در پی اقدام اخیر گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی در استان سیستان و بلوچستان که منجر به شهادت تنی چند از فرماندهان ارشد و محلی سپاه پاسداران و سران قبایل شد، وزارت خارجه امریکا به بررسی وضعیت عوامل تروریستی این واقعه پرداخت.

بنا بر گزارش «صدای آمریکا؛ وی.او.ای» در صورت مثبت بودن این بررسی، گروهک ریگی که خود را «جند الله» می نامد، در لیست گروه های تروریستی وزارت خارجه ایالات متحده قرار خواهد گرفت. 

پیشتر گروهک منافقین نیز در لیست سیاه وزارت خارجه امریکا گنجانده شده بود. پیش از این صدای امریکا این گروهک را مبارزانی شریف و قابل احترام می خواند که برای سعادت ملت ایران قیام کرده اند و تحلیل گران این شبکه مانند علیرضا نوری زاده نیز ضمن دفاع از این گروهک، با تکریم و احترام فراوان از آن یاد می کرد.

صدای امریکا، در تحلیل این واقعه مدعی شد که این حادثه، اقدامی درجهت مخدوش کردن رویکرد اوباما برای بهبود روابط ایران و امریکاست و از سوی کسانی طراحی شده که خواهان تیرگی روابط دو کشور هستند. سایت اینترنتی «واشنگتن تی. وی.» نیز خبر احتمال قرار گرفتن گروهک ریگی در لیست سیاه وزارت خارجه امریکا را منتشر کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 20869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۹
    0 0
    تغيير در رويه صداي امريكا پس از اوباما مشهود است < اين هم يكي ديگر