یکی از اعضای هیئت داوران سی‌امین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرآنلاین نتایج داوری‌های جشنواره را حاصل جمع‌بندی آرای تمام گروه دانست و تاکید کرد داوران از همه آرا دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، انجمن بازیگران سینمایی ایران در بیانیه اخیر خود در مورد داوری‌های بخش بازیگری جشنواره ضمن تبریک‌ گفتن به برگزیدگان از نادیده گرفتن برخی بازی‌های درخشان سخن به میان آورده است. نکته قابل توجه اینکه داود رشیدی رئیس این انجمن است و همچنین او در میان داوران بخش مسابقه سینمای ایران نیز حضور داشت.
 
رشیدی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین درباره حال و هوای موجود در ترکیب داوران اظهار داشت: «داوری خیلی دوستانه و خوبی داشتیم و همه حرف همدیگر را گوش می‌کردیم و در جایی که نظرات متفاوت بود قطعا این اکثریات آرا بود که پیروز می‌شد و قطعا اگر نظر فردی رای نمی‌آورد شاهد اعتراض و مسائلی از این دست نبودیم.»
 
او در پاسخ به این پرسش که بازی افرادی همانند مریلا زارعی در «خرس»، مهدی هاشمی در «ضد گلوله»، مهناز افشار در «برف روی کاج‌ها» و تعداد دیگری از بازی‌های خوب جشنوار ه از جمله بازی های فیلم  «بیخود و بی جهت» به چه دلیل به از نگاه داوران نادیده گرفته شد، گفت: «اگر بخواهم این سئوال را جواب دهم، باید در کنار من همه هیئت داوران هم نظرشان را در مورد این بازی‌ها بگویند. ممکن است در جلسات آرای متفاوت از سوی اعضای هیئت مطرح شده باشد، اما این اختلاف نظرها و آرا در حدی نبود که به تفاهم نرسیم که اگر چنین بود شخصا ترجیح می‌دادم جلسه را ترک کنم که هیچ‌گاه چنین نشد.»
 
رئیس شورای مرکزی انجمن بازیگران گفت: «اعضای هیئت داوران 9 نفر بودند که هرکدام تخصص‌ها و دیدگاه مختلف در رشته‌های مختلف داشتند. در مورد موضوعات مختلف بحث می‌شد و هر کس نظر خود را می‌گفت و گاه نظرات در این گفت‌وگوها تغییر می‌کرد. به هرحال حتی اگر داوری در یک جلسه رای‌گیری نبوده، از آنجا که آرای اعلام شده متعلق به هیئت داوران است، همه ما باید از آن دفاع کنیم، این شامل آرای موافق و مخالف هم می‌شود.»
 
او در این زمینه که حضورش در میان داوران جشنواره و صدور بیانیه انتقادی از سوی انجمن بازیگران در حالی که او ریاست شورای مرکزی انجمن را برعهده دارد، دور از انتظار به نظر می‌رسد، گفت: «این بیانیه نیز همانند آرای داوران است؛ به این ترتیب که در مورد آرا نتایج برآیند تمامی نظرهاست و آرا فقط مخصوص تعداد خاصی نبود. در مورد بیانیه نیز رای شورای مرکزی انجمن بازیگران بر این بود که اینچنین دیدگاه خود را بیان کنند. این بیانیه متعلق به همه شوراست که من هم عضوی از آن هستم.»
 
58243
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 198967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =