۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲

فارس نوشت:

در تداوم روند کاهشی قیمت انس جهانی طلا قیمت سکه دیروز در بازار داخل به 611 هزار تومان رسید و دلار نرخ 1619 تومان را تجربه کرد.

  پیش‌بینی وزیر اقتصاد درباره نزدیک شده قیمت سکه به 600 هزار تومان در حال محقق شدن است، چرا که قیمت سکه طرح جدید با 28 هزار تومان کاهش نسبت به روز چهارشنبه به 611 هزار تومان رسید.

براین اساس قیمت انواع سکه تحت تاثیر این کاهش قیمت اونس قرار گرفته است. به طوری که قیمت سکه طرح قدیم با 25 هزار تومان کاهش نسبت به روز چهارشنبه 625 هزار تومان، نیم سکه 312 هزار تومان و ربع سکه 175 هزار تومان قیمت‌گذاری شد.

همچنین سکه یک گرمی 101 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 62 هزار و 160 تومان عرضه شد. بر اساس این گزارش قیمت اونس روند نزولی خود را ادامه می‌دهد و امروز قیمت‌ آن در بازارهای جهانی به 1586 دلار رسیده است.

 

 وزیر اقتصاد در هفته جاری با اشاره به هشدارهای دولت به خریدارن سکه در سال کذشته مبنی بر کاهش قیمت آن در آینده، گفت: در حال حاضر آن افراد می‌بینند که قیمت سکه روز به روز در حال کاهش است بطوریکه هم اکنون به حدود 650 تومان رسیده و به زودی به 600 تومان نزدیک می‌شود. پیش بینی می‌شود که با توجه به اینکه قیمت ارز در حال کاهش است و روند نزولی دارد، نرخ سکه ها هم همچنان با کاهش مواجه شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 212729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    38 5
    شما قضاوت کنید: 1- در آبان 90، سکه و ارز به ثبات رسیده بودند. 2- در همان زمان بی سر و صدا، سهمیه روزانه دلار صرافی ها قطع شد. 3- همزمان بانک مرکزی عنوان کرد که سکه 580 تومانی حباب دارد و نامحدود در تمام شعب بانک ملی سکه 530 تومانی عرضه خواهد کرد. 4- سکه 530 تومانی محدود عرضه شد و منجر به ایجاد صف شبانه شد. 5- قطع سهمیه دلار صرافی ها، دلار را گران کرد. 6- در پاساژ افشار، روزانه میلیونها دلار نو و بسته بندی شده، از منبع نامعلوم، گران بفروش رفت. 7- بانک به بهانه از بین بردن صف شبانه، طرح پیشفروش سکه را آغاز کرد. 8 در آستانه تحویل سکه ها، بانک با عرضه دلار ارزان، در پاساژ افشار، ارز را ارزان کرد تا همه ثبت نامی انصراف دهند. 9- سه خرداد، ارز، به دلیل قطع عرضه دلار ارزان، رو به صعود خواهد گذاشت.
    • بدون نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      11 3
      کاملآ موافقم
    • خريدار سكه IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      4 3
      كاملا با شما موافقم... ديدگاه دولت اين است كه به اين روش پول سرگرداني كه در اختيارعده اي از مردم است جمع مي شود و به صورت يارانه بين همه تقسيم مي شود. بدون توجه به اينكه اين كار باعث افزايش لجام گسيخته تورم و فشار مضاعف آن بر محرومترين اقشار مردم در آينده نه چندان دور خواهد شد....
    • بدون نام AM ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
      1 0
      تا اونجا که من میدونم بانک مرکزی تا شهریور ماه سکه فروخته پس داستان خرداد چیه؟ اگه کنفرانس موفقیت آمیز باشه که اثر روانی و اقتصادیش دلار و به دنبال اون سکه رو ارزون تر میکنه ولی سکه های بانک مرکزی تا اونجا که میدونم تا شهریور پیش فروش شدن
  • امید IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    35 6
    هرموقع سکه شد400ودلارشد1100اونوقت تیتر بزن
  • بدون نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
    7 8
    با توجه به قيمت جهاني سكه و با توجه به نرخ دلار در بازار آزاد و يه تناسب ساده با قيمت هاي چهار سال پيش ، ميشه متوجه شد قيمت سكه الان بايد يه چيزي توي محدوده 340 هزار تومن باشه نه 611 هزار تومن اين همه تفاوت از كجا امده ؟ الله عالم و همچنين دلالان پشت پرده عالم