جایگزینی «جبهه​ها» به جای «احزاب»، تجربه انتخاباتی است که کم و بیش موفق هم بوده است.

به گزارش خبرآنلاين، چه آن زمان که جبهه دوم خرداد با حضور 18 حزب اصلاح​طلب براي انتخابات ليست مي​داد و چه شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب که به «جبهه متحد اصولگرايان» تغيير نام داد و پيروز از عرصه رقابت​هاي چندين انتخابات خارج شد.
حجت​الاسلام مصطفي پورمحمدي عضو جامعه روحانيت مبارز در گفت​وگويي با ويژه​نامه «تحزب» هفته​نامه «شما» -ارگان حزب موتلفه اسلامي- به تاييد اين مدل​هاي انتخاباتي پرداخته و گفت است: قالب 6+5 در انتخابات شوراها و رياست جمهوري و مجلس هفتم و هشتم که در ادوار گذشته شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب نام داشت و بعدها عنوان جبهه متحد اصولگرايان به خود گرفت؛ در انتخابات اخير بازسازي شده و به 8+7 تغيير شکل داد. با تعريفي تا حدودي متناسب با شرايط فعلي ما و تغيير برخي عناصر و افراد.
وي با تاکيد بر اينکه در آستانه انتخابات مجلس نهم باز همان مجموعه با ايده وحدت و هماهنگي شکل گرفت، پيش بيني کرد: البته اين مدل حتما تا انتخابات رياست جمهوري پايدار نخواهد ماند چرا که ميدان مانور رياست جمهوري ميداني است که آدم​ها به تنهايي مي​توانند نقش آفرين باشند و ميدان بازي را تغيير بدهند.
عضو جامعه روحانيت مبارز معتقد است که رياست جمهوري مي​تواند نقطه انفصال و انقطاع اين مدل باشد، ولي اين مدل عملا در انتخابات​هاي گسترده خودش را نشان داد که جوابگو، موفق و کارآمد است. همه تجربه​هاي گذشته گواهي مي​دهد چه در جبهه اصولگرايان و چه در جبهه دوم خردادي​ها و اصلاح طلبان. عملا همين مدل است که تا حدود زيادي کارآيي خودش را نشان داده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    3 0
    فعلا ویژگی اصلی آن( تک) بودن است. چه جبهه چه حزب فرقی نداره
    • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      3 0
      تک حزبی و تک جبهه ای تفاوتی نداره؟
  • عمو جغد شاخدار IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    3 0
    بهتر نیست مقامات قضایی به این گونه مسائل نپردازند؟