۰ نفر
۳۰ مهر ۱۳۸۸ - ۰۳:۰۰

محمد قنادی در همایش ملی موفقیت هسته‌ای ابعاد فرهنگی هویت ملی گفت: در ماه‌های آینده خبرهای خوبی درباره فناوری هسته‌ای خواهیم داد.

به گزارش شبکه خبر، محمد قنادی در همایش ملی موفقیت هسته ای ابعاد فرهنگی هویت ملی، با اشاره به اینکه ایران در برخی صنایع جزو ردیف های نخست جهان است گفت: در ماه های آینده خبرهای خوبی درباره فناوری هسته ای خواهیم داد.

قنادی افزود: ایران در تولید رادیو داروها رتبه نخست را در منطقه دارد و این موفقیت را با وجود همه محدودیت ها بدست آورده است.

وی با اشاره به اینکه همه پرتو داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود، افزود: حدود 2 سال است در زمینه تولید ژنراتور مولیبدن تکنسیوم به خودکفایی کامل رسیده ایم و هر هفته از آن برای تشخیص بیماری 10 هزار بیمار استفاده می شود.

محمد قنادی اعلام کرد» پژوهشگران ایرانی در حال ساخت دستگاهی هستند که با استفاده از فنآوری هسته ای تومورهای مختلف را در همان مراحل اولیه بیماری تشخیص می دهد.

قنادی افزود: پژوهشگران ایرانی همچنین دستگاه دیگری نیز در دست ساخت دارند که قادر است حفره هایی در حد میلیمتر را در بتن یا فلزات متراکم تشخیص دهد.

معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: کشوری که فناوری هسته ای دارد به علت داشتن این فناوری بالا با اهداف صلح آمیز، یک کشور قدرتمند است.

قنادی همچنین گفت: بالا بردن کیفیت و کمیت مواد غذایی از نظر میزان تولید و بالا بردن کیفیت محصولات با فناوری های هسته ای امکان پذیر است.

معاون سازمان انرژی اتمی افزود: این فناوری فقط در تولید انرژی به کار نمی رود، بلکه درصدی از آن مربوط به تولید انرژی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 21019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۳۰
    0 0
    حرفای قشنگ میزنی بدلم داری چنگ می زنی