آلبوم شعر ـ موسیقی «شاخدارشکنی» با شعرهای اکبر اکسیر و آهنگ‌سازی بابک ربوخه منتشر شد.

محمد پرحلم، معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری گیلان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی‌های آلبوم شعر ـ موسیقی «شاخدارشکنی» گفت: اکسیر با روایت آلوده به طنز، پای شعرش را در کفش هر که می‌خواهد، می‌گذارد و به مخاطبانش فرصت می‌دهد تا برای کشف تناقضات شعری او وسوسه شوند. «شاخدارشکنی» همچون «پداگوژی»، جهان شعری آمیخته با طنز است که با ظرافتی شاعرانه، اخم‌ها و تلخی‌های زندگی کنونی را نشانه رفته، بویژه این‌که شیرینی گویش شاعر نیز به آن اضافه شده است.


او با بیان این‌که این آلبوم لبخند کنایه‌آمیزی به نیمه‌های عبوس زندگی است، با لبخندی از سر رندی به جهانی که جدیت تصنعتی‌اش آزاردهنده است، افزود: شعرهای این مجموعه همانند آثار قبلی اکسیر، یک پیشنهاد برای شعر معاصر است که مدتی است با جامعه غریبگی می‌کند و خود را در برج عاج خویش تنها گذاشته است.


اکبر اکسیر متولد سال 1334 در شهرستان آستارا، فارغ‌التحصیل رشته‌ زبان و ادبیات فارسی و دبیر بازنشسته‌ آموزش و پرورش است. از اکسیر تاکنون مجموعه‌های شعر «در سوگ سپیداران»، «بفرمایید بنشینید صندلی عزیز»، «پسته‌ لال سکوت دندان‌شکن است» و «زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند» منتشر شده است.


همچنین بابک ربوخه، آهنگ‌ساز این آلبوم، فارغ‌التحصیل رشته موسیقی است که تولید بیش از 30 موسیقی فیلم و سریال، انتشار کتاب‌هایی همچون «جان مریم»، «آفتاب خیزان» و ... در زمینه‌ موسیقی و آهنگ‌سازی آلبوم‌های دکلمه شعر «کل‌شریف»، «شومار عروس» و «غول حیدر» از آثار هنری او محسوب می‌شود.

 


ساکنان پایتخت برای تهیه این اثر‌ کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =