سازمان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد تا پایان دی‌ماه سال 90، 17 هزار و 642 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند.

به گزارش خبرآنلاین، این آمار در مقایسه با 20 هزار و 573 نفری که در مدت زمان مشابه سال گذشته کشته شدند، 14.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

از میان کل کشته‌شدگان تا پایان دی ماه سال 90، 13هزار و 755 نفر از تلفات حوادث رانندگی مرد و سه هزار و 887 نفر از این آمار زن هستند.

همچنین در بین استان‌ها بیشترین تلفات حوادث رانندگی با هزار و 443 مورد در استان خراسان‌رضوی اتفاق افتاد و پس از آن استان فارس با هزار و 414 و استان تهران با 1400 بیشترین تعداد تلفات حوادث رانندگی را دارند.

همچنین 10 هزار و 761 مورد از تلفات 10 ماه سال جاری در جاده‌های برون‌شهری، پنج‌هزار و 119 مورد در جاده‌های درون‌شهری، یک‌هزار و 627 مورد در جاده‌های روستایی و محل 135 مورد از این تلفات نامعلوم ثبت شده است.

غیر از این آمار مصدومانی که امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند 14.5 برابر متوفیات حوادث رانندگی هستند، یعنی 257 هزار و 602 مورد مصدوم در ده ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی مراجعه داشتند که از این میان، 187 هزارو 384 نفر مرد و 70 هزار و 218 نفر زن هستند.

آمار مصدومان 10 ماه امسال هم نسبت به مدت مشابه سال قبل که 275 هزار و 93 نفر بوده، 6.4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در دی ماه امسال هزار و 205 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که 960 نفر مرد و 245 نفر زن هستند. آمار تلفات حوادث رانندگی دی ماه (1205 نفر) نسبت به دی‌ماه سال قبل که ‌هزار و 397 نفر جان باختند، 13.7 درصد کاهش دارد.

 

منبع جدول: پایگاه اطلاع رسانی پزشکی قانونی (برای دیدن جدولدر ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید)

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 199906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    7 0
    مگه جنگه
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    9 0
    دست شما درد نکنه اقای خودروساز که در صد بالاییش به دلیل تولیدات بیکیفیت و نا ایمن می باشد با هیچ ککدام استاندارد های دنیا مطابقت نداره و تازه برای خودروهای نا امن تقاضای افزایش قیمت میلیونی هم داده اند!!
  • جهان IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    10 0
    با این ماشین های که در ایران خودرو وسایپا با ایمنی صفر تولید میشه باید هم جون آدمی برای آقایون بی ارزش باشد
  • محمد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    7 0
    خبرانلاین این مطالب رو با عکس افراد فوت شده رو بزار برای مسئولان تا یکم خجالت بکشن!!!! شرکت سایپا(پراید) و ایران خودرو جان ملیونها ایرانی رو گرفتن فقط و فقط به خاطر منافع خودشون!!! پس کی دلش برای این ملت میسوزه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    5 0
    اگر ماشينهاي ساخت داخل استاندارد بود آمار خيلي خيلي كمتر از اين بود.
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    4 0
    علت اینکه استان فارس آمار بالایی داره اینه که جاده های نا مناسب زیادی داره
  • بدون نام IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    4 0
    در خبرها امده بود که رشد جمعیت منفی خواهد شد چرا مردم مثل نتقل نبات در جادها طلف میشوند و کار شناسان در رابطه با نا امن بودن بعضی از خودروها یا جادهها کاری انجام نمیکنند
  • بدون نام IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    4 0
    برای اینکه مراکز تمام استان های ما با خط قطار به هم وصل نیستند ، قطار امن ترین وسیله حمل و نقل است ، و اگر خط قطار هم داریم مثل تهران شیراز انقدر حرکت ها دیر به دیر است که انگار اصلا نداریم حالا داره هر یک ساعت یک اتوبوس از هر کدام از ترمینال ها می رود شیراز و بقیه شهرستان ها. در صورتی که اتوبوس برای این است که از مرکز استان به شهرستان های آن استان بروند نه از یک استان به یک استان خیلی دور
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    4 0
    مرگ 17هزار نفر چه دلایلی دارد ؟ 1-عدم رعایت استاندارد در ساخت خودروها 2-عدم رعایت استاندارد در ساخت جاده ها و ... 3-عدم رعایت قوانین رانندگی می توان با مدیریت متخصص و متعهد به مردم،تلفات ناشی از تصادفهارا با کاهش چشمگیری روبرو کرد .
  • امین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
    2 0
    با این ماشینایی که ما داریم باید هم انتظار چنین آماری را داشت .