ما ۴ نفر هم یادمان می‌ماند ساعت ۱۰ شب هوس انجام کار فرهنگی نکنیم چون همه مشغول دیدن فیلم‌های شلوغ هستند.<BR>

آزاده سهرابی: سینمای عباس کیارستمی هیچ وقت روی خوشی از پرده سینما در کشور ما به خود ندیده است؛ حتی وقتی که در و تخته به هم جور می‌شود و فیلمش با هزار تبصره اکران می‌شود. بالاخره اتفاقی می‌افتد که نشود با «شیرینی» از آن یاد کرد. شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد کسی یا کسانی تصمیم بگیرند ساعت 11 شب روز شنبه یا یکشنبه راهی سینما شوند برای دیدن یک فیلم. اما وقتی فیلمی تنها سه ما 4 نفر هم یادمان می‌ماند ساعت 10 شب هوس انجام کار فرهنگی نکنیم چون همه مشغول دیدن فیلم‌های شلوغ هستند.سانس در روز و در یک سینما اکران داشته باشد که دو سانس آن با ساعت کاری تداخل داشته باشد این می‌شود که مجبورید 11 شب را انتخاب کنید.
ما 4 نفر بودیم که ساعت 10 شب شنبه شب به سینما آزادی رسیدیم برای دریافت بلیت فیلم «شیرین» عباس کیارستمی. از قضا شب قبلش همه ما در برنامه تلویزیونی، سینمایی هفت بخش مربوط به مرور آثار عباس کیارستمی را هم دیده بودیم و داغ داغ بودیم از بحث درباره سینمای کیارستمی و برنامه هفت و... غافل از اینکه کلا سیستم اکران در سینمای ما خیلی پیچیده‌تر از این حرف‌هاست که شما بتوانید یک برنامه‌ریزی ساده برای دیدن فیلم روی اکران داشته باشید (حالا برنامه ریزی برای اینکه کدام فیلم در کدام ماه و فصل اکران شود و کی این اکران مشخص شود و... بماند) تا می‌رسیم (ساعت دقیقا 22: 06) مسئولان گیشه در حال جمع و جور کردن و رفتن هستند. روی تابلو هم اسمی از اکران فیلم شیرین نیست. از مسئول گیشه سوال می‌کنیم. در کمال تعجب می‌گویند: تماشاگر به حد نصاب نمی‌رسد و فیلم اکران نمی‌شود. می‌گویم: اما هنوز تا ساعت 11 یک ساعت مانده از کجا می‌دانید به حد نصاب نمی‌رسد؟ پاسخی نمی‌دهند و همچنان مشغول بستن بار و بندیل خود هستند. ناچار می‌روم به سمت مسئول اطلاعات که خوشبختانه می‌بینم مدیر مجموعه هم آنجا حضور دارد. (باقی دوستان به امید پیگیری من جلو در ایستاده‌اند)‌‌ همان حرف‌ها را تکرار می‌کنم. باز پاسخ می‌شنوم: تماشاگر به حد نصاب نمی‌رسد. شما راضی هستید برای 4 نفر ما آپارات را راه بیاندازیم و برق مصرف کنیم.
این دیگر از آن حرف هاست. می‌گویم شما این فیلم را فقط در سه سئانس اکران کرده‌اید. در بخش مخاطبین خاص هم اکران شده که یعنی مشخص است انتظار نداشته‌اید سالن پر شود. از طرف دیگر یکی از سه سئانس را هم گذاشته‌اید 11 شب و حالا می‌گویید چون به حد نصاب نمی‌رسد این سئانس هم اکران نمی‌شود؟ خب از اول بگویید دو سئانس اکران دارید؟ و دوباره می‌گویم: تازه از کجا می‌دانید به حد نصاب نمی‌رسد. هنوز یک ساعت مانده تا ساعت 11. مدیر محترم می‌گویند: اصلا این فیلم حاشیه‌هایی دارد که ما رسانه‌ای نکردیمش. خب دیگر این حرف را که می‌زند به نظر می‌رسد ادامه بحث بی‌فایده است.
ما هم همراه مسئولین گیشه از در سینما بیرون می‌رویم که اوقاتمان که حسابی تلخ شده کمی هوای خنک بخورد. سرد است و به نظرم همه فیلم‌های این پردیس در سانس آخر اکران داشته‌اند به جز «شیرین» عباس کیارستمی. گفتم که، او هیچ وقت روی خوشی از پرده سینما در کشورمان ندیده. این هم روی تجربه‌های قبلی. ما 4 نفر هم یادمان می‌ماند ساعت 10 شب هوس انجام کار فرهنگی نکنیم چون همه مشغول دیدن فیلم‌های شلوغ هستند.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 203986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    13 39
    درود بر مدیران سینما. واقعا شیرین ارزش دیدن نداره. پز روشنفکریه و اداست.
    • بدون نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
      10 5
      اين اظهارنظر شما عين فاشيسم هنري است....
    • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      4 4
      فاشیسم هنری یعنی در صف ماندن فیلمهای مستقل از فیلمسازان بی نام نشان و اکران این "..." .
  • سعید A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    7 0
    سینما ملت یه کار خیلی خوب کرده، فیلمو تو سالن وی آی پی (یه سالن جمع و جور سی نفره)، نشون می‌ده تا اگه تعداد کم بود هم اونایی که دوست دارن فیلمو ببینن اکران رو از دست ندن.
  • عربشاهی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    5 6
    تو رو خدا شما قضاوت کنید؟ فیلمی بیینیم که کلی بازیگر زن سینمای ایران روبروی دوربین آقای کیارستمی نشستن و دارن فیلم عاشقانه خسرو و شیرین رو می بینن. فقط همین!! جدا فقط همین و بس. از اول تا آخر فیلم. تازه تا مدتی هم گلایه فراوان داشتن که چرا این فیلم رو نمی ذارید اکران بشه؟
    • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      4 5
      آقای کیارستمی هیچ وقت اصراری به اکران فیلم هاش نداشته توی این سالها به یاد دارید که از اکران نشدن فیلم هاش گلایه کرده باشه شما قبل از دیدن فیلم اول تحقیق کنید ببنید فیلم چی هست بعد برید ببینید اگه شما عباس کیارستمی رو میشناسید باید بدونید فیلماش چه جوریه از کیارستمی ایراد نگیرید از خودتون ایراد بگیرید کیارستمی برای مخاطب فیلم نمی سازه ایو همه می دونند
    • عربشاهی-2 IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
      7 2
      دوست عزیز من فیلم رو کامل دیدم که نظر گذاشتم. ایشون اصرار نمیکنه ولی هوادارانش هستند که شدیداً اصرار کردند و می کنند. بعدش هم؟ کیارستمی برای مخاطب فیلم " نمی سازه" یعنی چی!؟! پس برای کی فیلم میسازه؟! فقط برای آدمهای خاص و متفاوت فیلم میسازه؟ پس چرا توقع دارید که مخاطب عام بیاد فیلمهای ایشون رو ببینه و بعدش هم شاکی نشه و ایراد نگیره؟ من که چیزی متوجه نشدم؟
  • مهدي IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۵
    7 7
    آقا شانس آوردي، مدير سينما بهت لطف كرده گفته برو، وگرنه بعد از ديدن فيلم به خودت و زمين و زمان فحش ميدادي كه اينقدر براي ديدن فيلم اصرار الكي كردي. خوب بود دو ساعت ديگه به اتلاف وقتت اضافه ميشد؟