جلسه علنی امروز -15 اسفند- نخستین جلسه مجلس هشتم پس از برگزاری انتخابات مجلس نهم بود.

به گزارش خبرآنلاین، تجمع​های چند نفره نمایندگان در گوشه گوشه​ این جلسه دیده می​شد. برخی مشغول مصافحه و تبریک به یکدیگر بودند و برخی مشغول تحلیل شکست آرا. به همین دلیل باز هم همچون ایام قبل از برگزاری انتخابات، میزان مشارکت در طرح​ها و لوایح در دست بررسی کمرنگ بود و رئیس​مجلس اغلب ناگزیر از ذکر اسامی نمایندگان می​شد تا گعده​های چند نفره خود را ترک کرده و در رای​گیری شرکت کنند.
از رئیس​مجلس گرفته تا سخنگویان کمیسیون​ها که پشت تریبون قرار می​گرفتند و مخالفان و موافقان، همه و همه، سخنانشان در جلسه امروز را با تبریک و تشکر از حضور مردم در این انتخابات آغاز می کردند.
اظهارات انتخاباتی گاه به شوخی میان نمایندگان و هیات رئیسه نیز می​انجامید. کما اینکه وقتی علی​ادیانی​راد نماینده قائم​شهر که در انتخابات مجلس نهم ناکام ماند، نسبت به از کار افتادن دستگاه الکترونیک رای گیری خود معترض بود، رئیس​مجلس با شوخی به وی گفت: فکر کنم به خاطر رایتان است که دستگاهتان از کار افتاده است!
واکنش دیگر رئیس مجلس به عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری ها این بود که گفت: امروز چرا مجلس اینگونه است؟نمایندگان برای رای دادن نیاز به آمپول تقویتی دارند؟ ضمن دیده بوسی رای هم بدهید!
جهانبخش محبی​نیا عضو هیات رئیسه مجلس نیز که در مجلس نهم حضورنخواهد داشت نیز خطاب به خسته​بند که رای لازم برای ادامه حضور در مجلس نهم را کسب کرده است، گفت: حالا که رای هم آورده​اید و انشالله مبارکتان هم باشد، تشریف بیاورید و در رای گیری​ها مشارکت کنید!
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 202242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =