علاوه بر رهبری، روسای قوا همه ساله در روزهای آغازین سال پیام​های نوروزی صادر می​کنند.

نسرین وزیری: در سال​های قبل از بازنگری در قانون اساسی، علاوه بر روسای قوای سه گانه کنونی، نخست وزیر نیز پیام نوروزی صادر می​کرد. در سال 60 که تنها چندماه از آغاز جنگ تحمیلی می​گذشت، عمده پیام​های نوروزی صرف تقدیر و تشکر از سربازان جمهوری اسلامی و تسلیت به خانواده​های شهدا بود. در میان پیام​های این مقامات، ابوالحسن بنی​صدر هیچ نامی از امام نبرد. رجایی علاوه بر جنگ، به فکر امور جاری کشور و تثبیت حقوق روستائیان بود. شهید بهشتی سرعت کار قضا را دنبال می​کرد و هاشمی نیز نوید تعیین حدود وظایف و اختیارات دستگاه ها را می​داد تا اختلافات کاهش یابد.
آنچه در ادامه می​خوانید، مقایسه پیام​های نوروزی رجایی، بنی​صدر، بهشتی و هاشمی رفسنجانی در سال 60 است.
 
ابوالحسن بنی​صدر(رئیس​جمهور)
تا پیروزی و تا تامین استقلال کامل کشور خواهیم ایستاد.
امیدوارم سال 60، سال صلح باشد. اما نه هر صلحی. صلحی که اعتقادات، استقلال و آزادی ما را به خطر افکند، صلح نیست ذلت است.
همه آنها که خسته شده و میهن خود را ترک گفته​اند باید برگردند و زیبایی زندگی را در استقامت و پایداری برای حل مشکلات بزرگ کشور بجویند.
بدون آگاهی، وحدت واقعی بوجود نمی​آید و بدون وحدت واقعی هم پیروزی بر مشکلات ولو استقامت وجود داشته باشد، حاصل نمی​شود. این است دلیل کوشش ما برای مبارزه با سانسور در اظهار حقایق به مردم.
علی رجایی (نخست وزیر)
سال 59، با وجود جنگ و بگومگوهای داخلی، موفقیت​های بیشتری به نسبت سال 58 داشت که به معجزه شبیه بود.
بحمدلله آن حالت تشنجی که می رفت یک بحران عمومی در کشورمان ایجاد کند با پیام امیدبخش امام عزیزمان برطرف شد. امیدوارم سال 60، سال پاسداری از دستاوردهای انقلاب، سال صلح و سازندگی و تولید و صرفه جویی برای دستیابی به استقلال باشد.
از مبلغ دریافتی بهای بنزین که در شش ماه اخیر شروع کردیم، برای هر روستایی عزیزی که 60 سال عمرش را در تولید مایحتاج ما گذرانده و نیازمند است، ماهیانه 3 هزار ریال بصورت نقدی یا در قالب مایحتاج زندگی تقدیم خواهیم کرد.
محمد بهشتی​(رئیس دیوان عالی کشور)
گزارش عملکرد شش ماهه دوم سال 59 هنوز به دست نیاوردیم اما گزارش 6 ماهه اول رضایت بخش بود که نشان می​داد  نزدیک به یک میلیون پرونده آمده و نزدیک به یک میلیون پرونده نیز کارش تمام شده و تنها 27 هزار پرونده تفاوت پرونده​های آمده و تمام شده است.
قضات در سراسر کشور کوشیده​اند که سریعتر به کار مردم رسیدگی کنند. امیدوارم در سال 60 همه پرونده هایی که از سال​های گذشته مانده با سرعت به پایان برسد.
در دستگاه قضا کار انجام نشده زیاد است که امیدوارم به همت قضات و دستندرکاران قضایی و با یاری خدا و رهنمودهای دلسوزانه امام به سرانجام برسد.
اکبر هاشمی​رفسنجانی (رئیس مجلس)
عید واقعی ما امسال است که راه مقدس دفاع را ادامه می​دهیم تا پیروزی نهایی و تثبیت جمهوری اسلامی و تلاش برای عدالت برای مستضعفان جهان.
امیدوارم که مجلس در سال 60 بتواند حدود، وظایف، حقوق، تکالیف و خط​مشی مسئولان و کارکنان کشور و نیروها و احزاب و گروه​ها و همه کسانی​که دستندرکار سیاست، اقتصاد و اداره کشور هستند؛ مشخص کند.
از امام عزیز و رهبر کبیر انقلاب انتظار داریم راهنمایی​ها و هدیات​های پدرانه و داهیانه خودشان را در سال نو همانند سال​های گذشته شامل حال مسئولان و افراد و آحاد ملت نمایند.
سال آینده برای ما سال پیروزی و برای دشمنانمان سال شکست است و برای مستضعفان جهان، سال اعتماد به خود خواهد بود. سال نو، سال مشخص شدن حدود و وظایف، اعتماد و اطمینان و یاس ضد انقلاب داخلی و خارجی راهگشایی برای مستضعفان جهان است.  
منبع: شماره 522 روزنامه جمهوری اسلامی/8 فروردین 1360
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 204710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    6 1
    درود برشهیدان راه خدا
  • بدون نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۴
    2 8
    درود بر رجایی. هاشمی وبهشتی