومنتر از افراد کابینه اش
    • بدون نام IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      31 3
      با نظر دوستمون کاملاً موافقم ایشون تو خوابشم ادامه تحصیل رو نمی دید .ای به حال کیش رفتن و ادامه تحصیل دادن ، البته من شخصاً موافق این قضیه هستم ولی حداقل به مردم واقعیات رو بگن
    • جاني دالر IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      26 1
      اقا طبق تحقيقات انجام شده ايشان را فرستاده اند كيش تا تمام بچه پولدارهاي انجا راشناسايي كنند بعدا باباهاشون مكاتبه كنن كه بيان ازگرفتن يارانه انصراف بدن وگرنه.......
    • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      22 0
      عثمان ابن حنیف استاندارامام علی(ع)دربصره بودبه مهمانی رفت که ثروتمندان دعوت بودند امام چنان توبیخش کرد که درتاریخ ماندگارشد(نامه45نهج البلاغه ) ...بخواهم از شهد عسل و مغز گندم غذا تهیه کنم و اینها را درهم بیامیزم و بخورم، و لباس ابریشم بپوشم،می توانم ولی هیهات از این که هوای نفس بر من چیره گردد، و حرص و آز، مرا بر آن دارد که چنین غذایی بخورم، اما شاید در حجاز و یمامه کسی باشد که به یک گرده نان، دسترسی ندارد و هرگز شکم سیر به خود ندیده باشد، یا با شکم پر و سیر بخوام ولی در اطرافم شکم های گرسنه جگرهای سوخته ای به خواب نروند یا آن چنان باشم که شاعر می گوید: و حسبک داء ان تبیت ببطنه و حولک اکباد تحنّ الی القدّ لینک نامه http://www.andisheqom.com/Files/nahj.php?idVeiw=31392
    • فاطمه NL ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      18 4
      جناب آقای آزاد بهتره از خواب خرگوشی بیدار بشید من خودم با پسر آقای مشایی (برادر عروس خانوم) هم کلاس بودم و حتی هم مسیر بودم و می دیدیم که منزل ایشون اقدسیه است! اما همین رئیس جمهور راستگوی شما وقتی برای آقازادشون رفتن خواستگاری سر از خیابون استاد حسن بنا درآوردن که تازه خانواده ی عروس خانوم اونجا مستاجر بودن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خود من اگه عکس این دوستمون رو تو عکسای منتشر شده از این مراسم ساده ! نمی دیدم باورم نمی شد
    • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      5 0
      حتما هم همینطوره که میگی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • زهرا ساعدی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    74 2
    اگه درسخوان بود یکی از دانشگاههای دولتی بدون شهریه قبول میشد
    • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      0 1
      مگه به آقای احمدی نژاد تهمت نمیزنن که مدرکش جعلیه ؟! مگه کاری داره براش بچشو بفرسته دانشگاه دولتی؟!
  • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    6 36
    ما ایرانی‌ها داریم در قضاوت‌های شتابزده به درجه‌ی استادی می‌رسیم... یک مقاله نوشتید با صدتا اگر و اما... خب کمی صبر کن تا حقیقت کامل روشن بشه، این حالا فعلا رئیس جمهور هست... دیر نمیشه که...
    • حقیقت گو IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      18 0
      شما بیانیه ی روابط عمومی دانشگاه شریف رو دیدی؟ ظاهرا هر چی لازم بوده که روشن بشه (البته از نظر آقایون) توی این بیانیه روشن شده!!!!! جز اینکه نحوه ی پذیرش ایشون چگونه بوده و میزان شهریه ی ایشون چقدر بوده!!! با این حال ما همچنان منتظر پاسخ روشن مسئولین می مانیم. اگه این کار رو نکنیم چیکار کنیم.
    • ارسلان IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      4 18
      مشگل ما مردم اینکه خیلی زود وشتابزده قضاوت میکنیم و هیچوقت خدارا درقضاوتهایمان درنظر نمیگیریم -خدامیداند اگر خیلی ازماها پدرمان ریس جمهور بود چه کارهایی که نمیکردیم-چرا مسئله کم اهمیتی را اینقدر بزرگنمایی میکنیم و خطر اصلی که از طرف کشورهای دیگرمتوجه مااست را اصلآ نمی بینیم؟ واقعآ چرا؟
    • هموطن IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      1 0
      ما ایرانیها زودقضاوت نمیکنیم بلکه حقایق اینست. جناب دکتر وقتی آمدندسکه 128هزارتومان بود.درسال88 ودوردوم احمدینژاد240هزارتومانشدیعنی 4سال دوبرابر از88 تا 90هرسکه بصورت میانگین 700هزارتومان شده است.یعنی درمدت 2سال سه برابر حالا تا پایان دوره خدا میداند که چقدر خواهدشد؟؟؟ آقای دکتر درهمدان فرمودندسکه خوردنی نیست که نگران گران شدنش باشیم بظاهر ایشان نمیدانندکه قیمت همه ی اجناس را قیمت طلا وسکه معین میکند.درشهرما کرایه تاکسی50تومان بود(سال85)الان 300تومان شده است.
  • علی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    60 2
    با سلام چرا سایت مجلس الان به این مساله اهمیت می دهد وتا الان برای انها مهم نبود چطور وقتی اقای احمد نژاد براحتی دیگران را متهم می کرد ودروغ های بزرگ تحویل مردم می داد لب به اعتراض بمی زدند حالا دیدن که طرف به تاریخ خواهد پیوست زبان از کام دراوردند و از این مرد عدالت نما واین دولت پاکترین به ظاهر اعتراض می کنند. چه شده دیگر مواجب اقایون قطع شد .چرا ان زمان که حق سوال از ریاست جمهور را پس گرفتید به این فکر نبودید.شما ها نماینده دولت بودید نه نماینده مردم .چگونه در مقابل خداوند جواب خواهید داد.احمدی نژاد معصوم بود چطور الان عیان شد.او که در سفرهای استانی چای شیرین میخورد حالا چطور شد ایقدر هزینه میکند برای دلبند خود.حتما ارث پدری داشت .بیایید به بدبختی های مردم بیندیشید وچاره جویی کنید.بیایش
    • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
      7 2
      ظاهرا داداش من قيمت نون وچايي خيلي گرون شده
  • بماند IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    40 0
    سلام من هیچ چیز نمینویسم چون تائید و درج نمیکنید، ولی انصافا" کامنت ها را نگاه کنید بنده پنجاه درصد تندی این دوستان را هم ندارم ولی معمولا" با کامنتهای بنده مثل مفسد فی الارض برخورد میکنید. ولی انصافا" فرزند ایشون یا رقیبشون! چه فرقی میکنه وقتی وضع معیشت مردم اینه؟!! اگه بگم همه چی آرومه من چقدر خوشحالم! نظر بنده را هم تائید و درج میکنید؟
  • منصور IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    19 0
    کاش یک عکس از 10 سال پیش این آقا زاده داشتیم و با عکس الان مقایسعه میکردیم
    • علی سنجری IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      8 0
      یک سری به گوگل بزنی حتما میبینید
  • فائزه IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    3 17
    من فکر می کنم ایشان در اعتراض به وضعیت بازیگران ایرانی این کار را کردند . ضمنا اگر سخت گیری بعضی دوستان نبود الان ایشان این کار را نمی کردند 900 -1 مگر شما ناموس ندارید به شما چه مال خودشه می خواهد بخورد . دروغ لجبازی اگر گیر نمی دادند الان ایشان خود به خود ساده زندگی می کردند خوب شد بس است تا کی مثل کولی ها ساده زندگی کنیم . مگر خونه همسایه نابود شده ما از جیب خودمان بخوریم . مگر رشوه مرده . لجبازی توجیه هر کاری است . حالم از مخالفان رییس جمهور بهم می خورد .
    • علی سنجری IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      7 1
      خانم چرا ناموسیش کردی؟؟؟؟؟
  • علی سنجری IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    11 0
    سلام اقای جواد موسوی عزیز برای نماز مغرب و عشا مادرم مسجدجامع رفته بودند که گفتند استاندار میخاهند بیایند و نماز برقرار نیست!!!!! سوال میکنم آیا این عدالته که نمازگزار بخاطر مسائل...نتونه در مسجدجامع شهر نماز بخواند؟؟؟ بخدا توهین نکردمو نشانش بدهید
  • مهران راستگو IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    13 0
    بابا يارانه رو گرفته كمي از 3000 يه كار كوچولو اينم مثل باباش ميخوا دكارهاي ايراني نه جهاني بكنه هرچي بگي ميگن ما مي توانيم ميشه اگر مردم ساكت باشن مثل اين 7سال
  • يك ايراني IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    14 0
    رطب خورده منع رطب نمي كند .كسي كه دم از عدالت و توجه به بيت المال ميزنه بايد اول از همه حواسش به زندگي خودش باشه . متاسفانه اقايان براي مردم نسخه مي پيچينند و به اونها نهيب مي زنند كه عدالت رو اجرا كنند اقازادهاشون سواي همه مردم هستند .بابا هاشون از عدالت مي گن و پسراشون با عدالت بازي مي كنند .
  • behzad IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    4 25
    سلام 1- در روزگاري كه يك كارگر ساده هزينه دانشگاه آزاد دختر يا پسر خودش رو تا مقطع دكتري پرداخت ميكنه،‌رئيس جمهور مملكت نبايد بتونه پسرش رو بفرسته دانشگاه؟؟؟ مگر تعداد دانشجوهاي دانشگاه آزاد كه مثل قارچ همه جا سبز شده كم هستند؟؟ 2- يك رئيس جمهور يا وزير يا نماينده يا مدير كل بايد بهترين وضع مالي و رفاهي رو داشته باشه. اگه غير از اين باشه مگه مرض داره وقت و آبرو و عمر خودش رو بذاره وسط؟؟ اگه شما خودتون يك كاره اين مملكت بودين باز هم از اين حرفا ميزدين؟؟ 3- در تمام دنيا مقامات كشورها در رفاه كامل هستند و نوش جانشان. در ايران هم بايد اينطور باشه. اما مشكل اينجاست كه مردم ايران مثل مردم ساير كشورها در رفاه نيستند. پس اگر مطالبه ايي هم هست بايد طلب رفاه براي مردم باشه نه تقاضاي زاغه نشيني مسئولان
  • اکبری IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    5 2
    زمانی که عدالت تابع تعریف قدرت می شود هر ناحقی را قدرت با توجیه خو د عدالت تلقی میکند
  • علی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    9 2
    سلام-من خودم پسرمو که نتونست تو کنکور جای مناسبی قبول بشه را در واحد کیش شریف ثبت نام کردم و دقیقا از هزینه هاش خبر دارم،مسلما افراد معمولی با درآمدهای متوسط توان این کارو ندارند،هزینه ها هم بسار بالا و متنوعه،از هزینه های مستقیم و غیر مستقیم دانشگاه که بگزریم،هزینه های اقامت،خوردو خوراک وتردد و غیره هم برای افراد متوسط جامعه بسیار سنگینه و فقط افراد متمول از عهده اینها بر می آن،تازه اونایی که اطلاعاتی در این زمینه دارند می دونند که بین بچه های آن واحد کلاس زندگی و ماشین و خونه و رستوران رفتن و غیره هست که مسلما هزینه هاش کمتر از هزینه های دیگه نیست.!
  • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    21 0
    آخ کو آن شمشیر امام زمان عج
    • بدون نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      13 0
      بگم ؟ بگم ؟ بگم کجاست ؟
  • حسین نقاد IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۳
    2 1
    سلام سید واقعیت اینه که همکاریم و نه از نوع رجا و امثاله. به هر حال خبرآنلاین رو بلاتکلیف می دونم در اینکه می خواد اصولگرا باشه یا اصلاح طلب یا حتی حقگرا! به این دلیل که به نظرم کمی ریا و ظاهر سازی درش وجود داره و خودش نیست. تحلیل هایی هم ازت دیده بودم و اینطور دیدمت که برای خوشایند یک نوع تفکر در جامعه نوشته ای و راستش جوابی هم برای این نوشته ات از خبر آنلاین در سایت خودمان نوشتم و نقد کردم حرفی رو که منصفانه نمی دانستم. به این دلایل علاقه خاصی به خبر دیدن و پیگیری نوشته هات نداشتم اما الحق این نوشته ات که اتفاقی بهش برخوردم خوشحالم کرد چون در عین نقد صریح در مقام منتقد مصلح و خیرخواه قرار گرفتی و این نقد رو خیلی دوست دارم. آرزوی موفقیت برات دارم. یا علی(ع)
  • بدون نام IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 3
    من نمیدونم چرا بعضیا تبلیغاتو با واقعیت اشتباه میگیرن هیچ کس بدون لابدی باز نمیتونه رئیس جمهور بشه حتما باید به تعدادی امتیاز بده پس روی چیزای بخودی بحث نکنیم مثل ساده زیستی ووو
  • بدون نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    6 4
    فكر كردم جزيره را به نامش كردند گفته كمه اخر مومن ميشه بابات رئيس جمهور مملكتي پولدار مثل ايران باشه و نتوني تو دانشگاهي كه هموطنات درس مي خونن تو درس بخواني حالا همه بچه پولدار بلاخره ايراني هستن
  • مصیب IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    11 0
    عزیزان ناراحت نباشید مشکل صد سال اول است بعد از آن خود بخود انشاالله خوب می شود نگران گرانی معیشت نباشید
  • امیر IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 6
    اوای اینکه مهم نیست
  • نیلوفر AF ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    3 11
    ناشکری نکنید دوستان هرچی باشه ازریس جمهورافغانستان بهتره بیچاره کاری نکرده که ..مال ملت رونخورده ازدرامدش استفاده کرده بچه اش بره درس بخونه شما اگه جای احمدی نژاد میبودید این کاررانمیکردید؟ هرچی که هست مزدور بیگانه که نیست حرفش حرف ایرانه... اگه ناراضی هستید بیایید رییس جمهورعوضی میکنیم کرزی مال شما احمدی نژادمال ما..
