نماینده حزب الله در پارلمان لبنان انتخابات سوریه را گام مثبت و موثر این کشور به سمت دموکراسی ارزیابی کرد که باید تقویت شود.

علی فیاض در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید براینکه بحران سوریه باید با تفاهم و گفتگوی همه گروه های حاضر در این کشور حل و فصل شود گفت: برگزاری انتخابات آزاد یکی از گام های موثر در پایان دادن به بحران است و در واقع می توان گفت آغاز دموکراسی در سوریه است.
این نماینده پارلمان لبنان با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال طولانی کردن بحران سوریه و حتی تبدیل کردن آن به جنگ داخلی هستند گفت: مردم سوریه باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرند. از سوی دیگر مخالفان اسد اگر نپذیرند که بحران این کشور را از طریق گفتگو و مشارکت در امور سیاسی از جمله انتخابات حل کنند آنگاه باید در انتظار سرنوشت شوم جنگ داخلی باشند که از درون آن هیچ چیز به دست نمی آید و تنها منافع بیگانگان از جمله اسرائیل محقق می شود.
فیاض از انتخابات پارلمانی سوریه که از امروز در این کشور آغاز شده و بیش از هفت هزار نفر برای رقابت در آن حاضر شده اند به عنوان یک تجربه جدید و با ارزش دموکراتیک یاد کرد.
به گفته این استاد دانشگاه و سیاستمدار برجسته لبنانی سوریه تا رسیدن به یک مدل واقعی مردمسالاری و دموکراسی راه زیادی دارد و این انتخابات شروع این راه است که اگر تقویت شود مسیرها یکی پس از دیگری برای رسیدن به یک جامعه باز دموکراتیک هموار خواهد شد.
متن کامل گفتگوی خبرآنلاین با دکتر علی فیاض نماینده پارلمان لبنان را به زودی در صفحه بین الملل خبرآنلاین بخوانید.
4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
    0 0
    بحران سوریه نشان داد که ایران دیگر نباید به دوستی ترکیه و غرب اعتماد کند و این دوستان روزی در بد حوادث خیانت کرده و از پشت خنجر زده و خواهند فروخت همانطور که قذافی را به مشتی صلفی و عرب اصول گرا و بیانان نشین بیسواد فروختند و ایران باید حتی دشمنان خود را در دست نگه دارد واز آن بر علیه دشمنان اصلی و بزرگ استفاده کند ایران باید گروههای 200 نفره پ ک ک را مسلح و از طریق عراق به شهرهای بزرگ ترکیه تزریق کند و ترکیه را گرفتار و زمین گیر کند و از ترکیه انتقام بگیرد همان طور که ترکیه این کارا با تروریستنهای سوریه انجام میدهد