محمدرضا میرتاج​الدینی از تریبون مجلس نمایندگانی چون نادران و توکلی را از جمله کسانی خواند که مخالف اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها بوده و همواره علیه آن موضع گیری کرده​اند.

به گزارش خبرآنلاین، معاون پارلمانی رئیس​جمهور امروز مهمان صحن علنی مجلس بود تا در خلال بند مربوط به هدفمندی یارانه​ها در بودجه سال 91، از موضع دولت دفاع کند. او که خواستار افزایش درآمدهای دولت از محل افزایش قیمت حامل​های انرژی برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ه​ا بود، در واکنش به نگرانی نمایندگان از افزایش بار تورمی ناشی از این کار گفت: این آقایان قبلا هم همین حرف ها را می​زدند. از تورم 70-80 درصدی حرف می​زدند در حالیکه تورم را دولت در حد 10 درصد کنترل کرد.
وی با اشاره به مناظره​اش با الیاس نادران در دانشگاه امام صادق، ادامه داد: انجا هم به ایشان گفتم که پیش بینی شما درست نیست و اینگونه نیست که فکر می​کنید مردم معترض به خیابان​ها خواهند امد. اما مدام مانع تراشی کرده و دست دولت را می​بستند و نمی​گذاشتند که دولت این قانون مهم را اجرا کند! این​ها می​خواهند کار دولت را خراب کنند. مجلس با مانع‌تراشی جلوی کار دولت را در هدفمندی یارانه‌ها گرفت تا کی می خواهید این قانون را تخریب کنید؟ اگر هر سال یک قسمت قانون را تعطیل کنید جامعه را خراب می‌کنید.
در حالیکه این نمایندگان پیشنهاد حذف 10 هزار میلیارد تومان از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه​ها و کاهش درآمدهای دولت به 56 هزار میلیارد تومان، را ارائه داده بودند، میرتاج​الدینی گفت: این پیشنهاد به منزله حذف یارانه​ها است و مردم باید بدانند که چه کسانی می​خواهند این کار را بکنند.
سخنان وی با تذکرات نادران و توکلی مواجه شد. تا آنجا که نادران، «عملکرد دولت در هدفمندی یارانه‌ها» را نامناسب خواند و  گفت: مردم بعد از اصلاح قیمت حامل​های انرژی تورم 60 درصدی را تجربه کردند.او که می​گفت معاون پارلمانی رئیس جمهور حقایق را وارونه جلوه می​دهد، تصریح کرد: دولت در سال 89 و 90 وعده کرد که 4 میلیون و 100 هزار شغل جدید خالص ایجاد کند آیا حرف های مجلس باعث شد این اتفاق نیافتد؟
وی ادامه داد: معاون پارلمانی رئیس جمهور موفق بودن هدفمندی یارانه ها را به تأیید بانک جهانی مستند کرد در صورتی که وقتی این نهاد بین المللی خلاف اقتصاد ایران موضع بگیرد می گویند وابسته به استکبار است اما وقتی در تأیید سیاست های اقتصادی موضع گرفت حرفش مستند و معتبر شمرده شود. حرف علمی را نباید با جوسازی رد کرد دولت در سال 90، 30 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها درآمد کسب کرد امسال این رقم 56 هزار میلیارد تومان خواهد بود آیا این به معنای توقف و پرداخت نکردن یارانه نقدی به مردم است؟ دولت ورودی انرژی به نیروگاه ها را صفر حساب کرد اما درآمد آنها را به حساب یارانه ها واریز کرد چرا با آنها معادل صنعت حساب نکرد؟
احمد توکلی هم که معتقد بود «رئیس جمهور این قانون را فقط با پرداخت نقدی غیرقانونی اجرا کرد»، گفت: معاون پارلمانی رئیس جمهور اعلام کرد "مجلس با مانع‌تراشی جلوی کار دولت را در هدفمندی یارانه‌ها گرفت تا کی می خواهید این قانون را تخریب کنید، اگر هر سال یک قسمت قانون را تعطیل کنید جامعه را خراب می‌کنید" این حرفها یک نسبت ناروا به مجلس است.
وی افزود: واقعا چه کسی هر سال یک قسمت از قانون هدفمندی یارانه‌ها را تعطیل کرد؟ آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور آمد در جلسه غیرعلنی مجلس هر آنچه خواست نمایندگان به وی مجوز دادند، من با تصویب این قانون مخالف بودم اما نزدیک یک سال در این باره مصاحبه نکردم و فقط یک نامه با سه راه‌حل به دولت پیشنهاد دادم. آیا این کار من خراب کردن کار دولت تعبیر می‌شود؟ احمدی‌نژاد که از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، فقط پرداخت نقدی غیرقانونی و بیش از حد مجاز را اجرا کرد و بنگاه‌های تولیدی به همین دلیل تعطیل شدند او مقصر است یا مجلس؟ رئیس جمهور سهم یارانه تولیدکنندگان انرژی را صرف پرداخت یارانه نقدی به مردم کرد و همین مساله برای شرکت توانیر مشکل به وجود آورد، ضمن آنکه درآمد شرکت گاز را نیز به آن نداد.
نماینده تهران افزود: جامعه را چه کسی خراب می‌کند؟ اگر بحث نان و آب مردم است که حذف نشود و باید به این مساله هشدار داد و نمایندگان این کار را نکنند پس باید چه کار کنند؛ من قسم خوردم که مصالح ملی را در نظر بگیرم. رئیس جمهور دائم سخنرانی می‌کند و می گوید من می‌خواهم به مردم یارانه نقدی بدهم ولی مجلس نمی‌گذارد. مردم بدانند پول​هایی که رییس جمهور می‌دهد خدمت به آن‌ها و اقتصاد ملی نیست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    0 2
    اگه باخوایم حساب کنیم با گران شدن مایحتاج در همین چند ماه اخیر تورم واقعی یه خورده بالاتر از 27 درصد است و تورم دشمنی بالای 50 درصد و تورم تکذیبی که دروغ کذب است 10 درصد و واقعی نزدیک 28 درصد به خاطر اینکه قدرت خرید بدجوری پایین امده به خصوص قیمت قوض که کمر شکن شده و روغن نباتی که مردم روی اوردند به روغن مایه و دیگه جامد خیلی کم مصرف میکنند چون قیمتش نجومی شده و کمیاب البته کم یاب نیست کم فروشی میکنند و قیمت مرغ هم 2900 بود که الانه 4600 و همین ها مساوی با تورم بالا به جز شهریه و اجاره بها و کرایه و . . . . قیمت گوجه فرنگی که خداشاهده خود ما جعبه ای 1000 تومن هم نمیفروختیم به قران الانه شده کیلوی 3200 که من الان خبر ندارم زیر 3 تومن شده یا نه . تمامی مقصر نوسانات ارزیست که بهانه دست بازار
  • بدون نام IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    1 0
    3 عامل میتواند یه خورده فقر را از بین ببره . یک اینکه واردات غیر ضروری کلا محو شود و مثل امسال 24 میلیارد دلار نشود وان هم سال تولید ملی و انگار در حد حرف بود / دو اینکه دلار به 1350 ثابت شود تا ریال قوت بگیرد و سوء استفاده گری و رانت خوری محو شود و خود به خود قیمتها هم منطقی میشه که 70 درصد تاثیر را نوسان دارد / سه اینکه یارانه دریافتی را با این گرانیهای اخیر تناسب دهند الانه یکی به مسئولین بگه گرانیهای کمرشکن قبوض گاز و . . . و شهریه و کرایه و اجاره بها و مایحتاج را در یک کفه ترازو و 45 تومن را در کفه دیگه ترازو بگذاریم اصلا تناسب دارند یا خیر ؟ به جز قیمت کود و سم و بذر کشاورز که بی عدالتی شده است خواهش میکنیم دیگه دم از عدالت نزنید که الانه حکم فرما نیست ممنون ( 3 عامل )
  • رضا IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    1 0
    صحبت های آقای توکلی منطقی است . پرداخت یارانه به مردم شاید در ظاهر عده ایی از عوام راراضی کند اما عقلا آن رادرراستای حرکت صحییح اقتصادی و به نفع مردم نمی دانند
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    35 2
    البته این تورم 10% فقط در نارمک هستش و مابقی مناطق همون 60% می باشد .
    • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      4 0
      بندگان خدا هر دو راست گفته اند ولی تورم در هفته 10 درصد است و در سال بالای 60 درصد
  • علي IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    باسلام پنير 1800شده 2700 ماست 1250شده 1800 گوشت 15000شده21000 شير خشك 3700شده 5700 خرما 3300شده 5500 برنج 18000شده 32000و....................................اين تقسيم همان 10%مي شود مباركه انشاالله
  • بدون نام IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    5 0
    معاون محترم منظور از تورم را میدانید ؟ اصلا شما خرید کرده اید ؟ کاش آمارهای خنده دارتان که فقط در کاغذ های گزارشها بود واقعیت داشت ؟ اصلا بی خیال تورم نداریم ......صراط الذین انعمت علیهم غیر مغضوب علیهم والضالین
  • سیاوش بزرگمهر IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 1
    آقای احمدی نژاد بر چه اساسی تورم رو 10٪ اعلام میکنه آیا ایشون شخصا به صورت دوره ای به بازار سر میزنه که قاطعانه آمار 10 درصدی تورم رو اعلام میکنه
    • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
      1 0
      دوست عزیز ! تورم 10 درصد ماکزیمم تورم اضافه شده ناشی از هدفمندی است . یعنی هدفمندی این میزان تورم اضافه کرده و لذا کسی (نه احمدی نژاد نه هیچ کس دیگر) نگفته نرخ تورم 10 درصد است بلکه تورم اعلام شده از سوی منابع رسمی دولت بالای 20 درصد است . این مغالطات عمدی را برخی خبرگزاری ها و ... می کنند تا به مخالفشان حمله کنند.