۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴

33 سال با ورزش کشور، پس از انقلاب اسلامی.

به گزارش خبرآنلاین؛ ورزش ایران پس از انقلاب اسلامی، با موجی از چهره‌های سرشناس اقتصادی و سیاسی همراه بود که به مرور اکثر صندلی‌های مدیریتی و ریاستی آن را در اختیار گرفتند. چهره‌های سرشناس غیر ورزشی که به مرور وارد ورزش شدند نقش بسزایی در نتایج کاروان‌های ورزشی ایفا کردند و گاهی ناکامی‌های ورزشکاران باعث می‌شد تا اعتراضاتی به حضور غیرورزشی‌ها در ورزش بشود. شائبه‌ای که در مورد حدود 100 مدیر سیاسی اقتصادی ورزش وجود داشت این بود که ورزش عرصه ای برای خدمت است یا جولانگاهی برای شهرت؟ یکی از این چهره‌های غیرورزشی سعید فائقی بود که از ریاست فدراسیون وزنه‌برداری تا معاونت ورزش قهرمانی در سازمان تربیت بدنی را تجربه کرد. فائقی اطلاعات جالبی در مورد 33 سال ورزش جمهوری اسلامی دارد که در گفت‌وگو با خبرآنلاین آن‌ها را به زبان آورد.
محسن مهرعلیزاده هم دیگر چهره غیرورزشی بود که چهار سال در راس ورزش کشور قرار گرفت و به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی کار کرد. مهرعلیزاده در گفت‌وگویی با خبرآنلاین از سیاست‌زدگی در ورزش صحبت کرد و اعتراف کرد که کسی نمی‌تواند در انتخابات از ورزشی‌ها رای بگیرد.
مجید جلالی هم در گفت‌وگویی با خبرآنلاین خاطرات جالبی را مرور کرد و از روزهایی گفت که مجبور بودند با شلوار فوتبال بازی کنند.
قصه حضور سرداران در فوتبال به روایت عزیز محمدی هم خواندنی است. او از این صحبت کرده که چرا نظامی‌ها وارد ورزش می‌شوند.
 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =