9 روز تا انتخابات مجلس باقی مانده است. گروه های سیاسی، نامزدها و تمام مسئولانی که در انتخابات دخیل هستند روز پرکاری را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرآنلاین، در شرایطی که روز شمار انتخابات مجلس نهم تک رقمی شده است تمام گروه های سیاسی حاضر در انتخابات امروز و در شرایطی که یک روز به آغاز رسمی تبلیغات باقی مانده است روز پربرنامه ای را سپری کردند.
برگزاری نشست خبری صدای ملت/رئیس جمهوری دچار سوءتفاهم شده است
یکی از نخستین برنامه های انتخاباتی امروز برگزاری نشست خبری جبهه صدای ملت با حضور موسسان آن بود که در دفتر ستاد این جبهه برگزار شد.
در این نشست خبری علی مطهری میزان مشارکت در تهران را 30 درصد و میزان مشارکت در کل کشور را 50 درصد پیشبینی کرد و گفت: مجلس آینده باید برآمده از 'صدای ملت' باشد و فهرست صدای ملت ربطی به هاشمی ندارد.
حمیدرضا کاتوزیان نیز در این نشست با بیان این که تکلیف موسوی و کروبی باید در دادگاه و عادلانه مشخص شود؛ گفت: پس از حوادث سال 88 خانواده​های زیادی به ما مراجعه می​کردند. یکی از خدمات مجلس هشتم، کمک نمایندگان تهران به خانواده افرادی بود که بازداشت شده بودند. ما کمک کردیم که مشکلات کسانی که خطای کمتری داشتند یا به اشتباه بازداشت شده بودند، مرتفع شود.
علی عباسپور نیز با بیان این که باید عمل و شعار دولت منطبق با هم باشد. مضاف بر اینکه مفسر قانون اساسی شورای نگهبان است و نه دولت، گفت: رئیس جمهور دچار سوءتفاهم شده است.    ایـــنــــجــــا
 
لیست صدای ملت نهایی شد
همچنین امروز لیست جبهه صدای ملت با اضافه شدن امیدوار رضایی و حسن غفوری فرد نهایی شد؛ در این لیست افرادی چون حسین شیخ الاسلام، علی رضا محجوب، سید حسین هاشمی و سهیلا جلودار زاده قرار دارند.  ایــــنــــجــــا
 
اعلام نهایی نامزدهای حضور در مجلس
شاید مهم ترین رویداد انتخاباتی امروز کشور معرفی نهایی نامزدهای حضور در مجلس نهم باشد که یک روز پیش از آغاز رسمی تبلیغات اعلام شد.
 
جلوگیری از ایجاد طبقه اشرافی جدید هدف جبهه متحد است
امروز جبهه متحد اصولگرایان برنامه انتخاباتی خود را اعلام کردند که بر اساس آن درحوزه اقتصاد رشد بهره وری در اقتصاد ملی با حمایت از فن آوریهای نوین ، کاربردی کردن دستاوردهای هسته‌ای در بخشهای صنعتی ،کشاورزی ، داروسازی و ...فراهم کردن شرایط جمع آوری و استفاده از سرمایه های خود مردم و تامین مالی پروژه های بزرگ اقتصادی که توجیه فنی و اقتصادی دارند و جلوگیری از ایجاد و شکل گیری طبقه اشرافی جدید از جمله این برنامه ها است. ایــــنــــجــــا
 
کارناوال های تبلیغاتی 3 تا 30 روز زندان دارد
همچنین یکی دیگر از رویدادهای انتخاباتی مهم امروز اعلام قانون انتخابات بود؛ ‌بر اساس این قانون تبلیغات نامزدها از فردا آغاز می شود و استفاده از هر گونه پلاکارد، پوستر، دیوار نویسی و کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عکس برای تراکت و زندگی نامه و جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع است متخلفین از این ماده به سه تا سی روز زندان محکوم می‌گردند.
 
لیست جبهه دانشگاهیان اعلام شد
همچنین امروز لیست نهایی جبهه دانشگاهیان اعلام شد و افرادی همچون غلامعلی حدادعادل، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، حسین نجابت و محمدنبی حبیبی در این لیست حضور دارند.
 
فومنی: مردم سالاری به عنوان اصلاح طلب وارد عرصه نشده/روانبخش: تفکر جریان انحرافی و اصلاح طلب یکی است
امروز میزگرد انتخاباتی با حضور محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش نماینده جبهه پایداری و حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی نماینده جبهه مردم‌سالاری در دانشگاه تهران برگزار شد.
در این میز گزد حبیبی با بیان این که در فتنه 88 بسیاری از اصلاح‌طلبان یا ساکت ماندند یا از فتنه حمایت کردند و تاریخ ما این مسائل را فراموش نمی‌کند، گفت: در مجلس نهم انسجام اصول‌گرایان را حفظ می‌کنیم.
حجت الاسلام روانبخش نیز در این مراسم تفکر جریان انحرافی و اصلاح‌طلب را یکی خواند و گفت: انتقاد ما به آقای لاریجانی بیشتر از سایرین بیشتر است؛ روزنامه 9 دی یک انتقاد به آقای لاریجانی کرده و توقیف شده که درست نیست.
حجت الاسلام فومنی در این میزگرد با بیان این که جبهه مردمی اصلاحات به هیچ گروه و جناحی وابسته نیست و ما به دنبال نهادینه کردن اصلاحات حسینی هستیم، گفت: جبهه مردم‌سالاری به عنوان اصلاح طلب وارد عرصه نشده، فقط ما هستیم که به عنوان اصلاح‌طلب وارد انتخابات شدیم.
 
نبوی: شانس پیروزی جبهه محتد به دلیل سابقه‌اش بیشتر است
امروز نشست هم‌اندیشی سیاسی جامعه اسلامی مهندسین نیزبرگزار شد و در این نشست مسوول کمیته سیاسی جبهه متحد شانس پیروزی جبهه متحد به دلیل سابقه‌اش بیشتر است و گفت: تشکیل جبهه‌های متعدد میان اصولگرایان به‌دلیل حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان است.
 
3960000 رای اولی در مجلس نهم
همچنین امروز مصطفی محمد نجار وزیر کشور با بیان این که متولدین 12 اسفند سال 72 به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند، گفت: 3 میلیون و 960 هزار نفر رای اولی برای انتخابات پیش روی مجلس خواهیم داشت که بیش از 2 میلیون آن‌ها از آقایان و یک میلیون و 900 هزار نفر از خانم‌ها هستند.
 
گردهمایی ایثارگران جبهه متحد فردا برگزار می شود
مسئول کمیته ایثارگران جبهه متحد اصولگرایان اعلام کرد که گردهمایی ایثارگران این جبهه فردا با حضور فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس و نامزدهای جبهه متحد در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.
/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =