روزنامه شرق نوشت:

مردی که در نزاعی بر سر یک شی عتیقه دوستش را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، پای میز محاکمه رفت.

در ابتدای جلسه محاکمه این متهم که صبح دیروز در شعبه 74 دادگاه کیفری‌استان تهران برگزار شد، روشن نماینده دادستان در توضیح کیفرخواست گفت: ماموران پلیس تیرماه سال گذشته باخبر شدند مردی میانسال به نام «داوود» جانش را از دست داده است. فردی که با ماموران تماس گرفته بود مدعی شد، داوود با ضربات چاقوی دوستش «فریدون» کشته ‌شده‌ است. ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند مخفیگاه فریدون را پیدا کنند و این مرد بازداشت شد. او در اعترافاتش جزییات قتل را شرح داد و در مورد انگیزه‌اش از این کار گفت، درگیری به دلیل یک قطعه عتیقه رخ داد. تحقیقات نشان داد، فریدون 10روز قبل از مرگ مقتول با او درگیر شده و داوود در این مدت در بیمارستان بود اما تلاش تیم ‌پزشکی برای درمان او فایده‌ای نداشت و این مرد جانش را از دست داد.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: با توجه با تحقیقات انجام شده درخواست صدور حکم قانونی را در این خصوص دارم. در ادامه اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و اعلام کردند، خواسته‌شان قصاص متهم است. سپس یکی از شاهدان در جایگاه حاضر شد و گفت: وقتی من وارد خانه شدم دیدم داوود، فریدون و حسن باهم درگیر هستند. آنها بحث می‌کردند و از حسن می‌خواستند شی عتیقه را به داوود بدهد اما حسن حاضر نمی‌شد این کار را بکند. وقتی درگیری بالا گرفت، فریدون هم وارد نزاع شد و بعد داوود را زد. او با دو ضربه چاقو داوود را زخمی کرد. ما مجروح را به بیمارستان رساندیم اما بعد از 10 روز فوت شد.

در ادامه جلسه دادگاه متهم در جایگاه حاضر شد و از خودش دفاع کرد. او با بیان اینکه اظهارات شاهد را قبول ندارد، گفت: 10روز قبل از حادثه، با حسن درگیر شده بودم و موضوع به گوش داوود رسید. می‌دانستم آنها نقشه کشیده‌اند تا مرا بزنند. شب حادثه با یکی از دوستانم به نام «مهدی» در خیابان می‌رفتیم که داوود مرا دید و از من خواست به خانه عزیز (محل درگیری) برویم.

وی ادامه داد: داوود و حسن زودتر از ما رسیدند. از همان اول، دعوای ساختگی آنها سر عتیقه آغاز شد و تا حدود ساعت سه نیمه‌شب طول کشید. حسن مدعی بود که عتیقه را به عزیز داده و عزیز هم قسم می‌خورد در جریان موضوع نیست و از سوی دیگر داوود بود که اصرار داشت عتیقه را پس بگیرد. من هم برای اینکه غایله بخوابد و همسایه‌ها پلیس را باخبر نکنند، گفتم عتیقه‌ها پیش من است و تا صبح آنها را برمی‌گردانم.

فریدون در ادامه گفت: در همین حین داوود به من حمله کرد و با کف دست به صورتم کوبید ولی چون می‌دانستم قصد او درگیری است، عکس‌العملی نشان ندادم. ناگهان تبر را برداشت و بی‌توجه در هوا می‌چرخاند و یک ضربه هم با پشت تبر به دست من کوبید. مجبور شدم از چاقو استفاده کنم، یک ضربه به سینه داوود زدم او عقب رفت و روی زانو نشست بعد یک ضربه دیگر هم زدم و رفتم.

در این هنگام یکی از قضات خطاب به متهم گفت، طبق اظهارات برادر مقتول دو نفر از شاهدان به او گفته‌اند داوود در حال پوشیدن کفش‌ها و خروج از منزل عزیز بوده که تو او را با چاقو زدی، این امر نشان‌دهنده این است که مقتول حالت تهاجمی و حمله به تو نداشت. فریدون در جواب گفت: این ادعا را قبول ندارم. داوود قصد رفتن نداشت و در حال درگیری با من بود. ضربه اول را زدم، بعد روی جاکفشی نشست و من ضربه دوم را وارد کردم.

بنابر این گزارش، بعد از پایان جلسه دادگاه ختم جلسه اعلام شد و قضات برای صدور رای وارد شور شدند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 200318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =