ایسنا نوشت:

وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه چنانچه عده‌اي بخواهند با ايجاد جو رواني در فصل نقل و انتقالات در بازار اجاره التهاب آفريني كنند با استفاده از ابزارهاي قانوني با آنها برخورد مي‌كنيم، گفت: به زودي ده‌ها هزار واحد مسكوني مهر در استان تهران به بهره برداري مي‌رسد و اين درحالي است كه ثبت نام از متقاضيان براي 75 هزار واحد مسكوني مهر شهر جديد پرديس نيز به زودي آغاز خواهد شد.

علي نيكزاد در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي مسكن مهر استان قزوين با بيان اينكه برخي از اواسط خرداد كه آغاز فصل نقل و انتقالات مردم محسوب مي شود با ايجاد يك بار رواني تلاش مي كنند قيمتهاي مسكن و اجاره بها را بالا ببرند، اظهار كرد: سال گذشته مجبور شديم از طريق تعزيرات با اين افراد برخورد كنيم و امسال نيز چنانچه عده اي بخواهند دست به چنين اقدامي بزنند با استفاده از ابزارهاي قانوني كه در اختيار داريم با آنها برخورد خواهيم كرد.

وي با تاكيد بر اينكه اتفاق خاصي در بازار مسكن كشور نيافتاده است كه به سبب آن برخي‌ها بخواهند قيمت‌ها را بالا ببرند، افزود: در حال حاضر واحدهاي مسكوني مهر در حد نياز متقاضيان ساخته مي شود و از آنجايي كه طي دولت‌هاي نهم و دهم ساخت چهار و نيم ميليون واحد مسكوني شهري و روستايي در دستور كار قرار گرفته است بايد شاهد كاهش قيمتها نيز باشيم.

وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: براي جلوگيري از التهاب آفريني در بازار مسكن و اجاره بهاي شهر تهران افتتاح‌هاي چند ده هزار واحدي را در شهرهاي جديد پرند، پرديس و هشتگرد و شهرستان‌هاي اسلامشهر و پاكدشت و ديگر نقاط مختلف اين استان در دستور كار داريم.

وي با اشاره به اينكه شهر جديد پرديس از پرمتقاضي ترين شهرهاي جديد استان تهران منسوب مي‌شود، ادامه داد: به زودي ثبت نام متقاضيان براي 75 هزار واحد مسكوني مهر در اين شهر جديد به مناسبت سالروز آزادي سازي خرمشهر آغاز خواهيم كرد و اين تعداد واحد مسكوني تا خرداد ماه سال آينده تحويل متقاضيان مي شود.

نيكزاد با تاكيد بر اينكه تلاش مي كند تا عرضه و تقاضا را در بازار مسكن تنظيم كند، گفت: برخي‌ها اين سوال را مطرح مي كنند كه مگر دولت مي تواند روي املاك مردم اعمال قانون كند حال آنكه در پاسخ به آنها بايد بگويم اگر دولت بخواهد بازار را كنترل كند حتما بايد اين كار را انجام دهد و چنانچه افراد محدودي بخواهند در بازار مسكن التهاب ايجاد كند ما از ابزارهاي قانوني كه در اختيار داريم استفاده خواهيم كرد.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 215492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    27 2
    ساخت مسکن مهر در شهرهای اطراف تهارن با فاصله زمانی زیاد تا مرکز شهر، هیچ تاثیری بر بهای مسکن تهران نخواهد داشت. زیرا که شاغلین و ساکنین شهر تهران که نمی توانند روز 2-3 ساعت در مسیر خانه به محل کار خود باشند!
  • جابر IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    23 0
    آقای وزیر شما چون سالها در منازل مسکونی سازمانی دولت ساکن بوده اید حتما عین ما تو این خراب شده از این بنگاه به اون بنگاه نرفتید تا یک منزل با توان مالی خود بیابید یه روز دو ساعت داخل 4 تا بنگاه بگرد ببین اوضاع چطوره؟؟؟ آقای وزیر قانون مشکل داره عزیز من بیا یه کدینگ تعریف کن واسه کل املاک تهران مثلا کد پستی بعد بیا یه سامانه بذار که اگر با یه کد N میلیون رهن خونش بود سال بعد در 10% ضرب بشه نه اینکه بشه 2N بلد نیستی بگو من بیام این مشاورای IQتون که ماهی Nتومن به میلیون حقوق میگیرن و کلی مزایا از جمله منزل سازمانی دارن پس کجان..
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    15 0
    همان موقع که قیمت طلا و ارز بالا می رفت ما در هول و هراس بودیم که اگر این اخلال به سوی بازار مسکن هجوم ببرد فاجعه به بار می آورد. مشکل با ساختن مسکن مهر و این چیزها حل نمی شود. مسکن را باید با سیاست اقتصادی از بازار دلالی خارج کرد.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      2 3
      غصه نخور.الان که بازار طلا تثبیت شده می اید سمت مسکن
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    19 1
    وزیر محترم هنوز نفهمیدین که اقتصاد دستوری نیست و باید و نباید سرش نمی شود.
    • بدون نام JO ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
      12 6
      شما هم چه توقعاتی دارید از این بنده خدا!!!
  • بدون نام DE ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    12 0
    حالا این حرفها چه فایده دارن مردم بدبخت در به در بنگاه و دلال شده ان یک عمر پول جمع کردن دیگه نمی تونن یک چادر بخرن
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    19 3
    لطفا یه مقایسه ای بین قیمت مصالح حال حاضر و 4 سال قبل بکنید تا مسئولان بدانند ساخت و ساز چقدر گران شده است
  • اکبر IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    9 18
    اگر مالیات درست و حسابی از مسکن گرفته شود (مثلا حاصلضرب متراژ در قیمت یک متر زمین در سال) مشکل گرانی مسکن حل می شود.مثلا مالک یک منزل 500 متری در شمال شهر مجبور شود 500*8000000که میشود 400 میلیون تومان در سال مالیات بدهد. حالا فرض کنید که طرف سه تا خانه داشته باشد!!
  • کمر شکسته IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    15 0
    آقا به داد مردم برسین داریم نابود میشیم با این قیمتها گریهههههههههههههههه
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    9 0
    یکی میگه مسکن گران نشده . یکی میگه بازرگانی بهم نریخته . یکی میگه میوه مخصوصا گوجه خیلی ارزون شده . دیگری میگه جلو گرانی لبنیات را گرفتیم تو بازار شیر مفت شده . صنعت هواپیمایی و راه ها خیلی عالیه و ارزان . آموزش و پرورش را مجانی کردیم و شهریه نمیگیریم
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    2 0
    اقتصاد دستوری فرهنگ دستوری سیاست دستوری حاصل همینه دیگه. چه طور اتفاقی نیفتاده پس این همه گرانی و بالارفتن سطح قیمت های مصالح و خدمات چیه؟ خیال می کنیم گران شده؟ شما بروید کاشی ایی که یک ماه پیش می خریدید متری این قدر تومان حالا قیمت بزن ببین چه قدر است؟ آیا می توانی به همه ی مشاغل درگیر با ساخت و ساز و همه ی شرکت های سازنده و خدمات دهنده هم همین جوزی دستور بدهی
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    9 0
    هیچ اتفاق خاصی نیفتاده فقط میلگرد، تیرآهن، سیمان، آجر (مصالح اصلی) کاشی، سرامیک، شیرآلات، یراق آلات دستمزد کارگر و بنا و... نسبت به پارسال در برخی اقلام حتی تا 2 برابر افزایش قیمت داشته یه مدت این قیمتهارو بازداشت کنید حساب کار دستشون میاد دیگه اینقدر الکی بالا نمیرن
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
    3 0
    نوش دارو ی آقای وزیرمسکن رومتری صدتومنم ارزون نمیکنه به عمل کاربراید
  • بدون نام IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
    2 0
    آقای وزیر ندانسته ای که کارگری که نان 10 تومانی پارسال را اکنون در ارزانترین محل با 100 تومان می خرد و گازوئیل 16 تومانی پارسال مینی بوسش با 360 تومان تهیه می شود؟ و....و....