رییس جمهور بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد و طی آن نامه‌های رییس مجلس را فاقد وجاهت قانونی خواند. پس از آن رییس مجلس نیز گفت که برخی به دنبال دور زدن قانون هستند.

کاربران خبرآنلاین در ذیل خبر "بخشنامه عجیب رئیس جمهور: مکاتبات رئیس مجلس با دستگاه​های اجرایی، فاقد وجاهت قانونی است" و نیز در ذیل خبر " واکنش لاریجانی به اظهارات احمدی‌نژاد/قوانین شفاف است برخی به دنبال دور زدن قانون هستند" نظرات متفاوتی را در حمایت از مواضع هرکدام از روسای قوای مجریه و مقننه نوشته اند.
در ادامه جدول برخی اظهار نظر‌ها در حمایت از رییس جمهور و رییس مجلس را بخوانید:
نظرات در حمایت از رییس جمهور
نظرات در حمایت از رییس مجلس
·         مگر دروغ است؟مجلس می تواند فقط به رییس جمهور اعتراض کند و قانون بنویسد. اگرهم خوب کار نکرد استیضاح کند نه این که در کارش دخالت کند
·         هزاران آفرین بر این شجاعت حمایتت می کنیم.
·         هر وقت دولت در مورد موارد مجلس تذکر می دهد همه یاد اصل تفکیک قوا می افتند.اما وقتی رئیس مجلس به استانداری نامه میزند کسی نمی گوید تفکیک قوا کجاست؟ یک بام و دو هوا!؟ اگر قرار است رئیس مجلس نامه به سازمانهای اجرایی بزند خب یکدفعه بیایید و دولت را بصورت کامل بکنید یکی از کمسیونهای مجلس که دیگر مورد غیر قانونی پیش نیاید.
·         اگر ما امروز از دولت و اقدامات آن حمایت می‌کنیم به خاطر خدمت به مردم ،مبارزه با زورگویان مستکبر و دیکتاتور های مفت‌خور است .ورود احمدی نژاد به حیاط خلوت برخی، همه نقشه هایشان را نقش بر آب کرد و طبیعی است که در برابرش جبهه بگیرند. چون تا به حال کسی این همه منافعشان را به خطر نینداخته بود .چقدر دزدی و غارت اموال بیت المال در دولت اصلاحات و سازندگی رخ داد چه چیزی درست کردند برای مردم ؟واقعا خدمات این دولت را ببینید.اگر دولت به قوانین ایراد می گیرد من هم به عنوان یک شهروند قبول ندارم به کسی که مدرک کارشناسی ارشد ندارد، فوق لیسانس فشاری بدهند.
·         احمدی نژاد کار درستی انجام داده بالاخره او رییس دستگاه اجرایی است و مردم انتخابش کردند.
·         آقای لاریجانی راست می گوید. کجای قانون نوشته شده است که قوه اجرایی مسئول تفسیر قانون است؟
·         امام خطاب به بنی صدر فرمود: غلط میکنی قانون را قبول نداری! قانون تو را قبول ندارد.
·         چرا پس جلوی بی قانونی ها گرفته نمی شود؟
·         همیشه یک عده دنبال دور زدن قانون هستند. قانون باید ضمانت اجراهایی داشته باشد که اگر کسی دور زد هزینه دور زدن غیر قانونی اش را بدهد.
·         هر کس نمی تواند قانون سخت را اجرا کند.
·         حرمت قانون شکسته شده چون نفع قانون شکنی بیش از زیان آن شده است.
·         به نظر می رسد آقای لاریجانی همه کاری می کنند تا جلوی بی قانونی احمدی نژاد را بگیرند اما واقعا مشکل ساختاری مجلس این است که تنها ابزار‌های کنترلی اش بر دولت استیضاح وزراست.
·         وقتی احمدی نژاد قانون را ابلاغ نمی کند این وظیفه کیست که قانون را ابلاغ کند؟ اصلا مگر احمدی نژاد می تواند نخواهد قانونی را اجرا کند؟
·         خدا آقای لاریجانی را حفظ کند. انشاالله آقای لاریجانی و برادرشان بتوانند جلوی بی قانونی های دولت را بگیرند
·         آقای لاریجانی خسته نباشید ولی اگه همه مجلس هم جمع بشوند نمی توانند جلوی بی قانونی دولت را بگیرند. شما هم به خودتان زحمت ندهید.
·         آقای لاریجانی خسته شدیم. لطفا قاطع تر عمل کنید.
 
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    4 49
    من طرفدار احمدی نژادم حالا چی میگید
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    28 3
    یک مثل معروف میگه : قانون بد بهتر است از بی قانونی لطفا" دو واحد فرآیند خط مشی گذاری بخوانید
  • فرهاد کسرا IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    30 3
    توجه اصل 85 و 138 قانون را لطفا نگاه کنید نگاهتان منصفانه تر می شود. مجلس محق است در این قضیه.
  • بدون نام US ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    5 0
    حدود 6سال که دولت به بسیاری از قوانین مصوب مجلس (از گذشته و حال ) را زیر پاگذاشته ، بسیاری از موارد آن را تا الان اعلام نکردند به اصطلاح عدول از قانون کرده نه مجلس در مورد این نقض قانونهای رئیس دولت شفاف سازی کرد ونه هیچ مرجع دیگری الن با هم اختلافشان شدیدتر شده به بعضی از آنها اشاراتی میکنند اگر کمی فقط کمی با مردم صادق بودند مطمئنا رنیس دولت جرات این همه نقض قانون که بسیاری از آن عدول از قانون اساسی است نمیکرد . هردو در مقابل مردم مسؤلند اما کی گاسخگوست !!!!!!!!؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    7 0
    قانون دان ها جواب دولت را مستدل دادند و دیگر جای بحث برای دولت نیست. اونهایی هم که طرفدار احمدی نژاد هستند باشند. این دلیل نمی شه که ایشان بتونه قانون رو اجرا نکنه و یا قوانینی رو ابلاغ کنه که برخلاف قوانین جاری کشور باشه!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
    5 1
    مجلس
  • داود IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    2 1
    امام در فتنه سال1360فرمودند توغلط میکنی قانون را قبول نداری قانون تورا قبول ندارد اگر فصل الخطاب جامهع خط و مشی امااست پس همه از بالاترین مقام تا پائئی ترین باید در مقابل قانون خاظع وتابع باشند والسلام