علی لاریجانی صبح امروز با معاون رییس جمهوری عراق دیدار و گفت و گو کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی، شکست اشغال نظامی قدرت های بین المللی در افغانستان و عراق را درس بزرگ قرن حاضر دانست وگفت: قدرت های استکباری نمی توانند درمقابل خواست و اراده ملت ها ایستادگی کنند.
به گزارش ایرنا لاریجانی با اظهار خرسندی از خروج اشغالگران از خاک عراق، خروج این اشغالگران را دستاورد بسیار بزرگی برای رهبران و مردم این کشور توصیف کرد.وی تصریح کرد: قدرت های استکباری نمی توانند در مقابل خواست و اراده ملت ها برای استقلال و سربلندی ایستادگی کنند.رییس مجلس همچنین بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه، پیشرفت و تحکیم آرامش در این کشور تاکید کرد.لاریجانی اظهارداشت: امکانات و ظرفیت های اقتصادی و فناوری ایران بستر مهمی برای جهش پیشرفت و آبادانی عراق است.
وی بر ادامه حمایت همه جانبه ایران از دولت و ملت عراق برای حل مشکلات این کشور در حوزه های گوناگون تاکید کرد و افزود: در این زمینه حل پاره ای مشکلات بانکی و اداری جهت تسهیل در روند ارتباطات فی مابین دارای اهمیت است.
رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری تحولات منطقه و انقلاب های مردمی در کشورهای اسلامی، گفت: این حرکت ها آینده بسیار درخشان و امیدوار کننده ای را برای ملت های منطقه نوید می دهد.
خضیر الخزاعی معاون رییس جمهوری عراق نیز در این دیدار ضمن اظهار خرسندی از سفر به ایران، مذاکرات خود با مقامات ایرانی را بسیار سازنده و مفید توصیف کرد. وی اظهارداشت: با اجرای توافق های انجام شده در این سفر بسیاری از موانع توسعه مناسبات فی مابین برطرف می شود.
وی یادآور شد: دولت عراق تاکنون دستاوردهای فراوانی برای حل مشکلات و پیشرفت اقتصادی این کشور داشته است اما هنوز با چالش های بسیاری مواجه است. معاون رییس جمهوری عراق خاطرنشان کرد: دولت و ملت این کشور برای رفع مشکلات و مقابله با چالش ها به کمک و حمایت جمهوری اسلامی ایران نیاز دارد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
    2 0
    آقای رئیس مجلس خود ایران به این امکانات با وضعیتی که داریم بیشتر احتیاج دارد چراغی که به خونه رواست به مسچد حرام است