توافق بر سر نرخ 630 تومان برای هر لیتر شیر خام با دامداران مشروط به تامین نهاده های دام آنها با نرخ اسفند سال گذشته

در میانه های هفته گذشته نشستی خبری برگزار شد که در آن عباس آخوندی، از برگزاری همایشی در نخستین روز خرداد در رابطه با بهره وری و تولید ملی خبر داد.

همایشی که در آن مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در آن حضور پیدا کرده بود تا پس از سخنرانی در رابطه با طراحی مدل سنجش قوی در حوزه بهره وری در جمع خبرنگاران حضور پیدا کند و پیرامون مسائل روز حوزه صنعت و تجارت توضیح دهد. 

او که پنج شنبه هفته گذشته در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی از آغاز توزیع گسترده گوشت در این هفته خبر داده بود بار دیگر به این موضوع نیز اشاره کرد: «  توزیع گوشت قرمز با نرخ های جدید و پایین تر از سطح قیمت بازار از روز گذشته آغاز شده است. تدابیرخوبی درحوزه گوشت پیش بینی شد که جزییات آن توسط بازرگانی داخلی اعلام می شود. »
او درباره تاثیر قیمت جدید گوشت بر روی بازار گفت : « باید نرخ های جدید در سطح بازار فراگیر شود و پس از چند روز می توان انتظار کاهش قیمت ها را داشت. »
وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین  به تنظیم بازار ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد وگفت: « مسئولان حوزه تنظیم بازار برای تامین اقلام پر مصرف ماه مبارک رمضان ذخایر کافی را پیش بینی کرده اند.  »

« کاهش تولید خودرو » که چندی است خبر های آن در رسانه های مختلف منتشر می شود موضوع  دیگری بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با آن توضیح داد. او  درباره علت کاهش تولید خودرو پاسخ داد: با توجه به اینکه خودروسازان برنامه فصلی تولید دارند ، از آنها انتظار می رود در ایام پرمصرف خودرو همچون اسفند ماه و یا مواقعی از سال که مردم مسافرت بیشتری دارند، تعداد خودرو بیشتری را در بازار عرضه کنند.
غضنفری با بیان اینکه وی هنوز گزارشی مبنی بر بروز مشکل در حوزه خودرو و خودرو سازی دریافت نکرده، گفت: « برنامه های تولید را مدیران خودروساز تنظیم می کنند و آنها باید نسبت به آن پاسخگو باشند .  »
غضنفری در باره تاثیر کاهش احتمالی خودرو بر اشتغال گفت: « این موضوع اثری بر روی اشتغال نخواهد داشت، تولید خود را با شرایط بازار هماهنگ می کند و اگر شاخص های تولید کاهشی یا افزایشی باشد ، شاخص اشتغال متاثر نمی شود.

غضنفری در پاسخ به پرسشی دیگر درباره توافق بر سر نرخ 630 تومان برای هر لیتر شیر خام با دامداران مشروط به تامین نهاده های دام آنها با نرخ اسفند سال گذشته گفت: « طبق توافقات حاصله، شرکت پشتیبانی امور دام بلافاصله تمامی ذخایر برای خوراک دام و حتی طیور را در بازار آزاد کرد و حواله مستقیم علوفه به دامداری ها ارایه شد .  »
وی با اشاره به اینکه برخی دامداری ها اعلام کردند که سرمایه در گردش کافی برای خرید علوفه ندارند ، افزود: « به همین دلیل حداکثر یک فرصت 45 روزه به آنها دادیم .  »
وزیر صنعت ، معدن و تجارت عنوان کرد: « برخی دامداران نیز اعلام کردند که به محض دریافت علوفه نمی توانند شیر قبلی خود را به قیمت مورد نظر ما به فروش برسانند و از ما فرصت خواستند و از گروهی دامداران ساکن نقاط دوردست که اقدام به دریافت حواله نکرده بودند ، نیز خواستیم تا حواله را از شرکت پشتیبانی اموردام دریافت کنند.  بسیاری از دامپروری ها و دامداری ها نرخ 630 تومان را اعمال می کنند و تعداد محدود باقی مانده نیز باید تصمیم خود را گرفته و علوفه را از دولت دریافت کنند. »

غضنفری در ادامه توضیح داد: « حدود 90 درصد از صنایع لبنی نرخ مصوب را رعایت می کنند و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز منتظر فرایند تسویه حساب دامدار و صنایع لبنی در پایان ماه است. »
وزیر صنعت ، معدن وتجارت همچنین درباره وضعیت تولید کاغذ نیز گفت : « سال های بسیاری است که دولت نقشی در تولید ، توزیع و ذخیره سازی کاغذ قرار ندارد و جزو دستور کاراو نیست . »
وی با بیان اینکه شاید 20 سال پیش دولت در موضوع کاغذ مداخله می کرد، افزود: « با این وجود با انجمن های مرتبط با این حوزه تعامل کافی را داریم و امیدواریم با برنامه احداث دو کارخانه تولید کاغذ ، تولید دراین بخش افزایش یابد . »
وی تهیه مواد خام که به دلیل پیچیدگی های انتقال ارز مشکلاتی برای فعالان حوزه کاغذ ایجاد کرده را از مسائل کنونی تولید کنندگان کاغذ نام برد و گفت : « درجلسات متعدد با مسئولان بانک مرکزی به دنبال حل مشکلات هستیم .  » 
 3939/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 214993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    6 1
    خسته شدیم 6ماهه خبری از 206 تیپ 5 و تیپ6 وی 9نیست بازم مشکل تولید ندارید برای خرداد هم خبری از خانواده 206 و 27 نیست بازم مشکل تولید ندارید خودروسازهای ایرانی هم که پاسخگو نیستن ما چکار کنیم
  • بدون نام GB ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
    17 0
    از کجا میخواهند گوشت را ارزان کنند در حالیکه گوشت منجمد از 7800 به 13000 تومن رسیده از کجا میخواهند قیمت گوشت گرم را پاین بیارند ؟؟؟؟؟؟؟؟ مثل بقیه اجناس اول یک چند هزار تومنی گران میشود مثل مرغ که از 2800 رسیده به 5300 تومن حال میآیند از 5200 میکنند 4800 اگه توانستند بعد میگویند ارزان شد واقعا که !!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    8 2
    تورو خدا یکی راستشو بگه اون چه گوشتیه که میخواید ارزان بدید دست این مردم نگونبخت؟؟؟؟ از کدوم کشور وارد میکنین؟ حلال گوشت هست یا گوشت حیوونایی مثل الاغ!!! حرام گوشته؟؟؟؟!!!!!!!
  • رضا IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    10 0
    ما خودمان از شركت هاي قطعه ساز هستيم كه با يك پنجم ظرفيت نسبت به چند ماه پيش داريم كار مي كنيم و مطالبات ما را نيز پرداخت نمي كنند كلي هم تعديل نيرو داشته ايم.
    • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
      11 0
      من خودم در جریان تولید خودرو هستم واقعا تولید به یک پنجم رسیده . قطعات خودرو راحت وارد نمی شه . کیفیت قطعات خودرو ایران یک پنجم جهانی هم نیست حالا حساب کنید این کیفیت بیاد پایین تر ؟! چه کسی پاسخ گو هست ؟ مردم به چه کسی شکایت کنن ؟
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    9 0
    الان ما تو شرکتی که قطعات خودرو میزنیم 5 ماه هست که کار نداریم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    8 0
    وقتی شرکت های پخش و توزیع درست و شفافی ندارید معلوم نیست این گوشت ها کجا می رود؟ و چند فروخته می شود ؟ اول یه شرکت پخش سهامی عام و پذیرفته شده در بورس که شفاف و درست کار کند راه بندازید
  • علیرضا IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۲
    2 0
    گوشت ارزان کجاست؟من امروز دوم خرداد91گوشت گوساله ی گرم را کیلویی بیست وسه هزار تومان ان هم در شهرستان خریده ام.وقتی به فروشنده گفتم ارزان شده گفت برو اونجایی که ارزان شده بخر.