۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷

سرانجام شورای شهر با توجه به نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی ،افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در سال جاری را از8 تا 21.6 درصد به تصویب رساند که میانگین این افزایش 14 درصد است .اگرچه که بسیاری از رانندگان تاکسی پیش از این تصویب دست به کار شده بودند و قیمت ها را افزایش داده بودند.

زهرا تالانی:اگرچه که در ابتدای سال 91  هم محمد احمدی‌بافنده ،مدیر عامل سازمان تاکسیرانی در گفت و گو با خبرآنلاین افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی ها را پیش بینی کرده بود.

و سرانجام امروز پس از گذشت بیش از دو ماه از ارائه لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های شهر تهران، سرانجام نرخ قطعی افزایش نرخ کرایه تاکسی ها اعلام شد.

پیش از این مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر اعلام کرده بود تا زمانی که قیمت بنزین مشخص نشود نمی‌توان قیمت تاکسی را نهایی کرد.چون ما هنوز نمی‌دانیم که آیا در سال جدید قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کند یا خیر؟ و اگر قیمت‌ها افزایش پیدا کند به چه میزان است.
البته جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ایسنا گفته بود که برابر اعلام بانک مرکزی نرخ تورم در ابتدای سال جاری 21 درصد بوده است؛ این میزان تورم در شرایطی است که هنوز نرخ سوخت بابت اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تغییر نکرده است.
به گفته وی ، شورای شهر بر مشکلات رانندگان کاملا واقف است و بنابراین نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال 91 تا پایان اردیبهشت‌ ماه تعیین شود.


داستان کرایه تاکسی چه بود؟
اواخر سال 90 بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران "نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال 1391" را به شورای اسلامی شهر تهران برای تصویب ارسال کرد اما این لایحه بدلیل فرصت کوتاه اعضای شورای شهر مورد بررسی قرار نگرفت و تا شروع سال جدید بلاتکلیف ماند.
این مسئله موجب شد که برخی از تاکسیرانان در شروع سال جدید خودشان دست به کار شوند و کرایه‌هایشان را افزایش دهند اما از آنجا که این نرخ‌ها غیرمنطقی و البته غیرقانونی بود موجب اعتراض مسافران شد. اعتراضی که سرانجام اعضای شورای شهر تهران را واداشت تا با سرعت بیشتری لایحه ارسالی شهرداری تهران درباره نرخ‌های جدید کرایه تاکسی را بررسی کنند.
البته در این میان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیهای شهر تهران نیز بیکار ننشست و ضمن حمایت از حقوق تاکسیرانان و درخواست از شورای شهر برای تصویب هرچه سریعتر نرخ‌ها با افراد متخلفی که کرایه غیرقانونی از مسافران دریافت می‌کردند، برخورد کرد و در گفتگو با رسانه‌ها از مردم خواست که تاکسیرانان متخلف را به سامانه 1888 شهرداری تهران معرفی کنند.
مدیرعامل شرکت تاکسیرانی در بیست و سوم فروردین ماه 91 گفته بود:‌ رانندگان تاکسی هم مانند دیگر اقشار جامعه باید هزینه‌های خود را تامین کنند اما این دلیلی برای افزایش خودسرانه کرایه تاکسی نمی‌شود بنابراین درصورت مشاهده هرگونه تخلف با رانندگان تاکسی متخلف برخورد خواهد شد.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    91 3
    تورم 6 درصد است عزیزان من!
    • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      61 1
      رسما مردم باید برند سر بزارند روی بالشت و ....
    • بدون نام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      31 0
      تقصیر خودمان هست که اجازه دادیم به بدترین شکل با ما رفتار شود، این مردم از تاریخ درس نمیگیرند. فکر میکنید این آخرین باری خواهد بود که در اوج تورم 40 تا 60 درصدی، مسئول شماره 1 اجرایی کشور بیاید و تورم را در حد کشورهای توسعه یافته اعلام کند. در حالی که در طول 40 سال گذشته چنین نرخ تورمی اتفاق نیافتاده. اگر یک رییس دولت اصلاح طلب این را میگفت، مجلس اجدادش را جلوی چشمش میاورد. سکوت خیانت به مردم است. خیانتی که مردم از یاد نخواهند برد. مجلسی ها فکر میکنند با سکوت کردن میتوانند ماجرا را به بهترین شکل ممکن حل کنند. در حالی که نمیدانند درحال "خودکشی سیاسی" هستند.
  • مراوداتی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    106 1
    چی رسماًگران نشد؟؟؟!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    70 3
    متاسفم.همین
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    92 3
    هر سال می گن 1888 زنگ بزنین اما اونا هیچ کاری نمی کنن در واقع. زمستان گذشته زیر بارون شدید خواستم سوار تاکسی های خطی بشم اما اونا خیلی راحت اعلام کردن که دربستی سوار می کنن. در صورتی که تاکسی خطی بودن. و خیلی راحت تماشا کردن که یه زن زیر بارون و توی تاریکی شب نیم ساعت ایستاد تا یه ماشین عبوری تونست سوار بشه. همون موقع با 1888 تماس گرفتم اما تا وقتی اونجا بودم هیچ بازرسی نیومد که این افراد رو وادار کنه کارشون رو انجام بدم. ما نباید به این نظارت ها که فقط در حد حرف و شعاره، دل ببندیم. هر کی ساز خودشو می زنه ما هم که محبوریم باهاش کنار بیایم
    • mtc IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      19 5
      كاملا موافقم خيلي بي انصافا اين تاكسي ها كرايه رو زياد ميككنن ميگن همه چيز گران شده مگه حقوق باباي من زياد شده از گلوشون پايين نره حقوق كساني كه كارشون رو درست انجام نميدن تاكسيرانان فقط خودشون رو ميبينن مقصر خودمونيم كه كوتاه ميايم چند وقت شده كه تاكسي ها به صورت كاملا خودجوش پول خرد ندارند. دزدي توي روز روشن...
  • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    71 2
    چی گرون نشده ؟؟؟؟؟
  • آندیا IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    71 3
    با این حساب من که باید از خونه تا دانشگاه و بالعکس 8 کورس تاکسی بگیرم ورشکست میشم... اصلا ولش کن با دوچرخه میرم دانشگاه حسابشو بکن هی کرایه گرون بشه. ولی تو گرما راننده کولر روشن نمیکنه هیچ؛ بالابر شیشه ها رو هم محو میکنه و برای مسافرای بدبخت؛تاکسی حکم سونای اجباری رو داره
    • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      13 1
      عزیزم از کجا میاری بخوری که انرژی این همه رکاب زدن دوچرخه داشته باشی؟؟
    • رضا IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      8 15
      نه اینکه شما مسافر محترم دوزار دادی و تاکسی رو خریدی بفرمایید راننده واستون ملق هم بزنه.
    • بدون نام IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      10 1
      اقا این ها بفکر سلامت شما هستن اگر بخواهید بروید سونا باید 10000 تومانی بدهید ولی تاکسی با 1500 تومان هم تاکسی هم سونا البته اگر پراید باشه پرسینگ هم به ان اضافه می شود
  • امیر IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    89 2
    کی میشه یک تیتر بزند که فلان اجناس مورد نیاز و روز مره مردم رسما ( نه موقت ) ارزان شد؟!!!!
  • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    58 1
    این هم از کرایه های تاکسی با لا رفتن کرایه ها مبارک باشد
  • بدون نام US ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    55 1
    افرین بی پول ها رسمابی پولتر
  • هاتی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    58 2
    یکی به داد این مردم برسه....
  • من CH ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    49 1
    آفرین ، صد آفرین ، هزارو سیصد آفرین
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    56 1
    همیشه غیر رسمی گرون میشه این دفعه دیگه رسمی اعلام کردنند که با خوشحالی پول پرداخت کنیم.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    50 1
    کلا مسئولین عزیز ما که تشنه خدمت هم هستند اتفاقا برای گران کالا ها و خدمات مورد نیاز مردم این مرز و بوم از هم سبقت می گیریند ! عزیزان بگذارید از شوکهای دولت و بازاریان عزیز جند روز بگذرد بعد این اخبار خوش را اعلام کنید جدا کسی فکر نمی کند ما که درآمدمان ثابت است از کجا باید بیاوریم که آقایان از این طرف و آن طرف فریاد گران کردن سر می دهند ؟ یکی می خواهد بنزین را گران کند یکی گاز یکی آب یکی ... این عزیزان هم کرایه ها را !!!
  • daeejan IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    54 1
    آقا دستون درد نکنه ....... خوب جلوی گرونی رو دارید میگیرید . معلوم هست دارید چیکار میکنید؟؟؟
  • جوادي250 IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    46 1
    خدا به داد اين مردم برسه همين 14% 50 برابر رو همه چي تاثير ميذاره مديريت و نظارت زير ( 0 )
  • ژاپن IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    54 1
    اگر این اتفاق توی ژاپن می افتاد میدونی چی میشد؟
    • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      69 1
      هیچی دادش ریس جمهورشون میرفت تو سفرهای استانیش می گفت همچی خوب و بزرگترین اقتصاد دنیا رو داریم واین تورم و.. کار یه مشت بدخواه دولت هست
    • 110 IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      1 0
      نه.چی میشد؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    50 1
    ما تیز ترین مردم جهان هستیم. اول خودمون 20 درصد گرون می کنیم بعد دوباره رسما 15 درصده دیگه گرون می کنیم تازه اول سال بعد میگیم چون 10 ساله که گرون نشده امسال 200 درصد گرون میکنیم تا ده سال دیگه! بعد دوباره 6 ماه بعد . . . . . . و این داستان همین طور ادامه داره. حالا ما تیزترین مردم جهان هستیم یا نه؟ البته میدونین که ما استاد عوض کردن معنای کلمات هم هستیم.
  • amir IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    38 2
    تولید ملی حمایت از قشر بدبخت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! با افزایش قیمت کرایه ها یارانه به ما تعلق می گیره یا نه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    46 1
    دقیقا یادم است که سال گذشته قیمت کرایه تاکسی و اتوبوسها را افزایش دادند و با واکنش منفی مردم مواجه شدند ، شورای شهر تهران اعلام کرد این افزایش مربوط به هم سال 90 و هم سال 91 است یعنی دیگر در سال 91 هیچگونه افزایش کرایه ای نخواهیم داشت ؟ بد نیست به آرشیو خبرهای سال گذشته سری بزنید و آنرا برای آگاهی ملت لینک اخبار مرتبط کنید .
    • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      63 2
      مگه مردم واکنش هم نشون میدن؟
    • محو IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
      31 1
      اون موقع که ما واکنش نشون دادیم مردم خواب بودن!! حالا مردم واکنش نشون بدن ...ما خوابیم!!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    1 0
    کاشکی شما هم به مدت 2ساعت بجای یک راننده تاکسی خود را بگزارید البته دیپلم لیسانس معلم نظامی بازنشسته گان کارمند بانک همه کمک حال راننده گان تاکسی هستند البته اینها برای رضای خدا مسافر جابجا می کنند ایا در کجای دنیا شما سراغ دارید اینهمه ایثار وجود داشته باشد که برای رضای خدا کمک راننده تاکسی باشند اگر اینهمه ایثار وجود نداشت چی می شد فکر می کنید قیمتها گران می شد ما حاضرین با همین بنزین وگاز کار کنیم قیمت قبل را بگیریم اما یک شخصی کار نکند حال به نظر شما یک راننده تاکسی باید چه کار کند
  • رضا IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    البته انصافا وقتی قیمت همه چی بالا رفته، تاکسی ها هم خب دارن کنار ما زندگی می کنن .. باید کمی با این شرایط تعدیل بشن. این زیاد مسئله ای نیست. بهتره به جای این موضوع، بیان دست بزارن رو تخلفات تاکسی ها .. از جمله همین دربست بردن ها تو اوضاع شلوغی یا افزایش غیرقانونی و غیرمنصفانه کرایه. مسئله اصلی اینجاست که قربانی اصلی این افزایش قیمت ها در درجه اول قشر کارمند و حقوق بگیره. چه آزاد و چه دولتی. چون حقوق اونها هیچ وقت براساس تورم بالا نمیره. درحالی که مثلا یک نفر تاجر، مغازه دار یا کار خدماتی خیلی راحت براساس هزینه هاش، سود موردنظرش رو روی اقلام می کشه و خلاص! تنها خطری که این قضیه داره واسشون اینه که قیمت هاشون اونقدر بالا بره که مشتری نداشته باشه. ولی تاکسی که این جور نیست! همیشه مشتری داره!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    4 0
    یادم بنداز بهت مژدگونی بدم به خاطر این خبرت.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    4 0
    مردم ما کارشون درسته هیچی نمیگن! !!!!!!!!!!!????? اصلا چی بگن ها! !!!!!
  • سامان IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    6 0
    سلام واقعا" شورای شهر جز وضع عوارض وهرسال دوبرابر کردن ان همراه افزایش کرایه ها کار دیگری می کنند؟ از درب بیمارستان نفت تا سید خندان از ما پانزده هزار تومان می خواستنند. قابل توجه نمایندگان دائمی شواری شهر .نظارت جز کار شما نیست؟
  • بدون نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    11 0
    از این حرفهای بدبد نزنین ممکنه بی بی سی و صدای امریکا جهانخوار که به نظر 99.9% وال استریت توجه نمی کنه و اصلا اشتغالزایی نداره و اصلا مهاجری به کشورش نمیره و.... سوء استفاده کنه!!! همه چیز آرومه من چقدر خوشبختم ......
  • m IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    10 1
    اون کسیکه از پایین تا بالا به همه نمره منفی داده ، احتمالا راننده تاکسی نیست؟
  • بدون نام IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    7 0
    فردا برم یه دوچرخه بخرم.اینجوری نمیشه!
  • مجید.ح IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    3 0
    دوستان چقدر گلایه میکنید این نرخ رسما گران شده در اینده بقیه نرخ ها هم رسما گران می شود . البته اگر شانس بیاوریم نرخ تورم واقعی را اعلام نکنند .
  • مجید.ح IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    0 0
    دوستان چقدر گلایه میکنید این نرخ رسما گران شده در اینده بقیه نرخ ها هم رسما گران می شود . البته اگر شانس بیاوریم نرخ تورم واقعی را اعلام نکنند .
  • محمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    8 0
    جالبه . پس چرا دولت غیر محترم ! حقوق ها رو مطابق تورم بالا نمی بره!! این رسم انصافه که هر کسی که تونست و زورش رسید ، نرخش رو افزایش بده؟!
  • موز IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
    10 0
    امروز یه موز خریدم 600تومان 1کیلو نه 1دونه فقط 1دونه موز600 تومان
  • ناشناس IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    4 11
    مردم ما حاضرند پولشونو خیلی راحت پای خیلی چیزای غیر ضروری بدن اما به راننده تاکسی بدبخت که میرسند گرگ میشند , واقعآ متا سفم !!!!!
    • آقا گرگه IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
      2 0
      آقا من از طرف همه گرگ ها از شما معذرت می خوام...گرگهای دانشجو،گرگهای خانه دار،گرگهای کارمند،گرگهای دانش آموز،گرگهای فقیر،گرگهای کارگر
  • بدون نام IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    7 1
    مگه حقوق کارمند افزایش پیدا کرده که تاکسی گرون بشه؟ بعد هم ایا حقوق کارمند و کارگر هم به همین میزان می خواد بره بالا؟ البته اقایون نشون دادن که ریاضیشون واقعا ضعیفه یادمه پارسال گفتن که کرایه اتوبوس 25% افزایش پیدا می کنه!! بعد هم خط تجریش- راه آهن از 100 تومن شد 200!!! جواب ریاضیدانان شورای شهر هم این بود که این شده 175 ما گرد کردیم به 200!!! حالا نمیدونم با کدوم فرمول 25% 100 تومن شده 75 تومن! احتمالا با همون فرمولی که بانکا سود وام رو محاسبه می کنن!!!!!
  • کریمی CH ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
    0 0
    ان الله لا یغیر ما ...
  • ناطقي IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    1 0
    روزي چند بار خود مسافرميگويدبااين سختي کار وگرما وترافيک خدا به دادتان برسد. کدوم را باورکنيم اميدوارم باواقع بيني بيشتر به مسايل بنگريم. چرا فقط کرايه تاکسي مشکل ساز شده فکر کن خداي نکرده رفتي دکتر يا سوپر مارکت يا خريدلوازم آرايشي .........موفق باشيد