مهر نوشت:

آیت الله سبحانی: حجت الاسلام عقیقی در عرصه فرهنگی خدمات ممتازی داشت 
در پیام آیت الله العظمی جعفر سبحانی به مناسبت درگذشت این مترجم قرآن کریم و استاد حوزه و دانشگاه آمده است: درگذشت عالم ربانی، دانشمند محترم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج شیخ عبدالرحیم عقیقی بخشایشی(قدس الله سره) مایه تأسف و تألم گشت؛ فقید سعید سالیان درازی در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل بود و از خرمن علمی استادان بزرگ و مراجع گرامی بهره مند بود.

در بخش دیگری از این پیام تأکید شده است: گذشته از تحصیل وی در رشته قلم و خدمات فرهنگی دارای آثار ممتازی است؛ بخشی از آثار به قلم خود آن فقید سعید و بخشی دیگر زیر نظر او در موسسه علمی نوید به بار نشسته است و همه این آثار شاهدی بر تلاش های مخلصانه آن عالم با فضیلت است.

در بخش پایانی پیام این مرجع تقلید آمده است: این ضایعه بزرگ را به حضرت ولیعصر(عج) و مراجع گرامی و استادان محترم بالاخص به بیت محترم عقیقی تسلیت گفته و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت پژوهشگر و مفسر قرآن دکتر عبدالرحیم عقیقی بخشایشی را تسلیت گفت.
متن پیام علی لاریجانی به این شرح است: درگذشت نویسنده، مترجم، مفسر قرآن و پزوهشگر ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالرحیم عقیقی بخشایشی موجب تاسف و تاثیر گردید.

ایشان از برجستگان عرصه فرهنگی کشور بویژه در حوزه معارف علوم دینی و اسلامی بودند که در طول سالهای عمر خود آثار ارزشمندی با موضوعات تفسیر قرآن و تاریخ اسلام را بر جای گذاشتند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارتحال این عامل روحانی را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج)، روحانیت معظم، حوزه های شریف علمیه و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفته برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگان خداوند متعال مسالت می کنم.

پیکر حجت الاسلام عقیقی بخشایشی در قم تشییع و به خاک سپرده شد 
مراسم تشییع و تدفین مترجم قرآن، مولف و استاد حوزه علمیه با اقامه نماز توسط آیت الله سبحانی در قم برگزار شد.  مراسم تشییع و تدفین حجت الاسلام عبدالرحیم عقیقی بخشایشی، استاد حوزه و مترجم قرآن کریم قبل از ظهر جمعه با حضور آیت الله العظمی جعفر سبحانی برگزار شد.

مراسم تشییع از مقابل مسجد امام حسن عسکری(عج) آغاز و تا حرم مطهر انجام شد و پس از طواف به دور بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) نماز میت توسط آیت الله سبحانی اقامه شد.حجج اسلام شهرستانی، نماینده آیت الله سیستانی در ایران، ملکا از اعضای دفتر رهبری در قم و جمعی از استادان حوزه و دانشگاه در مراسم تشییع و تدفین پیکر آن مرحوم حضور داشتند.

پیکر حجت الاسلام عقیقی بخشایشی برای تدفین به گلزار علی بن جعفر(ع) قم منتقل و در آنجا به خاک سپرده شد.حجت الاسلام عقیقی بخشایشی مترجم قرآن کریم و از استادان حوزه و دانشگاه بود.رئیس موسسه نوید از دیگر مسئولیت‌های آن مرحوم بود و وی در طول عمر علمی خود موفق به تالیف بیش از 150 جلد کتاب در شاخه های مختلف علوم دینی از جمله قرآن کریم و تفسیر و ترجمه آن شد. حجت الاسلام عقیقی بخشایشی روز گذشته به علت بیماری در سن 68 سالگی دارفانی را وداع کرد.
/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 206705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =