مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از احضار عملان رها شدن 4 توله شیر و 2 توله خرس در مشهد به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، سید حسین آقامیری اظهار کرد: در ادامه بررسی روند پرونده رها شدن تعداد شش قلاده از گونه‎های جانوری وحشی در حوزه سکونتی شهر مشهد مسببین امر شناسایی، بازجویی و به مقامات قضایی جهت اعمال قانون معرفی شدند.

وی ادامه داد: تخلف متصدیان باغ وحش بر واردسازی غیر مجاز دو توله خرس از نژاد غیر ایرانی محرز و براساس بند 5 ماده 11 قانون شکار و صید اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی مشارالیه را تحت پیگرد قانونی قرار داد و به مراجع قضایی معرفی شدند.

آقامیری بیان کرد: همچنین مباحث مرتبط با تغییر مکان نگهداری به مراجع محترم قضایی اطلاع داده شده است و نگهداری بدون هماهنگی با محیط زیست بر اساس بند (ه) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده 35 آئین نامه اجرایی این قانون و ماده 18 ضوابط و مقررات ایجاد باغ وحش‎ها تخلف محسوب شده که در این ارتباط تقاضای رسیدگی صورت پذیرفته و از طرفی سهل انگاری در نگهداری نیز مزید بر علت تخلفات اشاره شده است.

وی تصریح کرد: تمامی این موارد ضمن اعلام مراتب به مقامات محترم قضایی منعکس شده که موضوع در حال رسیدگی است.

گفتنی است چندی پیش 4 توله شیر و 2 توله خرس در خیابان های مشهد کشف شدند که حواشی بسیاری در پی آن بوجود آمد. می توانید شرح ماوقع را اینجا بخوانید.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 223831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامی IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    37 1
    الان باید از مرغ ها حفاظت بشه خیلی عیارشون بالا رفته.........
  • سمن IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۸
    30 1
    خدا را شکر نسل دایناسورها منقرض شده! والا...!!