عضو جامعه روحانیت مبارز به دفاع از تشکل متبوعش پرداخت و گفت: هیچگاه ادعا نمی‌کنیم که کارمان بدون نقص و کاستی بوده است.

در ادامه گزيده اي از گفت و گوي ايسنا با حجت الاسلام محمدمقدم معاونت امور بين‌الملل دفتر تنظيم و نشر امام (ره) و عضو جامعه روحانيت مبارز مي آيد:

  • امام خميني(ره) نه در مورد مجمع روحانيون مبارز و نه در مورد جريان مقابل، هيچگاه نگفت كه فقط اينها منادي اسلام ناب هستند.
  • نقدها اگر صادقانه و خيرخواهانه باشد، بايد آنها را پذيرفت. مجمع روحانيون مبارز نيز هيچگاه ادعا نمي‌كند كه كارش بدون نقص و كاستي بوده است. شايد طرف مقابل ادعا ‌كند، مجمع روحانيون مبارز از خط امام جدا شده است، اما مجمع اين اتهام را قبول ندارد، چرا كه مجمع روحانيون روندي را كه از گذشته داشته است، دنبال مي‌كند. انسان‌ها تنها در قبال معرفت و شناخت‌ خود تعهد و مسئوليت دارند.
  • ادعا نمي‌كنم كه كارهاي ما بطور صددرصد بي‌عيب بوده است و يا كار طرف مقابل كاملا اشتباه، اما مجمع روحانيون در چارچوب اصول كلي انديشه امام به خط امام وفادار بوده و هيچگاه از آن تخطي نكرده است،مشكل آن است كه متاسفانه تحمل‌مان كم شده و همه مشكلات نيز از اينجا به وجود آمده است.
  • از نظر من تندروي چه از جناح چپ و چه از جناح راست زشت است و به همان ميزان كه يك اصلاح‌طلب تندرو مي‌تواند مضر باشد، يك اصولگراي تندرو نيز مضر است و به همان ميزان كه راست عاقل مي‌تواند، براي جامعه موثر و مفيد واقع شود، چپ عاقل مي‌تواند. من به جريان اصلاحات معتقدم، اما بايد تواءم با تعادل و عقلانيت باشد.
  • معتقدم همه بايد در ساختن و پايه‌گذاري جامعه سهيم باشند. مجمع روحانيون مبارز مجموعه‌اي است كه علاقه دارد در راه اعتلاي اسلام، ايران و مردمانش تلاش ‌كند اما با سليقه خاص خودش.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 219309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =