ایسنا نوشت:

سيدمحمد حسيني درباره نمايش ندادن حداقل 15 فيلم سينمايي از سوي حوزه هنري گفت: «اين صحبت و اعلامي است كه انجام شده و بايد بيشتر با دوستان صحبت كنيم و ببينيم چه مواردي را مي‌گويند و چه فيلم‌هايي مدنظرشان است. پس از آن صحبت‌ها درباره اين موضوع تصميم‌گيري خواهيم كرد.»
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ظهر امروز 4 ارديبهشت‌  در حاشيه جلسه شوراي سياست‌گذاري جشنواره خليج فارس و در جمع خبرنگاران درباره حواشي اخير اكران فيلم‌هاي سينمايي بيان كرد: «درباره فيلم‌هاي سينمايي هميشه اختلاف نظر وجود دارد. ديدگاه‌هاي متفاوتي درباره فيلم‌ها وجود دارد و عده‌اي مخالف و عده‌اي موافق هستند. اين، در گذشته بوده، الان هست و در آينده هم خواهد بود چون نظرات افراد به صورت طبيعي متفاوت است.»
وي ادامه داد: «طبيعتا ما نمي‌توانيم افراد را مجبور كنيم كه نظراتشان عينا مانند شوراي اكران يا صدور پروانه ساخت و نمايش باشد. كشور ما، كشور آزادي است كه در آن چند صدايي وجود دارد و افراد در بحث‌هاي مختلف در صدا و سيما و نشريات نظراتشان را مطرح مي‌كنند.»
حسيني در عين حال بر لزوم داشتن انصاف در انتقادات تاكيد كرد و گفت: «ما بايد سعه صدر داشته باشيم. كساني هم كه انتقاد مي‌كنند بايد انصاف داشته باشند و نبايد اغراض سياسي در اين مساله آميخته شود. اينكه به يكباره افرادي را در نظام اسلامي كه در آن مسئولين تعهد دارند به كفر، الحاد، بي‌ديني و بي‌غيرتي و امثال اين مسائل متهم كنند، شايسته نيست.»
وزير ارشاد تصريح كرد: «ممكن است ضعفي باشد اما گفتن اين ضعف‌ها در محيطي آرام بهتر است. اينگونه نيست كه برخي شرايط را به دوران پهلوي يا دوران وزيري كه اكنون خارج از كشور است، تشبيه مي‌كنند. همه مسوولين درد دين و پيشرفت كشور را دارند.»
وي در ادامه در پاسخ به مطلبي درباره اينكه گفته مي‌شود در جلسه شوراي عالي سينما با دعوت از شهردار تهران و رييس حوزه هنري مسائل مربوط به حواشي اكران بررسي مي‌شود، گفت: «آقاي قاليباف در شوراي عالي سينما نيستند، اما هنوز زمان برگزاري جلسه شوراي عالي سينما قطعي نشده است،. وقتي زمان برگزاري آن قطعي شد درباره مسائل مختلف مرتبط صحبت مي‌كنيم. البته نيازي هم نيست كه همه مسائل در شوراي عالي سينما بحث شود. برخي بحث‌ها با هماهنگي بين دستگاه‌ها انجام مي‌شود.»
حسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا نمايش ندادن 15 فيلم توسط حوزه هنري در سينمايي كه در سال 60 فيلم اكران مي‌كند، مهم نيست كه بخواهد در جلسه شوراي عالي سينما درباره آن بحث شود؟، تصريح كرد: «اين اعلامي است كه انجام شده و بايد بيشتر با دوستان صحبت كنيم و ببينيم چه مواردي را مي‌گويند و چه فيلم‌هايي مدنظرشان است؛ پس از آن صحبت‌ها تصميم‌گيري خواهيم كرد.»
وزير ارشاد همچنين درباره اينكه «چرا چند ماه پس از اعلام رسمي آغاز به كار سازمان سينمايي، اين سازمان هنوز برنامه مشخصي ندارد؟» اظهار كرد: «سازمان سينمايي همزمان با جشنواره فيلم فجر رسما آغاز به كار كرد اما تا اينكه كليه فعاليت‌ها در سازمان نهايي شود و بخش‌هايش شكل بگيرد، زمان مي‌خواهد؛ مانند ادغام وزارتخانه‌ها كه زمان‌بر است.»
وي بار ديگر تصريح كرد: «شروع فعاليت سازمان سينمايي از جشنواره فيلم فجر بود و در طول سال 91 تمركزمان را خواهيم داشت تا همه بخش‌ها و مديريت‌هاي اين سازمان نهايي شده و كارش را به طور جدي دنبال كند.»
سيدمحمد حسيني همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره آنچه «محروميت يكي از خبرگزاري‌ها از سوي معاونت فرهنگي براي نشست خبري نمايشگاه كتاب» مي‌خواند، گفت: «صحبت مي‌كنيم كه اين مشكل حل شود. ما از انتقاد واهمه اي نداريم و از انتقادات سازنده استقبال مي‌كنيم. در كارهاي عظيمي كه انجام مي‌شود ممكن است ضعف‌هايي هم وجود داشته باشد كه رسانه‌ها به خوبي مي‌توانند آنها را متذكر شوند.»
وي گفت: «ممكن است گاهي برخي حاشيه سازي‌هايي كه انجام مي‌شود اصل كار را تحت‌الشعاع قرار دهد، از اين جهت انتظار داريم دوستان رسانه اهميت كار و زحمت‌ها را ببينند و اشكالات را هم تذكر دهند.»

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =