فارس با انتشار نتایج نظرسنجی سالیانه خود نوشت:<BR>

حجم نمونه کل کشور 166400 نفر می‌باشد. تقسیم‌بندی سهمیه هر یک از شهرستان‌ها به این صورت بوده که برای شهرهای کوچک 400 نفر، برای شهرهای مرکز هر استان600 نفر و برای هفت کلانشهر تبریز، اهواز، شیراز، اصفهان، قم، کرج و مشهد 1000 نفر و برای تهران بزرگ 4400 نفر سهمیه در نظر گرفته شده است.
بر اساس نتایج این نظرسنجی حدود 81 درصد پاسخگویان با این گویه که «من ایران را بهترین کشور برای زندگی کردن می‌دانم.» موافق و کاملا موافق، 10 درصد بی‌نظر و تنها 9 درصد مخالف و کاملا مخالف بوده‌‌اند. این نتایج نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
حدود 83 درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند با این نظر که «حکومت باید بر اساس احکام دین اسلام اداره شود،‌حتی اگر عده‌ای آن را قبول نداشته باشند.» موافق و کاملا موافق و در مقابل 7 درصد مخالف می‌باشند. حدود 10 درصد پاسخگویان نیز نظری نداشتند. نتایج سال گذشته با سال جاری مشابه بوده است.
حدود 71 درصد پاسخگویان با هرگونه مذاکره با آمریکا موافقت ندارند که این رقم نشان می‌دهد مخالفان مذاکره با آمریکا در کشور 5.1 درصد نسبت به سال89 افزایش یافته است.
حدود 69 درصد پاسخگویان معتقدند جمهوری اسلامی ایران باید از مردم لبنان و فلسطین و سایر مردم مظلوم جهان حمایت کند، 14 درصد بی‌نظر و تنها 17 درصد مخالف و کاملا مخالف می‌باشند. که نسبت به سال گذشته، حدود 2 درصد به موافقین الزام جمهوری اسلامی به حمایت از مردم لبنان و فلسطین اضافه و به همین نسبت از مخالفین این گویه کاسته شده است.
75 درصد پاسخگویان معتقدند که «در نظام جمهوری اسلامی ایران، مبارزه با مستکبران و زورگویان جهانی و در رأس آنها آمریکا همواره ضروری است.» 4.5 درصد بی‌نظر و 10.5 درصد مخالف می‌باشند. این نتایج نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.
حدود 28 درصد پاسخگویان با این عبارت که «به نظر می‌رسد وضعیت حجاب در جامعه رو به بهبود است.» موافقند و در مقابل 57 درصد مردم معتقدند وضع حجاب از سال گذشته بدتر شده است. حدود 15 درصد پاسخگویان نظری نداشتند. نتایج، گویای آن است که نسبت به سال گذشته 2 درصد از کسانی که احساس می‌کنند وضع حجاب بهتر شده است کم شده است.
حدود 82.3 درصد پاسخگویان با این جمله که «آمریکا، دشمن اصلی ماست.» موافق و کاملا موافق، 8.3 درصد بی‌نظر و در مقابل 9.4 درصد مخالف می‌باشند. مقایسه یافته‌ها نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته 3 درصد به کسانی که معتقدند آمریکا دشمن اصلی است، اضافه شده و هم‌چنین 6 درصد از کسانی که در سال 89 اعتقادی به دشمن اصلی بودن آمریکا نداشته‌اند به بی‌نظران یا موافقان پیوسته‌اند.
 حدود 76 درصد پاسخگویان معتقدند که «بسیاری از توطئه‌هایی که بر علیه ایران طراحی می‌شود، از جانب انگلیس است.» 16 درصد بی‌نظرند و در مقابل تنها 7.6 درصد مردم انگلیس را طراح اصلی توطئه‌ها نمی‌دانند. این نتایج نسبت به سال گذشته بدون تغییر بوده است.
حدود 87 درصد پاسخگویان با این گویه که «رژیم صهیونیستی یک رژیم نامشروع است و باید از بین برود.» موافق و کاملا موافق هستند، 9 درصد بی‌نظرند و فقط حدود 4 درصد مخالف می‌باشند. این نتایج حاکی است در مقایسه با سال 89 یک درصد به موافقین محو اسرائیل اضافه و یک درصدی از مخالفین این امر کاسته شده است.
74 درصد مخاطبان با این گویه که «برنامه‌های جریان فتنه 88 در راستای اهداف دشمنان خارجی بوده است» موافق و کاملا موافق، 15.5 درصد بی‌نظر و فقط 8.5 درصد با این گویه مخالفند که نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =