۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹

ایسنا نوشت:

کوین راد، وزیر امور خارجه استرالیا امروز (چهارشنبه) از سمت خود استعفا داد و گفت که نمی‌تواند بدون حمایت نخست‌وزیر به کار خود ادامه دهد.

دولت جولیا گیلارد، نخست‌وزیر استرالیا در پی شایعاتی درباره اینکه که کوین راد، وزیر امور خارجه در تدارک برای بازگشت به پست قبلی خود به عنوان نخست‌وزیر است، دچار تشویش شده بود.

در پی گزارش‌هایی مبنی بر اینکه نخست‌وزیر استرالیا قصد برکناری وزیر امور خارجه این کشور را دارد، "کوین راد" تلاش‌ برای به چالش کشیدن و رقابت با "جولیا گیلارد" را رد کرد.

وی پس از استعفا در کنفرانس خبری خود در واشنگتن گفت: حقیقت واضح است. نمی‌توانم در شرایطی که از حمایت گیلارد برخوردار نیستم، وزیر امور خارجه استرالیا باشم. تنها راه باقی مانده برای من، استعفا بود.

کوین راد در اواسط سال 2010 میلادی به طور ناگهانی از سمت نخست‌وزیری کنار گذاشته شد و جولیا گیلارد جای وی را گرفت اما وی همچنان در میان رای‌دهندگان استرالیایی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوین راد که هم‌اکنون در واشنگتن به سر می‌برد، اعلام کرده که همچنان حامی و پشتیبان گیلارد باقی می‌ماند.

وزیر امور خارجه استرالیا پیش‌تر گفته بود: زمانی نخست‌وزیر استرالیا بودم‌ اما هم‌اکنون کشور نخست‌وزیر جدیدی دارد که من از او حمایت می‌کنم و مایلم که همچنان وزیر امور خارجه استرالیا باقی بمانم.

کوین راد قصد دارد طی چند روز آینده به استرالیا بازگردد و درباره استعفای خود توضیحات بیشتری ارائه دهد.

روزنامه "استرالیا" نیز در گزارشی نوشت که گیلارد از این موضوع مطمئن است که حمایت اعضای حزب کارگر را در اختیار دارد.

دنیس شاناهان، سردبیر بخش سیاسی این روزنامه امروز نوشت: وزیران کابینه معتقدند که این جریان به نفع گیلارد تمام می‌شود. اگر کوین راد بازنده شود، بلافاصله توسط نخست‌وزیر از سمت خود کنار گذاشته خواهد شد.

این در حالی است که گیلارد از دادن هر گونه پاسخی درباره این گزارش خودداری کرد و گفت که پیش‌تر به سوالات زیادی پاسخ گفته است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =