حسن روحانی نامزد مورد حمایت حزب جمهوری اسلامی، برای انتخابات مجلس اول در حوزه سمنان بود.

به گزارش خبرآنلاین، وی به عنوان مسئول اداره سیاسی ایدئولوژی ستاد مشترک ارتش و نامزد نمایندگی مجلس، در مصاحبه​ای درباره ویژگی​های نمایندگی و مجلس گفت: فردی می​تواند در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشد که فرزند انقلاب باشد، در این مسیر قدم​هایی برداشته باشد و خودش انقلاب را لمس کرده باشد.
وی با بیان اینکه انقلاب ایران در خط اسلام و خط امام به پیروزی رسید، تاکید کرد که نماینده مجلس نباید در خط شرق یا غرب باشد. برخی به ظاهر خودشان را پیرو خط امام نشان می دهند و تبلیغات اسلامی هم دارند، اما شایسته ورود به مجلس نیستند.
گزیده سخنان وی در مصاحبه اختصاصی با روزنامه جمهوری اسلامی را در ادامه بخوانید:
·         مهمترین اولویت در مجلس، بررسی مسائل اقتصادی کشور است. باید نگرانی مردم در مورد ارتش را هم مرتفع کرد. چون از عملکرد آینده این افراد مسلح بیم​ناکند. ما هم​اکنون نیروی مسلح جاافتاده اسلامی نداریم و باید یک ارتش اسلامی پایدار ایجاد کنیم.
·         وضع ادارات ما مردم را کلافه کرده است و باید در مجلس فکری به حال آن بشود. مردم از نظام​های پیچیده و کاغذ بازی و بوروکراسی اداری که آنها را معطل می​کند، ناراحتند.
·         آمریکا باید پایش را از منطقه بیرون بکشد و دندان طمعش را بکند. برای این منظور ما به عنوان یک کشور نجات یافته از استثمار آمریکا باید به دیگر کشورهای نیازمند کمک مادی و حتی نظامی و ایدئولوژیک بکنیم تا آنها هم از وابستگی به غرب و شرق نجات یابند. البته کمک ایدئولوژیک و فکری مقدم​تر است.
·         تسخیر لانه جاسوسی هم مورد تایید مردم بود و هم مورد تایید امام. پس هم تاییدیه مردمی داشت و هم تاییدیه مکتبی. چطور تسخیر این لانه فساد و نگهداشتن اعضای آن در کمال احترام بدون هیچ شکنجه و آزار و اذیتی خلاف قوانین بین الملل است؛ اما اینکه آنها شاه ایران که دستش به خون جوانان این مملکت آلوده است و خیانت کرده و اموال کشور را با خود خارج کرده، پناه می​دهند و این خلاف قوانین بین الملل نیست؟
·         به نظر من نمایندگان مجلس اول باید بر این موضوع ایستادگی کرده و بازگرداندن گروگان​ها را منوط به بازگرداندن شاه و اموال مسروقه از کشور کنند.
منبع: شماره 230 روزنامه جمهوری اسلامی، یکشنبه 19 اسفند 58
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =