فرارو نوشت:

عضو موسس فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم با انتقاد از تلاش عده‌ای از منتخبان مجلس آینده برای ایجاد وحدت میان اصولگریان، وحدت مورد نظر را بیش از آنکه استراتژیک باشد تاکتیکی خواند و تاکید کرد که این وحدت صرفا به انتخاب رییس مجلس گره خورده است.
کاظم جلالی گفت: اصل موضوع وحدت امری پذیرفتنی و قابل قبول برای همه گروه‌ها و جریانات فکری و سیاسی به خصوص اصولگریان است و در شرایطی فعلی هم هر چقدر بتوانیم بر اختلاف نظرات فائق آییم و آن‌ها را به منظور دستیابی به وحدت کنار بگذاریم حتما می‌تواند برای مصالح مردم، نظام و انقلاب مفید فایده شود.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·          باید دید این دوستانی که امروز سخن از وحدت میان اصولگریان در آستانه آغاز به کار مجلس نهم را مطرح می‌کنند، وحدت مورد نظرشان تاکتیکی است یا استراتژیک.
·          سخن برخی از دوستان داعیه دار وحدت میان اصولگریان در مجلس نهم با عملشان انطباق ندارد . اساسا در قالب دیکتاتوری نمی‌توانیم وحدت ایجاد کرد بلکه وحدت تنها درقالب بهره گیری از تمامی نظرات و دیدگاه‌ها و استفاده از حداکثر ظرفیت‌های موجود در جریان اصولگرایی امکان پذیر است.
·          برخورد‌ها، رفتار‌ها و رویکردهای قیم مابانه و پدرسالارانه و تعیین تکلیف‌های از بیرون مجلس منافی تلاش‌ها برای دستیابی اصولگریان در مجلس نهم است و این وحدت هم بی‌تردید ظریف و شکننده است.
·          آنهایی که از مدت‌ها پیش ریاست مجلس نهم را به عنوان یک موضوع سیاسی و اجتماعی جدی در جامعه مطرح کردند در حالی که مجلس تنها در رییس و هیات رییسه خلاصه نمی‌شود نمی‌توانند دم از وحدت بزنند. این داعیه داران وحدت امروز باید پاسخ دهند که چرا از مدت‌ها پیش این موضوع را تا این حد بزرگ کردند تا آن را حتی به یک چالش جدید در جامعه مطرح کردند.
·         برخوردهای این افراد در حالی بود که دو فرد محتمل الریاسه مجلس نهم، اندیشمند، اصولگرا، دارای سوابق خوب و قابل دفاع، دارای منشی و روشی ولایی هستند که اگر هریک از این دو به عنوان رییس مجلس نهم انتخاب شوند هیچ آسیبی به جایگاه مجلس و به طریق اولی نظام و انقلاب وارد نمی‌شود.
·          در ایجاد وحدت نباید تعجیل کرد. وحدت صوری و شکلی وحدت با دوامی نخواهد بود بنابراین باید در مسیر ایجاد یک وحدت نظامند با به رسمیت شناختن همه نظرات، سلایق و گرایش‌ها حرکت کرد.
·          متاسفانه عده‌ای در خانواده بزرگ اصولگرایی تصور می‌کنند که اگر سر صف ایستادند و بقیه پشت سر آن‌ها قرار گرفتند پشت سری‌ها اصولگرا هستند و وحدت هم شکل گرفته است با این حال اگر درخواست کنیم که از سر صف به میانه بیایند و پشت سر فرد دیگری قرار گیرند نه جلویی‌ها و نه پشت سری‌ها اصولگرا هستند و هر گونه تلاش برای رسیدن به وحدت از جانب آن‌ها محکوم به شکست است. این افراد متاسفانه فکر می‌کنند که شش دانگ سند اصولگرایی به نام آن‌ها خورده است اصولگرایی را باید با شاقول آن‌ها شناخت و سنجید، در حالی که معتقیدم همین رفتارهای قیم مابانه است که به مانعی جدی در برابر ایجاد وحدت میان اصولگریان تبدیل شده است.
·          جالب اینجا است که اکنون کسانی داعیه دار وحدت میان اصولگرایان در مجلس نهم شده‌اند که پیش از این و در مجلس هشتم از سرسخت‌ترین مخالفان دولت بوده‌اند امروز همین افراد در کنار سرسخت ترین مدافعان دولت قرار گرفته‌اند و تلاش می‌کنند تا مثلا در مجلس نهم وحدتی شکل دهند.
·          آقایان مدافع و پیگیر وحدت در مجلس نهم مدعی‌اند که شکل گیری این وحدت جلوی هرگونه تنش و چالش در درون مجلس و بیرون از آن را می‌گیرد در حالی که عملکرد 4 ساله خود آن‌ها نشان می‌دهد که بیشترین چالش و تنش را چه در درون و چه در بیرون از مجلس و به خصوص با دولت را آن‌ها ایجاد کرده‌اند.  مثلا در همین بحث استیضاح وزیر کار، داعیه داران وحدت بیش از یک ماه مجلس را وارد جنجال استیضاح وزیر کار کردند در حالی که از ابتدا می‌توانستند با حکمیت و کدخدامنشی مانع از طرح این استیضاح شوند و جامعه را دچار التهاب تازه نکنند با این حال دیدیم که پس از طرح استیضاح تازه به فکر حکمیت افتادند و امکان استیضاح وزیر کار را از مجلس هشتم گرفتند.
·          این افراد بدانند که این فکر کنند که نمانیده تام و تمام و معیار کامل اصولگرایی آن‌ها هستد غلط است و معیار اصولگرایی فقط و فقط رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =