نخست وزیر ترکیه امروز به شهر مشهد سفر می کند.

به گزارش خبرآنلاین،رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در صدر هیات بلندپایه سیاسی - اقتصادی ، ساعت 30/3 بامداد چهارشنبه وارد تهران شد و مورد استقبال صالحی وزیر امور خارجه کشور قرار گرفت. نخست وزیر ترکیه بعد از پایان مذاکرات خود با محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد از قوه قهریه علیه کشوری که فعالیت های آن در جهت اهداف صلح آمیز هسته ای است، استفاده کند.
رجب طیب اردوغان گفت: هر عقل سلیمی مخالف استفاده تسلیحاتی از فن آوری هسته ای است ولی در عین حال با فعالیت های صلح آمیز هسته ای نباید هیچ مخالفتی صورت بگیرد.
وی در خصوص گفت وگوهای ایران و گروه 1+5 هم گفت: ما از قبل پیشنهاد میزبانی برای برگزاری این گفت و گوها را در استانبول مطرح کرده ایم و طرف ایرانی هم تمایل و آمادگی خود را از قبل اعلام کرده است.
نخست وزیر ترکیه افزود: با طرف مقابل ایران در گفت و گوهای 1+5 هم در چند روز گذشته در کره جنوبی رایزنی هایی داشتیم و منتظر نتیجه این رایزنی ها و دیدگاه آنها هستیم. نظر ما این است که به روند این گفت وگوها کمک کنیم.
نخست وزیر ترکیه که پیش از سفر به تهران در سئول با اوباما رئیس جمهور امریکا درباره ایران گفت و گو کرده بود [ایــــنــــجــــا] در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حامل پیام خاصی از سوی برخی مقامات غربی برای ایران است، این سوال را بدون پاسخ گذاشت.
نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه روابط تهران-آنکارا در سال های اخیر جهش قابل ملاحظه ای داشته است، گفت: در پایان سال 2011 میزان مبادلات تجاری از 16 میلیارد دلار گذشت و هدف ما این است که این رقم را تا سال 2015 به 35 میلیارد دلار برسانیم.
علاقه همسر نخست وزیر ترکیه به صنایع دستی ایرانی
ایرنا در خبری نوشت: همسر نخست وزیر ترکیه که به همراه ' رجب طیب اردوغان ' به ایران سفر کرده است ؛ علاقه بسیاری به خرید سوغات و صنایع فاخر دستی ایران دارد و این علاقه مندی را در نخستین روز ازحضورش در ایران با حضور در یکی از فروشگاهها ابراز داشت.
توقف چند دستگاه خودرو تشریفات و سفارت ترکیه مقابل فروشگاهی در خیابان ولیعصر تهران , توجه بسیاری از عابران را به خود جلب می کرد.
خبرنگار ایرنا گزارش کرد : مسافران خودروهای یادشده همسر و شماری از زنان هیات همراه نخست وزیر ترکیه بودند که برای خرید سوغات و کالای ایرانی به خیابان ولیعصر تهران آمده بودند.
'امینه اردوغان' همسر نخست وزیر ترکیه‘ 'سمیه اردوغان' دختر وی و همسر وزیر اقتصاد ترکیه از جمله افرادی بودند که در نخستین روزهای فصل بهار ، سرگرم خرید سوغاتی بودند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • moshikgkg IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
    14 14
    تعامل با امريكا لازمه اش سكوت در مقابل انقلابيون مسلمان است ببخشيد نمي دانستيد؟
  • ایرانی AE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۲
    4 14
    معلومه! هدفش فروش هرچه بیشتر جنسهای آشغال ترکیه به ایران و جذب ثروت ایران بوسیله جذب توریست بیشتر از کشورمان است. این لوس بازی ها و خرید هم کاملا نمایشی و تبلیغاتیه. ایرانی ها در مورد ترکیه باید خیلی مراقب باشند. سوابق تاریخی ما همیشه جنگ و بیشتر تجاوز از سوی عثمانی بوده. بهشون بگید بجای خرید محصولات فرهنگی از ایران فیلم های ضد ایرانی نسازند