وزیر راه و شهرسازی: این حق مردم است که در توسعه بنادر اجازه ورود افراد جدید را بدهند.

نیکزاد گفت: برخی به دنبال انحصارگری در سرمایه‌گذاری هستند و یا می خواهند مزایده ها را خدشه دار کنند.
به گزارش سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی، علی نیکزاد در حاشیه  همایش ارگان های دریایی در جزیره کیش در خصوص مزایده اپراتور دوم بندر شهید رجایی اظهار داشت:  برخی می‌خواهند با انحصارگری همه منافع را نصیب خود کنند.

وی ادامه داد: این حق مردم و کشور است که برای توسعه بنادر افراد جدیدی با مشخصات معین وارد سرمایه گذاری شوند.

وی اضافه کرد: برخی از افراد از شرکت در مزایده انصراف دادند تا پروژه خدشه دار شود در هر صورت، سازمان بنادر فضا را فراهم کرده تا بخش خصوصی و دولتی با انجام سرمایه گذاری به هدف توسعه بندر برسند.

 

کنترل ترافیک دریایی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان

 وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کنترل ترافیک دریایی با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برای کنترل دریایی امروز سه شنبه افتتاح می شود، همچنین یدک کشی با قدرت 2 هزار و 400 اسب بخار که شناورهای غول پیکر را جابه جا می کند، به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: لندینگ کرافت با هزینه 162 میلیارد تومان هم از دیگر پروژه هایی است که امروز به بهره برداری می رسد.

نیکزاد با اشاره به اینکه زمینه حضور بخش خصوصی در بنادر را فراهم می کنیم، اظهار داشت: دریا و بنادر را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهیم تا فعالیتهای صنعتی را انجام دهند و در کنار ما، نیروی دریایی ارتش و سپاه با اقتدار حفاظت و حراست از مرزهای آبی را بر عهده دارند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
    3 1
    درسته. تاید واتر به دنبال انحصار فعالیت خود در بندر شهید رجایی می باشد و تمام این سروصداهای جراید فاقد وجاهت قانونیست . بد نیست کمی به سوء مدیریت تایدواتر در 3 سال گذشته بنگریم : عدم پرداخت بدهی 100 میلیاردی به سازمان بنادر تا اکنون ، اعتصاب سه روزه اپراتورهای گنتری کرین و تعطیل شدن عملیات تخلیه وبارگیری کشتی کانتینری مادر که با چه تلاشی این نسل از شناور برای اولین بار به بنادر کشور وارد شده بود و این اتفاق باعث کاهش شان بین المللی بندر شهید رجایی شد ، تهدید پرسنل تایدواتر بر تعطیلی کردن فعالیت تخلیه و بارگیری کشتی ها در بندرو ... حالا خودتان قاضی شوید آیا انحصارا سپردن کل قعالیت این بندر به چنین شرکتی عاقلانه است ؟! تازه بگذریم که تمام موارد و مراحل این مزایده قانونی بوده است .