روزنامه جام‌جم نوشت:

4 عضو یک باند تبهکاری که به بهانه مسافرکشی، زنان و مردان را ربوده و با انتقال به بیابان‌های بهشت‌زهرای تهران و جاده قم اموالشان را می‌دزدیدند، دستگیر شدند.

رسیدگی به این پرونده اواسط بهمن امسال با شکایت زن جوانی از 2 مرد به اتهام آزار و اذیت و سرقت پول‌هایش در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. زن جوان که از به یاد آوردن حادثه آن شب تلخ همچنان وحشت داشت، به پلیس گفت: آن شب در میدان راه‌آهن تهران سوار یک خودروی پراید سفید شدم تا به خانه‌مان بروم. در میانه راه راننده به بهانه شلوغی خیابان تغییر مسیر داد که به او اعتراض کردم اما به حرف‌هایم توجهی نکرد. از مرد مسافری که در صندلی جلوی خودرو نشسته بود، کمک خواستم اما او با تهدید چاقو از من خواست ساکت شوم.

 

زن مسافر در دام سیاه متهمان

زن جوان با اشاره به نقشه پلید متهمان گفت: هر دو مرا کتک زده و با انتقال به بیابان منتهی به جاده بهشت‌زهرا مورد آزار و اذیت قرار داده و پول‌هایم را سرقت کردند و متواری شدند. خودم را به سختی به حاشیه جاده رساندم و به کمک یک راننده عبوری نجات یافتم. با اطلاعات به دست آمده از شاکی و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان آزارگر، آنها تحت تعقیب قرار گرفتند. در ادامه تحقیقات 2 زن دیگر نیز با حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. در بررسی پرونده‌های شاکیان معلوم شد، تصاویر رایانه‌ای از متهمان فراری با هم مطابقت دارد.

 

مرد نجات‌یافته از دام متهمان

با افزایش شکایت‌ها، جستجوهای ویژه پلیسی برای پیدا کردن متهمان فراری ادامه یافت تا این‌که روز‌های پایانی هفته گذشته مردی به یکی از گشت‌های انتظامی مراجعه کرد و اطلاع داد 4 شرور سارق پول‌هایش را دزدیده‌اند. با تحقیق از این مرد در مرکز پلیس معلوم شد، شب حادثه پس از آن‌که پول عیدی‌اش را از محل کارش گرفته، در حال بازگشت به خانه سوار یک خودروی پراید شده که راننده و 3 سرنشین خودرو که همدستانش بوده‌اند، وی را ربوده و با انتقال به جاده منتهی به قم پول‌هایش را دزدیده و پس از کتک زدن، در جاده رهایش کرده‌اند. با اطلاعات به دست آمده از این مرد، معلوم شد مشخصات 2 نفر از متهمان با همان 2 فردی که زنان را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند، مطابقت دارد.

 

دستگیری نخستین متهم

به این ترتیب، کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران و ماموران سرکلانتری نهم آگاهی با اجرای طرح مهار و استعلام از سامانه راهنمایی و رانندگی، هویت مالک خودرو را شناسایی و وی را دستگیر کردند. متهم جوان با انتقال به پایگاه نهم آگاهی تهران در بازجویی به تناقض‌گویی پرداخت تا این که در مواجهه حضوری با شاکیان اعتراف کرد که همراه 5 نفر از همدستانش ـ که همگی سابقه‌دار و ساکن یک محله‌اند ـ زنان و مردان مسافر را سوار خودروی پراید سفید کرده و در میانه راه با کتک زدن این افراد و سرقت پول و اموالشان، آنها را در جاده منتهی به قم و بهشت‌زهرا رها و فرار کرده‌اند. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، آنها زنان شاکی را نیز در دام شیطانی خود گرفتار کرده‌اند.

