۱ نفر
۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۴

بن لادن از مسلمانان جهان خواست تا علیه اسرائیل جهاد کنند.

انتشار یک پیام صوتی که گفته شده متعلق به اسامه بن لادن، رهبر گروه تروریستی القاعده است در برخی از سایت های منتصب به این جریان، موج جدیدی از پوشش رسانه ای را در خصوص حوادث غزه به راه انداخته است.

اگرچه کشورهای عربی پیام صوتی بن لادن را که در آن از مسلمانان جهان خواسته تا برضد اسرائیل بپا خیزند و فلسطین را آزاد کنند، پوشش نداده اند، رسانه های غربی با آب و تاب فراوانی به آن پرداخته و تحیلل های متفاوتی را در خصوص آن ارائه داده اند.

روزنامه ایندیپندنت با اشاره به قسمت هایی از این پیام که حتی دولت های عربی را نیز بی نصیب نگذاشته و اقدام آنها را در " بازداشتن مردمانشان از آزاد سازی فلسطین" محکوم کرده، ظهور مجدد اسامه بن لادن را ناشی از خشونت طلبی اسرائیل دانسته و هشدار داده است که ادامه روند جنایت های اسرائیل در نوار غزه سبب تقویت مجدد افراطی گری و حتی تروریسم جهانی خواهد شد.

براساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها پیام بن لادن در حالی روی چند سایت منتشر شده که در اسرائیل زمزمه هایی مبنی بر اعلام آتش‌بس و پایان جنگ، پراکنده شده است.

در پیام 22 دقیقه‌ای بن لادن با عنوان " دعوت به جهاد برای توقف حملات به غزه"‌ آمده است:" برادران ما در فلسطین! شما خیلی زجر کشیده اید. .... مسلمانان در آنچه از شما می بینند و می شنوند همدرد هستند. ما مجاهدین نیز با شما همدردی می کنیم. "

از انتشار آخرین پیام بن لادن تا کنون که در همین وب سایت ها صورت گرفته بود نزدیک به یک سال می گذرد و این پیام که در آن زنده بودن خود را نیز اعلام کرده، نخستین پیام وی در سال 2009 میلادی محسوب می شود. او همچنین در این پیام از بحران اقتصادی جهان نیز سخن رانده است.

در بخش های دیگری از پیام بن لادن که تیم محافظه کاران آمریکا، اقدامات او را مسبب لشگرکشی های خود به خاورمیانه معرفی کرده اند و روز به روز دروغین بودن بهانه های آنها آشکار تر می شود آمده است: "ما با شماهستیم و شما را تنها نخواهیم گذاشت. سرنوشت ما با شما در مبارزه با ائتلاف صهیونیست های صلیبی تا پیروزی یا شهادت، گره خورده است."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =