۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵

پیش بینی سازمان هواشناسی نشان می دهد که بارش‌های بهاری که ابتدا در روز جمعه از غرب کشور شروع شد و سپس روانه مرکز و شرق شد، همچنان در اغلب استان‌های کشور ادامه می‌یابد.

زهرا تالانی:هرچند این بارشها برای پایتخت نشینان که تجربه هوای آلوده دا دارند خوشایند بود اما آسیبهایی را هم برای شهر به همراه داشت. به طوریکه آبگرفتگی معابر عبور و مرور را برای خودروها و شهروندان سخت کرد.از طرف دیگر خط 4 مترو تهران – کرج دچار آبگرفتگی شد.در این باره محمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران در گفت وگو با فارس اعلام کرد که آب‌های تعدادی از رود دره‌های شهر در داخل این کانال می‌ریزد که دیواره این کانال شکسته شده است و آب از داخل ایستگاه در حال ساخت متروی اکباتان وارد شده است.
به گفته ایازی، آب در داخل ایستگاه آزادی، استاد معین و دکتر حبیب‌الله نفوذ کرد و همچنین تونل‌هایی که در مسیر این ایستگاه‌ها بود دچار آب‌گرفتگی شدید شد.
وی تأکید می کند که این اقدام به دلیل بارش شدید باران رخ داده که تاکنون این میزان بارش در تهران بی‌سابقه بوده است و تخریب کانال باعث بروز مشکل برای مترو شده است.مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران‌هم گفت:آبگرفتگی روز گذشته خط 4 مترو 6 مصدوم برجاگذاشت‌که به صورت سر پایی درمان شدند.

همچنین روابط عمومی مترو هم اعلام کرد که زمان بازگشایی مجدد کامل خط 4 مترو مشخص نیست و به گفته مسئولان شهری خارج کردن آب از داخل ایستگاه‌ها به زمان کافی نیاز دارد.
روز گذشته ایستگاه های دروازه شمیران، حضرت ولی عصر(عج) و انقلاب که احتمال سرریز شدن آب در آن پیش بینی می شد و موقتاً تعطیل شده بود، که امروز بازگشایی شد.

 نجات 300 حادثه‌دیده در باران

 محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اعلام آخرین وضعیت امدادرسانی پس از بارشهای اخیر در برخی استانهای کشور اعلام کرد که 200 امدادگر 300 حادثه دیده را نجات دادند. و در 24 ساعت گذشته بر اثر سیل و آبگرفتگی 8 عملیات توسط امدادگران در استانها و شهرهای اصفهان، نطنز، لرستان، خرم آباد، خراسان جنوبی، بیرجند، سمنان، گرمسار، تهران و ری انجام شد که در این حوادث 280 شهروند حادثه دیدند.

کندی حرکت کرجیها در باران
در استان البرز بارش‌ باران و تگرگ با آبگرفتگی معابر همراه بود. آبگرفتگی در معابر و بزرگراهها سبب شد تا چند ساعتی رفت و آمد امکانپذبر نباشد.البته به گفته مسئولان اعضای شورای شهر این استان موضوع آبگرفتگی معابر و خیابان‌های کرج مربوط به امروز و دیروز نیست و مشکلی زیرساختی است که در بازه زمانی مشخص و با برنامه‌ریزی جامعی رفع خواهد شد.


45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    71 10
    با گذشت 24 ساعت، هنوز نتونسيم جلوي نشت آب رو بگيريم. خوب شد نرففيم جلوي نشت نفت تو خليج مكزيك رو بگيريم.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    63 12
    شهرداری خجالت نمیکشه با یه بارون کل تهران به هم ریخت اگر تو کانادا یه برف بیاد سریع همه چیز رو جمع و جور میکنن و انگار نه انگار
    • بدون نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
      4 6
      اینجا مدیریت شهری اعمل میشه. کانادا باید بیاد از ما یاد بگیره.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    51 17
    وقتی یک ماهه یک ایستگاه مترو میزنن همینطوری میشه دیگه
  • خودم IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    35 11
    تصاویر را که دیدم گفتم اینکه شبیه آب انبارهای قدیمی خودمونه! حتی بادگیر هم واسش ساختند و جالب تر عین قنات ها هم به هم وصلند! ایستگاه مترو ساختند مثلا؟
    • بدون نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
      0 8
      تو مگه چند سالته!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    6 4
    اگر در ساعات اولیه موضوع مدیریت میشد این اتفاق نمی افتاد.
  • بدون نام IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۸
    4 4
    این مخالف ها که منفی میدن با چی موافق هستند .نیمی از کشور های دنیا همش برف و بارون میاید .رو به رو میشن با چنین مشکلاتی.مردم مالیات میدن کم هم عوارض و مالیات نمیدن و با یک بارون چه خبر شده .بیکاری جوانان را بگذارید کار کنند و دشواری ها درست بشه .
  • بدون نام US ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    8 4
    دوستان توجه کنند که کانال مزبور که دیواره اش شکسته در زمان مدیریت قبلی شهرداری ساخته شده،،چرا کسی به آن انتقاد نمیکنه؟! تونل ها و ایستگاه ها پمپ برای تخلیه آب دارند ولی واسه اینکه آب یک رودخانه بزرگ را مهار کنند نا توانند،چون هیچ جا تا به حال همچین اتفاق نیافتاده! مقصر اصلی سازنده کانال است!
  • يك ايراني IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    5 3
    ما ايرانيها فقط هنرمان اين است كه از همديگر ايراد بگيريم. روحيه كمك كردن در وجود مان نيست .هميشه دنبال مقصر ميگرديم وتا زمانيكه طرز فكر مان را عوض نكنيم وضعمان بدتر هم خواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    6 0
    هنوز ایستگاه مترو حبیب اللهی درست نشده و از اول باید ساخته بشه
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    6 0
    تونل توحید دریا شده بود تهویه درستی هم که نداره
  • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۹
    6 1
    در هر جا ممکن است اتفاقات پیش بینی نشده بیافتد مهم این است که از انها درس بگیریم و در اینده آنرا تکرار نکنیم . بی انصافی است که از زحمات شهرداری تهران به آسانی عبور کرد بد نیست کمی هم به نیمه پر لیوان نگاهی بیاندازیم ( بزرگراهها و توسعه مترو وفضای سبز و .... ) مواردی است که می توان به آن اشاره کرد البته سیلاب اخیر نیز نمرها ی منفی است که نمی توان انرا کتمان کرد .به امید فردایی بهتر
  • مازیار IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    2 1
    iهمشهریان محترم اگر اشغالهایتان را در جویبارها نریزید اینقدر اب در سطح خیابانها جاری نخواهد شد