۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۴۲

روزنامه خراسان نوشت:

متهم به قتل همسر با اعلام رضایت شاکیان به زندان محکوم شد.

در روزهای پایانی تابستان سال 1388 هنگامی که مرد روستایی از زمین کشاورزی به خانه بازگشت بر سر غذادادن گوسفندان با همسرش به مشاجره پرداخت و با سنگ ضربه ای به سر زن زد که مرگ زن را در پی داشت. این حادثه در یکی از روستاهای خراسان رضوی در حالی اتفاق افتاد که با بازداشت متهم و معاینه جسد در پزشکی قانونی علاوه بر متلاشی شدن گیجگاه مقتول فشار جسم رشته ای مانند به عناصر حیاتی گردن هم علت فوت اعلام شد.

پس از طی مراحل تحقیقات آذر سال 89 جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه 3 دادگاه کیفری خراسان رضوی تشکیل شد. در این جلسه چند نفر از 8 شاکی پرونده اعلام کردند با وجود این که می دانند متهم قاتل است اما از او گذشت می کنند. این درحالی است که چند شاکی دیگر با پافشاری بر تقاضای قصاص متهم، ابراز داشتند که حاضرند تفاضل دیه را پرداخت و حق گذشت کنندگان را ادا کنند.

متهم نیز در این جلسه به تشریح جزئیات حادثه پرداخت و گفت: وقتی از صحرا برگشتم دیدم گوسفندان سروصدا می کنند برای همین به همسرم گفتم چرا به آنها غذا نمی دهی؟ که همسرم با خودش چیزی گفت که من متوجه نشدم با من بود یا با خودش، به همین خاطر عصبانی شدم و یک تکه سنگ برداشتم و به طرف او پرتاب کردم. وی افزود: ناگهان همسرم، به روی زمین افتاد و وقتی نزدیکش رفتم دیدم که مرده است.

قاضی با استناد به نظریه پزشکی قانونی مبنی بر فشار جسم خارجی به عناصر حیاتی گردن درباره علت مرگ از متهم توضیحات بیشتری خواست که وی در پاسخ قاضی گفت: وقتی با سنگ به سر همسرم زدم دهانش باز شد و به همین دلیل با روسری دهان و چانه اش را بستم اما به دور گردنش نینداختم ولی قصد قتل نداشتم.

با اعلام ختم جلسه 2 هفته بعد رای دادگاه اعلام شد که در آن با توجه به تقاضای قصاص چند تن از شاکیان رای به قصاص متهم داده شد. پس از ابلاغ حکم به متهم و وکیلش آنها درخواست تجدیدنظر در حکم کردند. با ارسال پرونده به دبیرخانه دیوان عالی کشور پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 5 دادگاه کیفری خراسان رضوی ارجاع داده شد. این درحالی است که در این مدت همه شاکیان پرونده بر سر گذشت و لغو تقاضای قصاص با یکدیگر به توافق رسیدند. در دادگاهی که در شعبه 5 دادگاه کیفری برگزار شد این بار تقاضایی برای قصاص متهم وجود نداشت اما دادگاه متهم را از نظر جنبه عمومی جرم به تحمل 3 سال حبس محکوم کرد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قارتال IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    23 1
    قتل = 3 سال حبس راستی قضیه مرتضوی و کهریزک به کجا کشید ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    18 2
    یک حقوقدان لطفا" به این سوال من پاشخ دهد: اگر در همین شرایط یک زن شوهرش را به قتل رسانده بود قانون چه برخوردی میکرد؟
    • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
      3 7
      مثل همیشه با یه مجازات ابکی ازاد میشد
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    9 1
    تو این زمونه قتل و قاتل بودنم شانس می خواد شانس بیاری یه چند سالی و حبس و بعد آزادی اگه شانس نیاری می ری بالای دار!!!!!!!!!!!!!! قانون چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مریم US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
    14 1
    چه راحت تازه میگه نمی دونم بامن بود یا خودش اگه مطمین میشدکه بااونه چیکار می کردخلاصه بیچاره اون زنه .اقایه بعد سه سالم که اززندان ازادمی شه میره یه زن دیگه می گیره ویه زندگی شیربن وشروع می کنه.
  • هادی IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    2 8
    یک دامدار روستایی هرگز زنش را نمی کشد بیچاره از فرط خستگی عصبانی شد سنگ هم انداخت از بد شانسی سنگ به سر زنش اصابت کرد و مرد حالا هم پشیمان است از همه بیشتر خودش ضرر کرده است یک عمر عذاب وجدان دارد باید به زندگی برگردد و سر بچه هایش باشد و از خدا طلب آمرزش کندکاش مشکلات کمتر باشد تا به خاطر گوسفند هیچ مردی برای زنش سنگ پرتاب نکندریشه یابی مسله باعث جلوگیری از تکرار اینگونه اعمال خواهد شد