    • بدون نام MY ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
      5 0
      شما که افغانستان شناس هستید میشه بفرمایید که واحد پول افغانستان (افغانی) چند تومان میشه؟ یا اصلا بگو هر دلار چند افغانی هست
    • حميد IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
      1 0
      از فرمايشات شما دوست گرامي چنين استنباط كردم كه فلك زده شاه سرنگون شده اسمش بد دررفته بود.
    • بدون نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۷
      0 0
      بد بد را توجیح نمیکند.
  • ارسلان IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    3 13
    در نظرداشته باشید که درباره فرزند رییس جمهورمملکت دارید نظر میدهید-خدایی وقتی با خیلی ها مقایسه میکنم باتوجه به مقام پدرش میبینم که در خیلی ازمسایل ملاحظه میکنه در صورتی که دستش برای خیلی کارها بازاست ومن فکرمیکنم که بی انصافی در زندگی شخصی اعضای خانواده مسئولین درجه یک اینجوری نظر منفی داشته باشیم
    • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
      11 0
      مشكل درس خواندن پسر رييس جمهور نيست.بحث از پسر كسي است كه ادعاي ساده زيستي دارد و همه مسوولان قبل از خودش را به انواع و اقسام ادعاها متهم كرده است وگرنه ما هم مي دانيم او كيست و چطور بايد زندگي كند يادش باد برادر جان كسي كه حرف از عدالت و دولت عدالت محور مي زند كار و زندگي اش آسان نيست.
  • مهدی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    6 2
    مگه قراره هر شعاری اقای احمدی نژاد داده عملیش کنه!!!!!!!!!!!!!!!!! و همه حفاش راست و درست باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!به اندازه کافی ایشون امار درست از وضعیت کشور میدن شما دیگه اذیتشون نکنین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۸
      0 0
      مردم از خنده :))))))))))))))))))))))))
  • وحدت جهان اسلام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    1 7
    با سلام اخبار مفید و تاثیر گزاری بود متشکرم. خدا به ما رحم کند شیطان همیشه در کمین ماست. قدرت دست من وشما نیست وگرنه خدا می داند چه کار خواهیم کرد. مقایسه تحلیلی تحولات سوریه و بحرین در کنار تحولات امروز جهان عرب و بهار عربی ما می بینیم که در سوریه تحت هیاهوی تبلیغاتی رسانه های غربی و عربی تحولاتی در حال وقوع می باشد که ممکن است عده ای را به این تردید بیاندازد که فرق بین اعتراضات در کشوری مثل بحرین با سوریه در چه چیز می باشد.......امروز با موضوع فوق به روزم به ما هم سر بزنید. موفق باشید
  • حسين DE ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    0 0
    ماشين شوفروخت براي همين كاركه پسرشوبفرسته دانشگاه كه بعدااگه به جايي رسيد نگن مدركش جعلي بود
  • بدون نام IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    10 0
    من حدود 7 سال است می خواهم به تهران بروم و ازنمایشگاه بین المللی کتاب دیدن کنم به والله نمی توانم هر چند خانمم می گوید ازخواسته هامان ( چه خواسته هایی ) میزنیم تو هم یه بار برو نمایشگاه باز به والله نمی توانم من هم شهروند این کشور عدالت محور هستم به خدا
  • بدون نام DE ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۴
    9 0
    همه ی نظرات بالا را میخوانند اما مطمئن باشید ککشان هم نمیگزد اگر اینطور بود وضع معیشت مردم این نبود
  • ممد IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    7 1
    سلام ببخشید من تازه رسیدم ،این کیششششش که میگین کجاست ؟؟؟؟ منم میخوام
  • بدون نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    11 0
    به تاريخ خواهد پيوست را خيلي خوب اومدي