به این ترتیب ماموران 3 متهم دیگر را نیز در همان منطقه دستگیر کردند. بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی هاشمی، رئیس شعبه 101 حوزه قضایی بخش آفتاب روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری 2 عضو فراری این باند تبهکاری و مشخص شدن دیگر جرایم آنها ادامه دارد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • adel IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    65 12
    این بیشرف ها را باید به فجیع ترین صورت ممکن اعدام کنند اونهم در ملا عام تا درس عبرتی باشه واسه بقیه
  • امير احمد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    91 11
    اين خبرا تكراري شدن ديگه واسمون!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    77 16
    همه اين خلاف ها از بيكاري جوانان و فقر است .
    • بدون نام IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
      44 27
      اینم شد تحلیل مگه ما وبقیه مشکل مالی نداریم مگه جوان نیستیم
    • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      8 7
      عزيز من بايد با واقعيت واصول علمي تحليل جرم وجنايت كنار آمد مسلما افزايش فساد و جرم علت اصليش فقر و استضعاف است اين را همه مي دانند وحتما نبايد همه جنايتكار باشند تا اعتراف كنيم فقر به ريشه فرهنگ ما زده است
  • بدون نام US ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    82 24
    حالا مدام اعدام کنید اونم در ملاعام ببینید نتیجه عکس میده
    • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      14 4
      تو با این حرف داری راه خودتو واسه انجام این جرم باز میکنی, هر کسی که این کارو بکنه باید شکنجه بشه و بعد اعدام بشه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    21 4
    یه تصویر کم داشت !!!
  • ناشناس IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    29 31
    فقط اعدام..........
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    45 7
    آفرین که جلوی چشماشون رو سیاه کردین کسی نبینه کاره خوبی کردین آبرشون رو دارید حفظ میکنید یه وقت عکسهاشون رو نشون ندین شاید شاکی هاشون زیاد شدن نتونستن رضایت بگیرن
  • jamshid IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    25 4
    بارها این مسئله اتفاق افتاده ولی بازهم سناریوی همیشگی .اخه خواهران عزیز چرا سوار ماشین شخصی میشید .؟ مسئولین محترم ستاد ترافیک کمبود وسائل تردد نتیجه کم کاری شماست بدانید هرگاه از اینگونه اتفاقات بیفته شما هم مسئولید وباید در ان دنیا جوابگو باشید.از مسئولین اداره اگاهی متشکریم.
    • شهردار IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
      9 1
      آقا جون مثل اینکه شما اصلا تو تهران زندگی نکردی، رشد شهر ها و آبادی های اقماری این کلانشهر بسیار بسیار بیشتر از حدیه که بشه واسش برنامه ریزی کرد اونم با این مدیریت شهری ما.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    20 0
    هر دم از این باغ بری می رسد!
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    40 2
    دستگير هم ميشوند ولي 4 روز بعدش دوباره ازاد توي خيابانند! اينها را بايد اعدام كرد.
  • بدون نام US ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    117 3
    چراچهره این جنایتکاران راکامل نشان نمیدهید تامردم اینها رابشناسند
  • ایرانی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    75 3
    باید داغ روی پیشانی انها بگذارند
  • pedrram IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    66 11
    اعذامشان کنید
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    28 6
    اعدامشان كنيد
  • داريوم IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    37 1
    تجاوز با زور حتى در بي بندو بارترين كشورها نيز عمل كثيفى تلقى ميشه أميد واريم با اشد مجازات محاكمه بشن تا هم درس عبرت براي ساير متجاوزين به عنف و تسكين قربانين بشه.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    24 2
