فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان رزمایش "حامیان ولایت" نیروی زمینی سپاه، از اجرای موفق تمام مولفه‌های رزم تاکتیکی در این رزمایش خبر داد.

سردار سرتيپ پاسدار محمد پاکپور در پايان رزمايش "حاميان ولايت"، با مثبت ارزيابي کردن روند اجراي اين رزمايش گفت: در اين رزمايش تمامي مولفه‌هاي دکترين رزم تاکتيکي تکاور و هوابرد نيروي زميني سپاه با موفقيت به اجرا درآمد.
 
وي افزود: تمام عمليات‌هاي آفندي و پدافندي از جمله عمليات‌هاي دفاعي مختلف، کمين به ستون‌هاي زرهي و مکانيزه دشمن، عمليات‌هاي شبانه، هلي‌برن و ضد هلي‌برن، عمليات چتربازي و اسلينگ ادوات و بارريزي در اين رزمايش به خوبي و با موفقيت تمرين شد.
 
فرمانده نيروي زميني سپاه همچنين با اشاره به پيام رزمايش "حاميان ولايت" اظهار كرد: پيام ما در اين رزمايش براي همسايگان، صلح و دوستي و براي دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي، عاقلانه عمل کردن است.
 
پاكپور در پايان، با تاکيد بر اينکه "پاسخ ما در برابر هرگونه تهديد و تعرض دشمن کوبنده و قاطع خواهد بود"، خطاب به ملت ايران گفت: رزمندگان جان‌برکف سپاه پاسداران، آمادگي هرگونه جانفشاني و فداکاري در راه امنيت کشور و پاسداري و دفاع از آرمان‌ها و ارزشهاي انقلاب اسلامي را دارند.
 
بر اساس اين گزارش، رزمايش "حاميان ولايت" نيروي زميني سپاه که از صبح روز شنبه در منطقه عمومي جنوب کشور آغاز شده بود، بعدازظهر امروز (يکشنبه) با عمليات بارريزي هوابرد و هلي‌برن پايان يافت.
 
فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: جمهوري اسلامي ايران آغازکننده هيچ جنگي نخواهد بود اما واکنش ما صرفا کوبنده و تهاجمي است. نيروي زميني سپاه قدرت اجراي عمليات‌هاي بازدارنده را دارد و عکس‌العمل ما سريع و انبوه بر روي اهداف دشمن خواهد بود.
سردار سرتيپ پاسدار محمد پاکپور همزمان با آغاز مرحله اصلي رزمايش "حاميان ولايت"، هدف اصلي از برگزاري اين رزمايش را ارتقاء آمادگي يگان‌ها به منظور مقابله با هرگونه تهديد خواند و گفت: در اين رزمايش بخشي از توانمندي‌ها و نوآوري‌هاي نيروي زميني‌ سپاه در تمامي ابعاد به نمايش درمي‌آيد.
 
وي رزمايش "حاميان ولايت" را از سلسله رزمايش‌هاي تخصصي نيروي زميني سپاه دانست و تصريح کرد: تمرين عمليات‌هاي متناسب با تهديدات آني در شرايط نبرد ناهمطراز، از اهداف رزمايش حاميان ولايت است. در اين رزمايش، آمادگي‌هاي اطلاعاتي و عملياتي يگان‌ها به منظور برقراري امنيت نيز تمرين مي‌شود.
 
فرمانده نيروي زميني سپاه با تشريح فعاليت‌هاي مختلف اين نيرو در رزمايش حاميان ولايت، اظهار كرد: پس از ستون‌کشي يگان‌ها با روش‌هاي خاص از پادگان تا منطقه رزمايش، عمليات‌هاي دفاعي مختلف، عمليات دفاع متحرک و عمليات هلي‌برن و ضد هلي‌برن به اجرا درمي‌آيد. اجراي کمين به ستون‌هاي زرهي و مکانيزه دشمن، اجراي عملکرد چتربازي اسلينگ ادوات و عمليات‌هاي شبانه نيز از جمله اقدامات مهم رزمايش "حاميان ولايت" است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 197588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =