۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸

شورای عالی شهرسازی و معماری در آخرین روزهای سال 90 با انتقال دانشگاه شریف موافقت کرد.

بنابر مصوبه شورای عالی شهرسازی ومعماری با تخصیص زمینی به مساحت 38 هکتار در منطقه 22 شهر تهران در شمال اتوبان همت غرب به دانشگاه شریف، دانشگاه شریف از محل فعلی آن در خیابان آزادی به محل جدید منتقل می شود.
در این مصوبه آمده: شورای عالی شهرسازی و معماری با واگذاری محدوده 38.34 هکتار از اراضی شمال اتوبان همت غرب، جنب اراضی دانشگاه علوم و فنون نیروی انتظامی به دانشگاه شریف موافقت کرده و مقرر شد، این اراضی به کاربری اموزشی اختصاص یابد. ضمنا پس از احداث و جابجایی دانشگاه ، اراضی فعلی دانشگاه شریف در منطقه دو شهرداری تهران (خیابان آزادی) تدریجا طی پنج سال به محل جدید انتقال یابد.
به نظر می رسد با توجه به این مصوبه دانشگاه شریف باید اراضی فعلی خود را واگذار کند و این در حالی است که پیش تر دانشگاه شریف با واگذاری اراضی اش در شمال خیابان آزادی مخالفت کرده بود و لی با انتقال کابری آموزشی اراضی فعلی دانشگاه به محل جدید این واگذاری قطعی به نظر می رسد.
/22247
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهاب IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    واقعا دلیل این نقل و انتقالات چیست. آیا کشورهای دیگر نیز با مراکز معتبر علمی خود چنین می کنند که ما می کنیم؟ آیا دانشگاه های معتبر دنیا که قدمت چند صد ساله دارند هر از چند سال یک بار محلشان تغییر کرده است؟ اگر انگلیسی ها و فرانسوی ها و آمریکایی ها مثل ما می خواستند رفتار کنند باید تا به حال بارها آکسفورد و سوربن و هاروارد جابجا می شدند. آن ها مانند ما نیستند و به همین دلیل برای آنچه می سازند ارزش قائلند. متولیان امر در ایران گمان می کنند دانشگاه فقط این است که چهارتا کلاس درست کنی ولی اینگونه نیست. در ژرف هر در و دیوار خاطرات بسیار خوابیده است و تو چه می دانی خاطره چیست.
    • بدون نام US ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
      6 1
      واقعیت این انتقال اینه که چند وقت بهاز انتقال تو مکان فعلی برج می سازند،چرا هیچ اشاره ای نشدهکه با زمین فعلی دانشگاه می خواهید چا کار کنید؟
    • حقیقت گو IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
      25 34
      شما شریف رفتی؟ توی تمام کوچه های اطراف دانشگاه ماشینهای دانشجویان "شایسته ی بهترین ها" پارک است و خواب و خوراک رو از همسایه ها گرفته اند. شما که در مورد دانشگاه آکسفورد و سوربن و چه و چه نظر می دی بگو که دانشجویان اونجا با ماشین زیر پاشون هر روز نمیان دم در دانشگاه پارک کنند!! اتفاقا اگر بحث کمبود حمل و نقل عمومی را هم مطرح کنید باز حداقل در مورد دانشگاه شریف که هم از طریق مترو و هم از طریق BRT در دسترس است به هیچ وجه قابل قبول نیست و به نظر من اونها حق ندارند این کارو بکنن!! بپذیریم که اگه قراره با خارجی ها مقایسه بشیم، از همه لحاظ بشیم!!! چیه ما به خارجی ها رفته که حالا باید توی این مورد مثل اونا باشیم؟!! تلاش و سخت کوشی، رعایت حقوق دیگران؟!! در اولویت قرار دادن منافع جمعی به منافع فردی؟!!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
      17 0
      با زمین فعلی می خواند چه کار کنند؟چرا هیچ توضیحی ندادند؟ نکنه توش می خواند آپارتکان بسازند؟ خبر آنلاین سانسور نکن!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
      23 0
      اون دانشگاه که اصلا ترافیک ایجاد نمیکرد،چرا می خواهید جا به جاش کنید؟
    • ستاره IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
      22 1
      بد نیست بدانید این دانشگاه با پول مردم، کمک های دانش آموختگان دبیرستان البرز، حقوق معلمانی که می خواستند چنین دانشگاه طراز اولی در این مملکت ساخته بشه، ایجاد شده و هموطن های هشیار و دانایی در این راه چه زحماتی کشیده اند. تاریخ مملکت را فراموش کرده اید چون مطالعه نمی کنید. برای همین هر کسی به خودش اجازه دست انداختن به هر ساختمانی را می دهد.
    • بدون نام ZA ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
      7 12
      وقتی افتخار یه دانشگاه یه مجری تلویزیون و یه فوتبالیست و آدمیهای که رفتن خارج درس بخوننه، شما به این میگی هویت. چند تا از آدمهایی که تو این دانشگاه فارغ التحصیل دکتری شدن الان آدم مهمی تو علم جهانن، نام ببر. چندتا فارغ التحصیل دکتری شریف (آخرین مدرک دانشگاهی) تو یه کشور دیگه استاد دانشگاه هستن، نام ببر. این افتخار نیست که دانشجو بفرستی آمریکا دکتری و فوق دکتری بگیره بعد بگین از شریف رفته، خوب که چی ... من خودم تو ام آی تی بودم ، تعداد دانشجو از هند و بنگلادش 100 برابر دانشجویای ایرانی یه ، حالا اونا بیان بگن که ما بهترین کشور دنیا هستیم. همون که دانشجو تا لیسانسش تموم نشده می خواد از شریف و یا هر دانشگاهی تو ایران بره آمریکای شمالی یعنی دانشگاههای مناسبی ما در ایران نداریم و همگی بی هویت.
    • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
      7 3
      آقای حقیقت گو‏، راه حل مشکل پارک ماشین در کوچه های اطراف که جابجایی دانشگاه نیست. خوب با ساختن یک پارکینگ طبقاتی نزدیک دانشگاه یا توی محوطه دانشگاه مشکل حل میشه. لازم نیست کل دانشگاه رو از اول جای دیگه بسازیم.
    • جواب حقیقت گو US ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      0 0
      آقای حقیقت گو، اول اینکه پارک کردن ماشین در اطراف اداره های دولتی و مدارسی و دانشگاه هایی که در کل تهران پخش شده اند، فقط منحصر به آن منطقه نیست. بلکه در سراسر شهر این اپیدمی هست. و جالب اینجاست که برخی محله های مسکونی که هیچ اداره دولتی در آن وجود نداشت، با راه پیدا کردن اداره دولتی و دادسراها یا مراکز تجاری که پارکینگ ندارند آلوده به معضل ازدحام پارکینگ شده.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    100 3
    این چه جور خبررسانیه؟ بالاخره دانشگاه شریف متقاضی جابجایی بوده که موافقت شده یا مخالف جابجایی بوده؟ اصلاً هدف این جابجایی چی هست؟ بسیاری از ساختمانهای این دانشگاه کمتر از 10 سال عمر دارند، پس هزینه های صرف شده برای این امکانات دانشگاهی چی میشه؟ کاربری بعدی این ساختمانها چه خواهد بود؟
  • بدون نام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    74 1
    تا 20 سال دیگه به زور اماده است
  • بدون نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    85 6
    غير ممكنه. دانشگاه شريف در مكان فعلي در حال ساخت و ساز است. مي توانيد بيائئيد و از نزديك ببينيد.
    • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      13 0
      راست میگ ه توی دانشگاه دارن یکی دو تا ساختمان بزرگ میسازند. پس تکلیف این پولها چی میشه؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    105 4
    چی چی رو انتقال انتقال؟ 13 سال طول کشید تا دانشکده ی کامپیوتر به این عظمت رو بسازند الان می خوان بکوبنش؟
    • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
      6 2
      البته 19 سال. بعد 19 سال هم نصفشو بخشیدن به دانشکده دیگه
    • بی نام US ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
      0 0
      شایعه غلط هست. گویا قرار هست مراکز تحقیقاتی منتقل بشند به اون زمین. من نمیدونم خبرآنلاین این خبرها رو از کجا میاره. 40 ساله دانشگاه بزرگی مثل شریف یا دانشگاه تهران ساخته نشده، اونوقت میخواهند دانشگاه انتقال دهند.
  • بدون نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    59 1
    اگر اینطور بود چرا داخل دانشگاه داره داشت ساخت و ساز میشد؟چرا بیت المال حروم میشد؟
  • كامبيز IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    35 13
    به فكر دانشگاههاي ديگه اين مملكت هم باشيد مگر فقط دانشگاه شريف در ايران وجود دارد؟ كيفيت دانشگاههاي كشور روز به روز در حال پايين آمدن است! بخصوص دانشگاه آزاد با اون رشته هاي بدون كنكورش!
  • بدون نام CA ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    79 9
    به عنوان یک دانش اموخته دانشگاه شریف به شدت با این کار مخالفم. اقا هویت این دانشگاه عظیم با مکانش گره خورده واقعا معنی این کارها چیه؟؟؟ به جای اینکه با خرید اماکن مجاور این دانشگاه رو رشد بدن در حال ریشه کن کردن این دانشگاه هستن.
  • محمود US ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    9 1
    من به عنوان کسی که الان ده سال هست در این دانشگاه درس می خونم، با این انتقال مخالفم. در ضمن با توجه به واقعیتهای جامعه ایران، انتقال دانشگاه رو حداقل تا 20 سال آینده از محالات میدونم.
  • بدون نام DE ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۴
    6 1
    یک کم فکر کنید چرا؟؟؟؟؟ حالا فهمیدید چرا؟؟؟
  • شهرام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    19 0
    از فارغ التحصیلان ارشد دانشگاه تهران هستم. فروردین 90 در پاریس سری به دانشگاه سوربن زدم. ساختمان های اصلی سوربن و دانشگاههای زیرمجموعه آن مثل پاریس 1 و 2 و... مربوط به قرن 12 و 13 میلادی یعنی دوران قرون وسطی بودند. در حیاط اصلی سوربن دو مجسمه بزرگ از ویکتورهوگو و لویی پاستور بود. تمام درها و راهروها همه به همان حالت قدیمی باقی مانده بودند. کلاس هایشان به همان سبک قدیم باقی مانده بودند. از یکی از مسئولانش که سوال کردم گفت این ها هویت و تاریخ 800 ساله سوربن هستند و باید حفظ شوند. ما اظهار نظر دوستان کاملاً موافقم که دانشگاه شریف هویتی دارد که باید در مکان خودش حفظ شود. امیدوارم نظرم را منتشر کنید.
  • امير IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    33 2
    دليلش فقط سياسيه.......
  • بدون نام US ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    9 39
    ساختمونها رو که خراب نمیکنن فقط تغییر کاربری میده.هرجا باشه استادای سختگیر و دانشجوهای خرخون کار خودشونو میکنن حالا چه بالای اتوبان همت باشه چه توی کره ماه باشه.
  • بدون نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    28 1
    مگه کشکه؟!!!؟!؟!؟!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    12 2
    انتقال اين دانشگاه به منزله ضربه زدن به دانشگاه شريف است . اگه مي خواين اين کار رو بکنين دانشگاه ديگري رو ببرين اونجا ......
  • Saman CA ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    16 1
    به عنوان دانش آموخته ی دانشگاه شريف در مقطع ليسانس و دانشجوی فعلی مقطع مستر در يک دانشگاه کانادايی ، واقعا تاسف ميخورم ، که اينجاا چقدر ارزش برای اماکن دانشگاهی قائلن و اونجا چقدر اين اماکن براشون بی ارزشه ، بخشی از هويت اين دانشگاه ، بخشی از نيرويی که اين دانشگاه به دانشجوهاش ميده به خاطر تاريخيه که اين دانشگاه به خودش ديده ، الان آکسفورد 800 ساله که همون جاست دانشگاهی که الان توش در حال تحصيل هستم 180 سال که از جاش تکون نخورده ، واقعا جای تاسفه ، يکی نيست به اين مسئولين بگه به جای اين همه هزينه برن يه زمين فوتبال ، يه دانشکده هوا فضا و چهار تا آزمايشگاه درست حسابی بسازن ، جا کم نيست ، امکانات کمه !
  • بدون نام IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    12 0
    این انتقال تدریجی چه معنی داره؟؟؟ دانشکده‌ها به هم وابسته هستند. کل کلاس‌های مشترک مرتبط با ریاضی رو دانشکده ریاضی تشکیل می‌ده، همین‌طور فیزیک و ریاضی و کامپیوتر، همین‌طور کارگاه‌ها و ... دانشجو چند واحد آزادی داره چند واحد ته اوتوبان همت؟! واقعا این افرادی که تصمیم می‌گیرن دانشگاه رفتن به عمرشون؟! فکر کردن دبستانه، کلاس اول تا سوم با معلماشون می‌رن مکان جدید بقیه بعدا میان!
  • بدون نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
    3 0
    ایشالله تا سال 1420 شمسی
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    20 1
    ساختمون های این دانشگاه واسه خیله ها خاطرست.....
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    12 4
    هميشه براي موفق ترين ها متاسفانه حسادت و كينه توزي وجود دارد. دانشگاه شريف موفق ترين داشگاه كشور ما و يكي از موفقترين ها در عرصه بين المللي است و در نتيجه همواره بايد نسبت به تصميماتي كه خارج از اين دانشگاه در مورد آن گرفته مي شود به شدت حساس بود. مكان يك دانشگاه در تمام دنيا بخش مهمي از تاريخ و هويت آن است. تغيير مكان كار يك دانشگاه ريشه دار نيست. آيا در تصور كسي مي آيد كه مثلا دانشگاه هاي برتر جهان مثل UCLA يا MIT ناگهان تغيير مكان دهند؟ تنها راه توسعه اين دانشگاه توسعه در زمين هاي مجاورش است. كسي اگر تصميم غير از براي شريف داشته باشد يا بد شريف را مي خواهد يا ناخودآگاه درگير بازي بدخواهان شريف شده است.
  • بدون نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    6 2
    منم بع عنوان یک دانش آموخته واقعا مخالفم
  • مصطفي IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    10 2
    تمام كتابهاي ايزاك آسيموف ( نويسنده كتابهاي تخيلي ) يطرف ! اين تفكرات هم يطرف ! باور كنيد از برخيا برمياد همين فردا تز بدن كه ميدان نقش جهان رو بايد جاشو عوض كرد نه اون ساختمون بلن روبروشو !
  • مهدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    14 17
    بابا یه جوری با دانشگاههای معتبر دنیا مقایسه می کنید انگار جز صد دانشگاه اول دنیاییم ...
    • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
      7 2
      یک مرتبه رییس یکی از بهترین دانشگاه های آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد دانشگاه شریف بهترین دانشگاه دنیا است چون بهترین دانشجویان را پرورش می دهد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    2 0
    این یعنی مرگ تدریجی دانشگاه ما البته مشکلاتی وجود داره که باید با تدبیر و بررسی حلش کرد مثل مشکل پارک و ... ولی این مشکل اونقدر هم حاد نیست و اهالی خوب اونجا خوب باهاش کنار اومدن به هر حال راهش این نیست
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    7 0
    آخه کجای کارامون درسته که این تصمیم درست باشه. اگه غیر این تصمیم می گرفتند، شک می کردم.
  • رضا قربانی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    0 0
    درود من سال‌ها پیش سردبیر روزنامه دانشگاه شریف بودم که با بی‌مهری مدیران دانشگاه این نشریه که تنها روزنامه دانشگاه‌های کشور بود تعطیل شد. در حالی که در دانشگاهی مانند MIT نزدیک به بالای ۱۰۰ سال است که روزنامه دانشگاه منتشر می‌شود. یکی از لذت‌های ما در این دانشگاه مقایسه تصاویری مربوط به چهل و خورده‌ای سال پیش دانشگاه با تصاویر معاصر بود. آخ که چه لذتی داشت وقتی می‌دیدی دکتر مجتهدی را جلوی ساختمان ابنس و بعد سعی می‌کردی جایی که دکتر ایستاده بود را پیدا کنی روی زمین. البته آنهایی هم که می‌خواهند محل دانشگاه را منتقل کنند لابد برای خود استدل‌هایی دارند. هر چند که به نظر می‌رسد نیازی به تبیین آنها نمی‌بینند. فارغ از احساسی که داریم دانشگاه شریف هم در محل مناسبی بنا نشده است.
  • علی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    0 12
    بابا باید عوض شه آلودگی هوای میدان آزادی سرطانزاست بجای پنج سال باید دوساله جابجا شه تازه اینقدر شریف شریف نکنید مثه پلی تکنیکه مثه علم و صنعته دیگه
  • دانشجو IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    3 0
    دانشگاه منابع طبيعي گرگان رو با 60 سال سابقه بدون اينكه حتي بنري بزنن، پارچه اي بزنن، تو سايت اعلام كنن، از مركز شهر گرگان تو تعطيلات منتقل كردن بيرون شهر! جالبه كه هيشكي هم صداش در نيومد!
  • عطائی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    5 2
    مرحوم پدر من به خاطر عشق و اعتقادی که به این دانشگاه داشت همه ماهه همه آنچه را که به صورت اضافه کار حقوق ناچیز خود دریافت می کرد به انواع صندوق های کمک های مردمی این دانشگاه و از جمله این اواخر مسجد زیبای آن واریز می کرد. در صورت تغییر هر گونه کاربری از او و امثال او که کم هم نیستند چگونه حلالیت خواهید طلبید . رضایت آن ها چه می شود؟