    اگر قوه قضاییه جدا مایل به خاتمه این وحشیگری هاست بایستی سریعا حق این جانیان را کف دستشان بگذارد در غیر اینصورت با اطاله دادرسی این جنایات را غیر مستقیم تشدید میکند ,میکویید نه , نگاهی به وضعیت اسفبار جرم و جنایت در جامعه بیندازید.
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    32 0
    من نمی دونم چرا چهره متجاوزین و اختلاس کارها و دزدها و قاتل ها شطرنجی میشه، روی چشم هاشون نوار سیاه قرار داده میشه، اسم هاشون مخفف میشه؟!!! این فرهنگ غلط رو کنار بگذارید. این ها مجرم هستند. مجرم های خطرناک! یه کم به مطبوعات و سایت های کشورهای خارجی نگاه کنین
  • فرهاد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    26 0
    چرا هر بزه كاري كه در جامعه ميبينيم بايد گريبان چندين نفر را بگيرد تا مسيولين قضايي پيگيري لازم جهت دستگيري آنها را انجام بدهند؟؟اگر وقتي نفر اولي كه بهش تعرض شده به دادسرا مراجعه مبكند پيگيري جدي جهت دستگيري متهمان انجام بگيره نفرات بعدي قرباني نميشن.
  • بدون نام US ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    24 2
    اين حوادث و ديگر معضلات اجتماعي ميوه هاي فاسد درختي هستند كه هرگز در محيطي سالم رشد نكرده اند ما تنها با اعدام و مجازات هرچند كه قانوني هم باشد فقط ميوه ها ار چيده ايم غافل از اينكه اين درخت مجددا ميوه هاي فاسد خواهد داد....درد كجا درمان كجا؟
  • سراج IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    20 1
    چرا شرکت تاکسی رانی فکری به حال مسافر کش ها نمکند هر کس به راحتی میتونه مسافر کشی کنه....اگه تاکسی کمه این همه جوان بیکار ....حمل ونقل عمومی بسیار ضعیف است چون هیچ کدام از مسئولین از حمل ونقل عمومی استفاده نمیکنند وخبر از دل مردم ندارند...هیچ مدیریت قوی وجود ندارد...تاکسی ها فقط دربست میبرند و.سرویس دهی منظم وجود ندارد....راننده تاکسی هر وقت بخواهد سر کار میاید وهر جا بخواهد میرود...کنترل نمیشود ...جی پی اس هم ندارد......خوب مسافر بیچاره هم چاره ای جز سوار شدن به ماشین شخصی ندارد...و این هم نتیجه ان....ایا مسئولین ناموس مردم را ناموس خودشان میدانند که دردشان بیاید ...و فکری کنند...یا نه...به خاطر این مسئله کدام مسئول استعفا کرد.....
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    14 4
    با سلام.نگاه به تمامی نظرات دوستان که میکنم همه بدنبال رفع وپاک کردن صورت مسائله هستند.اما با ید به این دوستان گفت البته که باید به اشد مجازات برسن ولی باید ریشه یابی کرد دید چرا دست به چنین کارهای میزنند.یکی ازدوستان میگفت درکشورهای پیشرفته ازرفتار وحالات افراد متخلف وشروراسکن مغز میگیرن تا برسی کنن ببینن چرا این افراد دست به چنین رفتارهای میزنن.تابابرسی بیشترازنوع رفتارهای آنان جلوی حوادث آینده رو بگیرن.بهتر نیست ببینیم این افراد درچه شرایطی زندگی میکنن،نوع خانواده های آنان چگونه زندگی دارند،وضعیت اقتصادی ورفاهی آنان چگونه است و... اعدام این افراد بدون برسی رفتارها ومشکلات این افراد دورباطل زدن ودرجا زدن دربرخورد با این معظلات درجامعه خواهد بود.برای همه ایرانیان از خداوند طلب مغفرت وآرامش
  • بدون نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    12 0
    عزیزم بررسی وضعیت زندگی خیلی از این افراد فایده ای نداره. اگه میخوان فکری کنند باید به فکر بچه های اینا باشن. به هر حال این جور جونورا در اکثر موارد دیگه قابل اصلاح نیستن مخصوصا اگر معتاد نیز باشند. بعضی وقتا خیلی تو رویای فیلمها فرو می ریم که مثلا اشخاص ظرف چند ثانیه متحول می شن. در این جور موارد باید بیشتر آدم خودشو جای قربانی بذاره و بدونه چه رنجی کشیده و چه تاثیرات روحی و روانی تا آخر عمر روش داره.
  • ah.ha IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۳
    18 2
    حقشان اعدام است
  • ali IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    11 4
    فقط اعدام اعدام
  • بدون نام IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    10 1
    فقط اعرام و کشته شوند!!!!