۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۷

راف مکواری، هنرمند برنده اسکار که در طراحی چهره و لباس شخصیت‌های «جنگ ستارگان» به جرج لوکاس کمک کرد در سن 82 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین، این هنرمند مفهومی چهره شخصیت‌هایی چون دارث ویدر، چوباکا، آر2-دی2 و سی-3پی‌او را طراحی کرده بود. او 4 مارس در خانه‌اش در برکلی به شکل طبیعی فوت کرد.
 
او همچنین در مجموعه تلویزیونی «Battlestar Galactica» و فیلم‌های «ای.تی.» و «پیله» به ترتیب به کارگردانی و تهیه کنندگی اسپیلبرگ به عنوان طراح فعالیت کرده بود و برای فیلم دوم برنده جایزه اسکار شد.
 
مکواری متولد گری در ایندیانا بود و ابتدا به عنوان طراح فنی در کارخانه هواپیماسازی بوئینگ مشغول به کار شد و بعد هم طراح پوستر فیلم شد.
 
او طراح بخش‌های انیمیشن برنامه «آپولو ناسا» برای شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس بود و سال 1975 به استخدام جرج لوکاس درآمد تا برخی چهره‌ها و صحنه‌های «جنگ ستارگان» را که به «اپرای فضایی» شهرت دارد، طراحی کند.
 
 
مکواری درواقع مردی است که صحرای سیاره تاتونی را طراحی کرد و بعدا در فیلم «امپراتوری برمی‌گردد» (قسمت دوم «جنگ ستارگان») در نقش ژنرال فیل مکواری بازی کرد.
 
جرج لوکاس در بیانیه‌ای گفت: «همکاری بی‌نظیر او در طراحی‌های کم‌نظیرش، تمامی عوامل و بازیگران سه‌گانه اول «جنگ ستارگان» را تحت تاثیر قرار داد و شگفت‌زده کرد. وقتی کلمات به کمک من نمی‌آمدند به یکی از طراحی‌های مکواری اشاره می‌کردم و می‌گفتم شبیه این باشد.»
 
 
مکواری در دو فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» و «ای.تی» طراح شخصیت‌های فضایی بود. او سال 1985 برای جلوه‌های ویژه فیلم «پیله» به کارگردانی ران هوارد جایزه اسکار گرفت. فیلم داستان سالمندان شهری بود که پس از دیدار با بیگانه‌های فضایی جوان می‌شدند.
 
این طراح در فیلم‌های «ژوراسیک پارک»، «بازگشت به آینده» و «ایندیانا جونز و مهاجمان صندوقچه گمشده» به عنوان مشاور و طراح همکاری کرده بود.
 
بی‌بی‌سی / 4 مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
57241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =