فارس نوشت:

یک مقام رسمی سوریه فضاسازی گروه‌های تروریستی و رسانه‌ها حامی آنان را درباره کشتار القبیر رد کرد اما تاکید کرد که 9 زن و کودک ذبح شده‌اند اما باقی کشته، افراد مسلحی هستند که در درگیری کشته شده‌اند.
صبح امروز پنجشنبه مردم سوریه و منطقه باز هم شاهد موجی جدید از جانب رسانه‌های ضدسوری بودند که از کشتاری جدید در این کشور خبر دادند.

رسانه‌های مخالف سوریه مانند سی‌ان‌ان، رویترز، الجزیره و العربیه گزارش کردند که کشتاری جدید در سوریه رخ داده است که بیش از 70 نفر در آن کشته شده‌اند.

پایگاه خبری دام‌پرس سوریه اعلام کرد که گروهکی تروریستی در روستای القبیر در نزدیکی حماة مرتکب کشتار فجیع دیگری شده است که در آن تعداد زیادی از افراد ذبح شده‌اند و تعدادی نیز آتش زده شده‌اند.

در ادامه به نقل از چند منبع جزئیات حادثه را مرور می‌کنیم:

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع رسمی که هویت وی را فاش نکرد، نوشت که آنچه رسانه‌های حامی تروریست‌ها که در کشتار در سوریه سهیم هستند، درباره کشتار القبیر می‌گویند بی‌اساس و خبرسازی است.

این منبع رسمی تاکید کرد گروهکی تروریستی صبح روز گذشته (6 ژوئن) گروهک تروریستی مسلحی در مزرعه القبیر در شهرک معرزاف در ریف حماة مرتکب جنایتی شدند که 9 کودک و زن سوری قربانی آن شدند.

این منبع اعلام کرد که پس از این اقدام، مردم از ارتش خواستند تا برای تامین امنیت دخالت کند که ارتش با ورود به منطقه و درگیری با آنان، تعدادی از عناصر تروریستی را کشت و مقادیری از سلاح آنان را مصادره کرد.

به گفته این منبع در این درگیری 5 نفر نیز از نیروهای ارتش کشته شدند و 5 نفر زخمی شدند.

بنا بر این گزارش، پزشکی قانونی با معاینه اجساد قربانیان، اعلام کرد که جنایت مذکور ساعت 10 صبح روز چهارشنبه (6 ژوئن) رخ داده است.

خبرنگار فارس در سوریه نیز که با برخی منابع محلی در روستای مجاور محل جنایت سخن گفت، خبر سانا را تایید و اعلام کرد که تعداد کشته‌ها 9 نفر است و باقی از تروریست‌هایی هستند که پس از دخالت ارتش کشته شدند.

خبرنگار فارس گزارش کرد: روستای القُبیر در حومه حماة (ریف حماة) و منطقه‌ای زراعی است. در پستی و بلندی‌های این منطقه غارهایی هست که عناصر تکفیری تروریستی مدتی است در آن موضع گرفته بودندا

منطقه ریف الحماة منطقه‌ای با ترکیب جمعیتی مختلفی است که مردم شیعه، اهل سنت، علوی، اسماعیلی و مسیحی هستند. ترکیب القبیر هم همینگونه است.

گروهکی تکفیری روز گذشته 9 زن و بچه را که در مزرعه خود حضور داشتند به شکلی کور می‌ربایند اما زمانی که پس از تماس‌های مردمی با ارتش سوریه، نیروی ارتش به منطقه اعزام می‌شود، اما قبل از آن عناصر تروریستی همه 9 زن و بچه را که به گروگان گرفته بودند، سر می‌برند.

این 9 قربانی شیعه، علوی و مسیحی بوده‌اند و احتمال دارد یکی از آنان از اهل سنت باشد.

در درگیری، تعدادی از افراد مسلح نیز کشته می‌شوند و تعدادی فرار می‌کنند. اما رسانه‌های مخالف سوریه تعداد کشته‌های تروریست‌ها را نیز با تعداد قربانیان اصلی حادثه جمع می‌کنند و آنان را از مردم منطقه جلوه می‌دهند.

وجه تمایز کشته‌های گروهک تکفیری این است که آنان با گلوله ارتش سوریه کشته شده‌اند و قربانیان اصلی با سلاح سرد ذبح شده‌اند.

به گفته خبرنگار فارس در سوریه، هم ‌اکنون ارتش منطقه را پاکسازی کرده و در آنجا مستقر است.

این در حالی است که دو روز پیش گروهکی تروریستی با ماهیتی تکفیری و نزدیک به عناصر القاعده اعلام کرد که قصد دارد با ارتش سوریه مبارزه کند حال آنکه گروهک تروریستی ارتش آزاد که زیر نظر شورای مخالفان خارج‌نشین سوریه است، این گروهک را از خود ندانست و به رسمیت نشناخت.

اما پایگاه خبری دام‌پرس سوریه تعداد کشته‌های این کشتار را 78 نفر اعلام و تاکید کرد که بیش از 35 نفر فقط از یک خاندان در روستا به دست عناصر تروریستی کشته شده‌اند.

دام‌پرس سوریه اعلام کرد که بیشتر افراد قربانی، که زنان و کودکان و سالخوردگان هستند با چاقو ذبح شده‌اند و تعداد کل کشته‌ها 78 نفر است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۰
    1 2
    شما گزارش ناظاران سازان ملل رو خوندید؟ چرا نزاشتید؟
  • مهدی A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 0
    لعنت خداوند بر کسانیکه خلافت را از آل علی ع غصب کردند تا مسلمانان به چنین روزی بیافتند و چند دستگی بین آنها بوحود بیاید!