جلسه سوم دادگاه فساد مالی ساعت 12:30 پایان یافت و رییس دادگاه اعلام کرد که جلسه چهارم روز 8 فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.

 دراین جلسه متهم ردیف سوم پرونده با بیان اینکه من تنها دستورات را اجرا می کرد گفت: وقتی کیفرخواستم خوانده شد فکر نمی کردم این اتهامات من است. خاوری دارد به ریش من می‌خندد و حالا من امروز باید به جای او جوابگو باشم.
به گزارش مهر، صبح شنبه آقای س- م رئیس اسبق شبعه بانک ملی کیش پس از استماع کیفرخواست در سومین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی از سوی قاضی سراج به جایگاه فرا خوانده شد. قاضی خطاب به وی اعلام کرد شما متهم به فساد فی الارض، مشارکت در اخلال نظام اقتصادی ، صدور 102 فقره ال سی با علم به ضربه زدن به نظام و همچنین اخذ رشوه به مبلغ 107 میلیون تومان و پولشویی به استناد مدارک و اظهارات بانک صادرات، وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، کمیسیون اصل نود، بازرسی کل کشور، بورس و اظهارات شهود هستید از خود دفاع کنید.
 
متهم در دفاع گفت: این اتهامات را قبول ندارم در ضمن من تنها 10 دقیقه با وکیلم صحبت کردم که قاضی در پاسخ گفت: شما نگران وکیل نباشید. وی پرونده را مطالعه کرده است از خودتان دفاع کنید.
 
رئیس اسبق شعبه بانک ملی جزیره کیش در دفاع از خود اظهار داشت: در مورد 100 میلیون رشوه باید بگویم اشتباه کرده ام چون آن لحظه بدهکار بودم با این که می توانستم از پدرم قرض کنم ولی به صورت قرض الحسنه از گروه آریا قرض کردم چون آنها مشتری بانک بودند و من پشیمانم. در مورد 7 میلیون تومان هم باید بگویم اسناد و مدارک موجود است. سال اول قبول نکردم و سال دوم هم به نیت ساخت مسجد امام صادق که من عضو هیئت امنای آن هستم قبول کردم.
 
متهم پرونده اظهار داشت: از هیئت کارشناسی می خواهم تا عملکرد من را در جزیره کیش کارشناسی کنند شاید این کارشناسی باعث شود کارمندان دیگری مانند من اشتباه نکنند. اواخر سال 88 بود که رئیس اداره بانک ملی کیش گفت: گروه آریا مورد تایید خاوری است و برایشان حساب ارزی باز کنید تا کارشان حل شود. این اولین بار بود که اعتبار اسنادی داخلی باز می شد و من تجربه ارزی نداشتم. یادم هست که نامه ای که از بانک صادرات برای ما ارسال شد بدون مهر و سربرگ بود که بعد این نواقص اصلاح شد. خانم (م) مسئول دایره ارز گفت: آقای رئیس من شک دارم این مدارک واقعی باشد و آنها صوری است (نخستین ال سی 10 میلیارد تومان بود) . وقتی موضوع را به آقای «ا ل» رئیس اداره اطلاع دادم عصبانی شد و گفت اگر مطمئن هستید صوری است انجام ندهید دوباره به خانم (م) تماس گرفتم و گفتم کار را متوقف کنید ولی رئیس اداره با خانم (م) تماس گرفت و با شدت و تحکم گفت: انجام دهید ، خود مدیرعامل گفته اند. من هم به خانم (م) گفتم اگر قانع شدید انجام بدید این در حالی بود که آقای الف رئیس اداره گفته بود من کار را تایید می کنم.
 
متهم ردیف سوم پرونده خطاب به قاضی گفت: آن زمان رئیس شعبه 40 نفره بودم و همچنین رئیس کانون بانک های کیش که 100 شعبه داشت و چون دغدغه زیادی داشتم موضوع را به بچه های ارزی سپردم ابتدا منابع ما کم بود و وقتی تمام شد به رئیس اداره گفتم و وی گفت ما تامین می کنیم. یادم هست که از بانک های کارآفرین انصار و پاسارگاد هزار میلیارد هزار میلیارد منابع تامین می شد و حجم اعتبارات بالا رفت و همه با دستور رئیس اداره بود.
 
آقای س - م رئیس اسبق شعبه بانک ملی کیش در ادامه دفاعیات خود گریست و گفت: من فکر می کردم دارم به مملکت خدمت می کنم. من همرزم شهدا بودم و وقتی کیفرخواستم خوانده شد فکر نمی کردم این اتهامات من است. خاوری کجای دنیا دارد به ریش من می خندد و حالا من امروز باید به جای او جوابگو باشم. آقای قاضی! من سال گذشته بهترین رئیس شعبه بانک ملی کشور شدم و امروز باید محاکمه شوم. قاضی خطاب به متهم گفت: شما حتی ساعت 10 شب هم پول واریز می کردید متهم گفت از ساعت 8 شب به بعد سیستم بانک ملی مسدود می شود اوج واریزی ما شاید تا ساعت 3.5 بوده است که همه اینها به دستور آقای الف رئیس اداره بوده است. من هیچ وقت فکر نمی کردم این کارهایی که انجام می دهم غیر قانونی است.
4545 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۷
    41 2
    اینها اسم وفامیل ندارتد بقیه هم این کارها را خواهند کرد چون کسی نمیدونه اینها کی هستن