فارس نوشت:

 نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل با اشاره به قدرت ایران در مذاکرات بغداد تأکید کرد که ایران توانایی دارد تا غرب را وادار کند در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور چارچوب جدیدی را بپذیرد.
جان بولتون در مصاحبه با نیویورک‌پست در پاسخ به این سوال که چه پیش‌بینی درباره نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 در بغداد می‌کند، گفت که احتمالاً ایران به چشمان دیپلمات‌های غربی "گرد جادویی" می‌پاشد و منجر می‌شود مقامات اروپایی و آمریکایی چارچوب جدیدی برای رفع موضوعات حل نشده قبلی بپذیرند.
بولتون با اشاره به مذاکرات آتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی پیشرفت این مذاکرات با این پیش‌فرض که قدرت‌های غربی می‌خواهند با دست پر در مذاکرات بغداد حاضر شوند، گفت که در این حالت ایران طوری جلوه می‌کند که انگار در حال همکاری با غرب است و همین امر موجب می‌شود تا غرب یکسری موارد را بپذیرد.
وی مدعی شد که ایران تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است پروسه مذاکرات را طولانی کند تا به طور همزمان بتواند برنامه تسلیحاتی خود را پیش ببرد.
بولتون در خصوص کارآمدی تحریم‌ها اعتراف کرد که محدودیت‌های ایجاد شده در زمینه فروش نفت ایران یه سری زیان‌هایی به ایران وارد آورده است اما این زیان‌ها چشمگیر نبوده است. ایران ترجیح می‌دهد که تحت تحریم‌ نباشد اما این به این مفهوم نیست که آنها در زمینه قاچاق و ارسال نفت خود به هرجایی که تمایل دارند، با مشکل روبرو هستند.
وی ضمن تأکید بر اینکه اوباما آمادگی تقابل با سوریه و به طور قطع با ایران را ندارد، گفت که اوباما احتمالا با عدم تقابل با ایران و سوریه، وجهه خود را تاحدودی خدشه دار می‌کند اما این مسئله چندان برای او اهمیتی ندارد و به همین دلیل اوباما بیش از آنکه از ایران هسته‌ای واهمه داشته باشد، از حمله نظامی اسرائیل به ایران واهمه دارد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =