ایسنا نوشت:

رييس‌جمهور و برخي اعضاي هيات دولت، صبح امروز با حضور در مرقد مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با آرمان‌هاي حضرت امام خميني(ره) تجديد ميثاق كردند.
به گزارش خبرآنلاين، در اين مراسم كه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني همراه بود، رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت با قرائت فاتحه، به مقام شامخ بنيانگذار جمهوري اسلامي اداي احترام كردند.
رييس‌جمهور و اعضاي هيات دولت همچنين قرار است بر سر مزار شهيدان رجايي و باهنر و شهداي هفتاد و دو تن حضور پيدا كنند.
محمود احمدي‌نژاد در حاشيه مراسم تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام راحل ‌در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دهه فجر يادآور انديشه‌ها و آرمان‌هاي امام (ره) است، بشريت هر چه از آگاهي و بيداري و درك ارزش‌هاي الهي دارد، مرهون حركت امام (ره) و ايستادگي بي‌نظير ايشان است.
وي افزود: بدون شك نگاه امام (ره) جهاني بود. جنس امام از جنس پيامبر و انبياي الهي بود و ماموريتش نجات بشر در تمام جهان بود و براي رسيدن بشر به كمالات تلاش مي‌كرد. هدف او، مقدمه‌سازي براي تشكيل حكومت جهاني سرشار از عدالت و محبت بود. امام (ره) دلسوز همه مستضعفان بود و در برابر ظالمان ايستاد.
احمدي‌نژاد تصريح كرد:‌ امام (ره) بسياري از تحولات جهان را پيش‌بيني كرده بودند. انقلاب او در ادامه راه انبياء بود و امروز وقتي به تحولات جهان به صورت عميق‌تر نگاه مي‌كنيم، مي‌بينيم كه بنيان‌هاي فكري و فلسفي ليبراليسم در حال فرو ريختن است، همان‌طور كه امام هم پيش‌بيني كرده بود كه بعد از كمونيسم، ليبراليسم نيز به تاريخ خواهد پيوست.
رييس‌جمهور در ادامه افزود: امروز منطق حكومت‌هاي زورگو، منطق سلاح و زور است و ديگر نوآوري و زايش فكري در غرب اتفاق نمي‌افتد. البته ممكن است در جاهايي پيشرفت‌هايي هم داشته باشند، اما ديگر بنيان‌هاي خود را از دست داده‌اند. در تمام نقاط جهان مي‌بينيم كه مردم از وضع موجود ناراضي هستند و به انسان‌هاي ناصالح كه حكومت مي‌كنند بي‌اعتماد مي‌باشند.
وي تصريح كرد: سي و سومين بهار حركت امام (ره) را در حالي جشن مي‌گيريم كه نگاه ملت‌ها به سرعت جهاني مي‌شود و مرزها برداشته مي‌شود و اين حاصل تيزبيني، هوشمندي و اتكاي امام به انديشه علوي،‌ حسيني و مهدوي است. حكومت جهاني خواهد آمد و غم‌ها و اندوه‌ها در جهان برطرف مي‌شود و اين وعده انبياي الهي و امام (ره) مي‌باشد و ما انديشه و روح امام را در تك‌ تك آزادي‌خواهان جهان مي‌بينيم.
احمدي‌نژاد پس از حضور در مرقد امام (ره)، به زيارت مزار آيت‌الله بهشتي و 72 دو تن از شهداي انقلاب و نيز مزار شهيدان رجايي و باهنر رفت.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =