۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۱

فارس نوشت:

به دنبال تشدید نگرانیهای بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی اسپانیا ، قیمت نفت برنت دریای شمال به کمتر از 92 دلار در هر بشکه رسیده است .

 به گزارش رویترز ، نرخ بهره استقراض اوراق قرضه ده ساله اسپانیا به بیش از 7 درصد رسید که این رقم از سال 1999 میلادی تا کنون بی سابقه است .

بر اساس این گزارش کاهش قیمت نفت در حالی است که سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و اعلام سیاستهای پولی این کشور برای ماههای آینده هستند .

بر این اساس ، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران وضعیت بحران بانکی اسپانیا هستند ، از سوی دیگر پیش بینی می شود اتخاذ سیاستهای پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا از کاهش بیشتر قیمت نفت جلوگیری خواهد کرد .

این گزارش افزود ، قیمت نفت برنت نسبت به رکورد 128.40 دلاری در ماه مارس بیش از 25 درصد کاهش داشته است .

بر این اساس اعمال تحریمهای جدید بر ضد ایران از اواخر ژوئن و ابتدای جولای از سوی آمریکا و اروپا نیز موجب نگرانی سرمایه گذاران بین المللی شده است . اتحادیه اروپا قصد دارد از ابتدای جولای واردات نفت از ایران را متوقف کند .

بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن به کمتر از 92 دلار رسیده است . در بازار نیویورک نیز هر بشکه نفت سبک آمریکا به کمتر از 82 دلار رسیده است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مهمترین توجه و تمرکز سرمایه گذاران بین المللی هم اکنون بر روی وضعیت اقتصادی اسپانیا است .

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بانک مرکزی اروپا نیز در نشست ماه جولای نرخ بهره بانکی خود را کاهش خواهد داد و فدرال رزرو آمریکا به اجرای سیاستهای انبساطی پولی ادامه می دهد .

این در حالی است که بانک مرکزی چین نیز برای نخستین بار از سال 2008 میلادی نرخ بهره بانکی را کاهش داده است.

 

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 222298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =